wegetariański fanatyzm...

1. Data: 2003-07-01 10:34:18

Temat: wegetariański fanatyzm...
Od: "Nell" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Należę do osób, które nie jedzą mięsa albo jedzą je maksymalnie raz na pół
roku, nie z powodów ideologicznych, ale po prostu smakowych (nie sprawia mi
to żadnej przyjemności, więc po co?) i choć mam na ten temat małą wiedzę,
wydaje mi się,że prawidłowo skomponowana dieta wegetariańska może dostarczać
człowiekowi wszystkich mu potrzebnych składników i witamin a nawet czasem
okazać się daleko zdrowszą od mięsnej. Nie wiem, czy nazywając się
wegetarianką, nie urażę "prawdziwych" wegetarian (ideologicznych). Jeżeli
tak jest, z góry przepraszam, szanuję bowiem zarówno ich jak i nie widzę nic
złego w jedzeniu mięsa. Trochę mnie natomiast martwi i intryguje coraz
częściej spotykany (oczywiście nie jest to regułą) brak tolerancji odnośnie
nawyków żywieniowych innych ludzi i ostra krytyka mięsożerców (bo to działa
zazwyczaj w tą stronę) ? Skąd się bierze tak agresywna postawa i kreowanie
się niektórych grup wegetarian, wegan etc na niemalże sekty, których głównym
celem jest pozyskanie nowych wyznawców? Czasem zastanawiam się czy nie
powinno się zacząć mówić o wegetariańskim fanatyźmie, który swą siłą i
presją może kiedyś dorównać religijnemu?
Do napisania tego postu skłonił mnie artykuł "Anatomia Hamburgera"
http://strony.wp.pl/wp/prawazw/burgersp.html na który przypadkowo trafiłam i
bardzo nie chciałabym rozpętać nim przypadkowo żadnej burzy na grupie
(których tu ostatnio raczej dość) a jedynie rozpocząć może dyskusję.

Pozdrowienia,
Nell - co zna mnóstwo wspaniałych i kulturalnych niemięsnych i mięsnych, a
jej przyjaciółka jest wegetarianką

1. Data: 2003-07-06 13:24:33

Temat: Re: wegetariański fanatyzm...
Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> szukaj wiadomości tego autora

Nell napisal(a):

> [...]
>człowiekowi wszystkich mu potrzebnych składników i witamin a nawet czasem

A czasem nawet daleko mniej zdrowa.

> [...]
>powinno się zacząć mówić o wegetariańskim fanatyźmie, który swą siłą i
>presją może kiedyś dorównać religijnemu?

Przy okazji jakiegos flejma przejrzalem sporo stron wege i prawde
powiedziawszy oslupilo mnie nieco. Wczesniej sadzilem, ze wege to po
prostu dieta. Ku mojemu zdziwieniu okazlo sie, ze to jakies
pomieszanie religii z 'pacaneum'.

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

- What about your soul?
- I'm an engineer.

1. Data: 2003-07-06 14:59:09

Od: "brow\(J\)arek" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nell" <n...@w...pl> napisał w wiadomości

[ciach]

> [...]
>
> Pozdrowienia,
> Nell - co zna mnóstwo wspaniałych i kulturalnych niemięsnych i

Hej,

Lepiej rozpocznij tą dyskusję na pl.misc.dieta ;-)

Tam znajdziesz adwresarzy, którzy chetnie podyskutują w tym temacie
(może i ja sie podłączę).

Wegetarianie i "optymalni" to dwa ugrupowania znajdujące sie na
przeciwnych końcach żywieniowych upodobań i obie grupy z misjonarską
pasją nakłaniają innych do wcinania tego co oni.

