uciążliwy hałas - POMOCY

1. Data: 2004-11-27 19:51:33

Temat: uciążliwy hałas - POMOCY
Od: "s0ze" <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Proszę o pomoc ludzi, którzy wiedzą lub którzy już przechodzili takie rzeczy.

Mam sąsiadkę, która urządziła sobie salę do ćwiczeń na fotepianie w pokoju,
który sąsiaduje niemal z całym naszym mieszkanie. Mimo, że (jak ona twierdzi)
wyciszyła ten pokój to hałasy dochodzący jest niesamowity. Często pracuję w
nocy i w dzień potrzebuję się wyspać. Bez stoperów nawet nie mogę zmróżyć oka.
Dla przykładu powiem, że dziś grała od 10:30 z przerwami do 20:15 razem pewnie
z 7 godzin.... (nie ma dla niej dnia święta czy niedzieli bez grania...
ostatnio grała nawet 1 listopada)

Ostatnio urodziło się nam dziecko i nie mogę spać ze stoperami bo nie usłyszę
dziecka...

Na wszelkie nasze argumenty: że to jest budynek mieszkalny a nie szkoła
muzyczna, że hałas na pewno przekracza normy (na razie nie wiem jak zmierzyć
ten poziom, kto to robi?), sąsiadka (bardzo nie miła) odpowiada, krótko, że
ona 'musi grać'.

Zarząd wspólnoty mieszkaniowej jest bardzo nieporadny i raczej na nich nie
mogę liczyć, złożyliśmy pismo podpisane przez trzech sąsiadów i nic...

Szukam prawnika, który mógłby mi pomóc poprowadzić sprawę by przynajmniej
zmniejszyć uciążliwość hałasu lub jakiegoś stowarzyszenia lub po prostu kogoś
kto mi pomoże w tej sprawie...

1. Data: 2004-11-27 20:07:47

Temat: Re: uciążliwy hałas - POMOCY
Od: "Tomasz" <l...@p...onet.pl_usun> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "s0ze" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> Witam,

(...)

> Szukam prawnika, który mógłby mi pomóc poprowadzić sprawę by przynajmniej
> zmniejszyć uciążliwość hałasu lub jakiegoś stowarzyszenia lub po prostu
> kogoś
> kto mi pomoże w tej sprawie...

proponuje zebys zapytal na pl.soc.prawo

Tomek

1. Data: 2004-11-27 20:48:57

Od: "notabene" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> proponuje zebys zapytal na pl.soc.prawo

A ja proponuje pl.rec.kino-domowe.
Tam Ci doradza jaki kupic w miare tani mocny subwoofer.
Skoro mediacje zawiodly zabij ją jej bronią.
Z wypozyczali wypozycz na miesiac film np.Helikopter
i puszczaj zawsze na maxa kiedy ona gra (troche rytm bedzie
gubic) oraz na max do godziny 21:59. Na pytanie
odpowiadaj, ze "musisz ogladac".
Wyjdzie taniej niz prawnik...

pz.

1. Data: 2004-11-27 21:07:43

Od: Krzysztof Gmyr <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie wiem dlaczego, ale od razu skojarzyła mi się scena z 'Alternatyw
4' :)
Jak ona zaczyna grać - zaczynaj wiercić (najlepiej z udarem), szlifować
itd... Niech sama odczuje co to znaczy 'dyskomfort w mieszkaniu'.
Jak ktoś uważa, że on jest najważniejszy w bloku, to niech się przekona,
że jednak nie.

--
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
Krzysztof Gmyr

1. Data: 2004-11-27 21:28:39

Od: "Boombastic" <b...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A ja proponuje pl.rec.kino-domowe.
> Tam Ci doradza jaki kupic w miare tani mocny subwoofer.

Ja mam takiego suba i od razu poznałem sąsiadów :-) Efekt murowany.

1. Data: 2004-11-27 22:58:54

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> który sąsiaduje niemal z całym naszym mieszkanie.

