wapno na trawnik?

1. Data: 2006-11-24 17:42:04

Temat: wapno na trawnik?
Od: "Jago" <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam! Zwracam sie do fachowcow po rade. Chodzi o zakwaszony trawnik na
ktorym juz mech zaczyna rosnac. Slyszalam ze przed zima dobrze jest
przesypac takie cos wapnem. I tu pytania - jakie zastosowac wapno (jakies
specjalne, czy takie budowlane, gaszone, niegaszone)? Jakie ilosci
orientacyjne (np. 2 garscie na m2), kiedy to najlepiej wykonac?
Bede wdzieczna za wszelkie rady.
Pozdrawiam!

2. Data: 2006-11-24 18:02:19

Temat: Re: wapno na trawnik?
Od: "Zbigniew Mazur" <f...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jago napisała :

> Chodzi o zakwaszony trawnik na
> ktorym juz mech zaczyna rosnac. Slyszalam ze przed zima dobrze jest
> przesypac takie cos wapnem.

Może zamiast problem zwalczać, to go polubić ?
Może masz miejsce zacienione i zwalczanie mchów
to walka z wiatrakami ?
Teraz właśnie mchy są szczególnie piękne.
Również w zimie, każdego bezmroźnego dnia, widać jak mchy żyją,
podczas gdy inne rośliny śpią.
Musisz mieć trawnik "angielski"?

Pozdrawiam soczyście, ;-)
Zbyszek

3. Data: 2006-11-24 18:13:36

Od: Udziadeksu?@wro.vectranet.pl szukaj wiadomości tego autora

Jago wrote:

> [...]
> specjalne, czy takie budowlane, gaszone, niegaszone)? Jakie ilosci
> orientacyjne (np. 2 garscie na m2), kiedy to najlepiej wykonac?
Na gleby lekkie stosuje się węglan wapnia (kreda, dolomit).
Na gleby ciężkie tlenek wapnia.
Dawkę określa się po zmierzeniu kwasowości gleby.
Mech z trawy usuwa się grabiami.
Mech może też rosnąć bo podłoże jest wilgotne a trawnik zacieniony. Wtedy
jest to jego naturalne siedlisko i trudno z nim skutecznie walczyć.
Dziadek 2
Używaj Linuksa. Bądź legalny.
Czytaj www.linux.pl

4. Data: 2006-11-24 19:57:00

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:45672eec$1@news.home.net.pl Jago <j...@c...pl>
napisał(a):

> [...]
> wapno (jakies specjalne, czy takie budowlane, gaszone, niegaszone)?
> Jakie ilosci orientacyjne (np. 2 garscie na m2), kiedy to najlepiej

Hejka. 1) Dolomit.
2) Minimum 20 dag/m2.
3) Już teraz. :-)
Pozdrawiam testowo Ja...cki

5. Data: 2006-11-24 20:45:58

Od: "Jago" <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hmmm, no wlasnie, - u mnie dolomit juz nie dziala, trenowalam w zeszlym roku
w roznych dawkach z zerowym skutkiem. Nastepna sprawa, - to moze dziwne, ale
u mnie mech nie rosnie wcale w miejscach zacienionych tylko wprost
przeciwnie - na samym srodku, pokrywa rowno cale wypalone przez tegoroczne
slonce kolo o promieniu ok 2,5 m. W miejscach zacienionych rosnie sobie
piekna bujna trawka... :-))

6. Data: 2006-11-27 16:57:00

Od: Ryba <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Udziadeksu?@wro.vectranet.pl napisał(a):

> Na gleby ciężkie tlenek wapnia.

Na rosnącą trawę ? Coś mi się zdaje że to zalecenie dla rolników
dotyczące ornego pola.
--
Pozdrawiam, Artur.

7. Data: 2006-11-27 17:06:39

Od: Ryba <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jago napisał(a):
> Hmmm, no wlasnie, - u mnie dolomit juz nie dziala, trenowalam w zeszlym
> roku w roznych dawkach z zerowym skutkiem.

Dobre :). Dolomit to mielona skała, rozkładana jest powoli i powoli
zmienia odczyn gleby trwa to cztery lata. W zależności od dawki zabieg
powinien być powtarzany co roku - polecam ten sposób, lub co cztery lata.
> [...]
> wprost przeciwnie - na samym srodku, pokrywa rowno cale wypalone przez
> tegoroczne slonce kolo o promieniu ok 2,5 m.

Normalne, w tym wypalonym miejscu nie ma konkurencji, a jest to organizm
pionierski, u mnie na kupce popiołu pierwsze pojawiają się mchy. Dziwne
jest natomiast wypalone koło, stosujesz soczewkę zawieszoną na dachu,
czy po prostu stał w tym miejscu dmuchany basenik.
--
Pozdrawiam, Artur.

Cedry ktore bardziej a ktore najmniej mrozoodporne
na środku trawnika
Jemioła na drzewie ( czy to początek końca?
Prosba do Michała M i innych
Nasiona lilii