--
brow(J)arek pozdrawia

1. Data: 2003-07-06 15:06:36

Od: maruda - Ryszard <maruda_smurf@#usun-to#.gdynia.mm.pl> szukaj wiadomości tego autora

2003-07-06 15:24, osoba przedstawiająca się, jako 'Marcin E. Hamerla',
zachciała zauważyć:

> [...]
> powiedziawszy oslupilo mnie nieco. Wczesniej sadzilem, ze wege to po
> prostu dieta. Ku mojemu zdziwieniu okazlo sie, ze to jakies

Nie wiem tylko, dlaczego mnie, okazyjnego mięsożercę, z racji tego, że
mięso jadam, obciąża się również przewiną jadania w McDonaldach.

To chyba typowy i mocno zużyty argument. Nie jadam i nie będę jadał w
McDonaldach. Ale nie mam nic przeciwko jadaniu mięsa.

Drugim ciekawym, choć mocno zużytym argumentem, jest wyższość margaryny
nad masłem w kontekście zdrowia. Tego w stanie też nie jestem pojąć.

Z religią związany jest mocno weganizm, czyli całkowite obywanie się bez
pokarmów pochodzenia zwierzęcego. Aczkolwiek wiele serwisów www oferuje
"wiedzę" wprost z baru pod kuflem. Szkoda tylko, że wielu nie chce się
tego zweryfikować. Podobnie jak reklam o cudownych właściwościach tego,
czy owego.

Niestety, w kontekście uwarunkowań produkcji rolnej świata zachodniego,
nawet weganizm trąci hipokryzją. Wszak monokulturowe uprawy
zniekształcają lokalny ekosystem i na pewno przyczyniają się do ginięcia
zwierząt.

Wiadomym jest, że superdiety i dietetyczne urlopy przynoszą efekty w
niewielkim odsetku, to jednak ludzie jeżdżą, płacą i jest to niezły biznes.

1. Data: 2003-07-06 17:30:39

Od: Nea <n...@w...xyz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2003-07-06 15:24, Tako rzecze Marcin E. Hamerla :

> [...]
> powiedziawszy oslupilo mnie nieco. Wczesniej sadzilem, ze wege to po
> prostu dieta. Ku mojemu zdziwieniu okazlo sie, ze to jakies

a widziales watek o "zabijaniu indykow" na pl.soc dzieci?

pozdrawiam
Nea

1. Data: 2003-07-06 18:09:38

Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> szukaj wiadomości tego autora

Nea napisal(a):

>a widziales watek o "zabijaniu indykow" na pl.soc dzieci?

Nie, o dzieciach lubie czytac i pisac, ale tej listy nie czytuje ;--).
Co bylo?

1. Data: 2003-07-06 18:18:06

Od: Nea <n...@w...xyz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2003-07-06 20:09, Tako rzecze Marcin E. Hamerla :

> Nie, o dzieciach lubie czytac i pisac, ale tej listy nie czytuje ;--).
> Co bylo?

ja czytuje bo sie duzo tam dzieje i czasami sie posmiac mozna :) a w
opisanym watku dlugim chyba na 500 postow :) jest ostra walka miedzy
wegetarianami a miesozernymi potwierdzajaca wlasnie cos na ksztalt
vege-religii
pozdrawiam
Nea

1. Data: 2003-07-06 21:26:58

Temat: Re: wegetaria?ski fanatyzm...
Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> szukaj wiadomości tego autora

Nea napisal(a):

>ja czytuje bo sie duzo tam dzieje i czasami sie posmiac mozna :) a w
>opisanym watku dlugim chyba na 500 postow :)

Taka liczba nie robi na mnie wrazenia ;--). W watkach syffowych tylko
liczba moich listow wynosi przynajmneij 500...

1. Data: 2003-07-07 18:53:45

Od: "AsiaS" <a...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Marcin E. Hamerla"
> Taka liczba nie robi na mnie wrazenia ;--). W watkach syffowych tylko
> liczba moich listow wynosi przynajmneij 500...

Watek o którym mowa ma juz okolo 1400 postów :)
Asia

zadumanie nad pieczenią cielęcą
babka ziemniaczana
paszteciki