> Ostatnio urodziło się nam dziecko i nie mogę spać ze stoperami bo nie

Nie jestem pewna, ale gdzies ktos chyba mowil, ze w takich sytuacjach to ta
osoba (grajaca) powinna uprzedzic sasiadow, ze zamierza systematycznie
zaklocac sasiadom cisze i prosic ich jakoby o pozwolenie na takie "ekscesy".
Ewentualnie ustalic z lokatorami jakies stale godziny gry.

Swoja droga to ci podwojnie wspolczuje.

Iwona
/Właściwością człowieka jest błądzić, głupiego - w błędzie trwać./Cyceron
http://koty.wb.pl/galery9/galeria572.html

1. Data: 2004-11-28 11:33:43

Od: Krzysztof Gmyr <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ciekaw jestem, czy ma tą naukę gry zgłoszoną w skarbówce :) Jeśli nie -
zawsze to jakiś element nacisku.

--
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
Krzysztof Gmyr

1. Data: 2004-11-28 17:15:41

Od: "Kr4snal" <kr4snal[ciach]@op.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Boombastic" > wrote in message

> Ja mam takiego suba i od razu poznałem sąsiadów :-) Efekt murowany.

No właśnie...
Proponujecie rozwiązania siłowe, ja wolałbym uniknąć czegos takiego bo przy
okazji ucierpią inni sąsiedzi i moja rodzinka...
Po za tym nie jestem do końca pewnien, że to pomoże...

Dziękuję za podpowiedzi i czekam na więcej ;)

Pozdrawiam.

1. Data: 2004-11-28 18:17:14

Od: "[edymon]" <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2004-11-27 20:51 +0200, Użytkownik s0ze napisał :

[ciach]
> [...]
> zmniejszyć uciążliwość hałasu lub jakiegoś stowarzyszenia lub po prostu kogoś

Tylko problem w tym, ze pianista musi grac. _Musi_ cwiczyc przynajmniej
kilka godzin dziennie jezeli ma byc dobry. Istnieje jeszcze opcja
wygluszenia samego pianina (zdaje sie, ze wymienia sie okladziny na
mlotkach lub cos w ten desen, a chyba tez mozna wstawic jakas
dzwiekochlonna materie miedzy sciane a pianino). Moze by tez sprobowac z
wygluszeniem sciany od Twojej strony?

Edytka [edymon]

/wolę byc starą dupą niż młodym dupkiem/

1. Data: 2004-11-28 19:02:49

Od: "Agatek" <a...@S...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> pewnie
> z 7 godzin.... (nie ma dla niej dnia święta czy niedzieli bez grania...

Powiem szczerze, że nie uważam, żeby były jakiekolwiek podstawy zabraniające
jej grać. Jedna tylko rzecz: do 20:00, potem nie wolno (nie wolno też
wiercić, trzepać dywanów itd.)

Ona ma taką pracę, Ty masz inną. Też nie zabronisz sąsiadowi robić remontu,
robotnikom kopać dołu itd. Jest dzień. To trochę jak w "Dniu Świra"- co z
tego że biedak pracował w domu i potrzebował skupienia... I może Cię to nie
pocieszy, ale to Twój sposób pracy jest "nienormalny".

Z drugiej strony rozumiem i współczuję: moi sąsiedzi muzycy zakupili pianino
elektryczne i po prostu grają w słuchawkach, bo na szczęście mają nad nami
litość. Tylko klarnet słychać, ale można przywyknąć. Gorsi bywają ci
remontujący mieszkanie codziennie od 18-22:40...

Zresztą nie wiem czemu ta sąsiadka nie kupi pianina elektrycznego na co
dzień a od święta niech idzie pograć na fortepianie z prawdziwego
zdarzenia...

Pozdrawiam i napisz jak ją zwalczyłeś...
Agata

Ile waży pralka ?
Stolarz poszukiwany do wykonania stolu i krzeselek - Slask
nietypowy problem z kominkiem
izolacja
Zatrzymany licznik elektryczny