właśnie zrobiłam pączki :-)

1. Data: 2005-02-03 11:11:36

Temat: Re: właśnie zrobiłam pączki :-)
Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-02-03 12:06:58 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *cherokee* skreślił te oto słowa:

> Przeklejam, co Przyplejka odpowiedziałą na to pytanie zadane wyzej przeze
> mnie:

Dziękuję, bo widać jednak serwer mi nie serwuje wszystkich postó
ostatnio...

> "Robiłam dwa rozmiary :-)
> pierwsze wykrawałam szklanką o średnicy 6,5 cm. = 22sztuki
> drugie wykrawane kieliszkiem od wódki = 32 sztuki, to takie mini paczki,
> na raz do buzi :-)"

Teoretycznie nie trzebaby podwajać, ale może warto zużyć całą paczuszkę
drożdży, hm? ;]

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@h...pl

1. Data: 2005-02-03 11:21:11

Od: "cherokee" <c...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lia" <L...@a...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> Teoretycznie nie trzebaby podwajać, ale może warto zużyć całą paczuszkę
> drożdży, hm? ;]

Ja sie zastanawiam, jak mi sie uda zgrabnie nadziać te pączki:(
I czy mi 0,5 l oleju starczy do smazenia, bo na ten śnieg nawet nie chce mi
sie wyłazić.

pozdr
cherokee

1. Data: 2005-02-03 11:39:55

Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-02-03 12:21:11 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *cherokee* skreślił te oto słowa:

> Ja sie zastanawiam, jak mi sie uda zgrabnie nadziać te pączki:(

Ja ostatnio na TVN STyle oglądałam "Pana Mistrza Cukiernictwa", ktory lepił
pączki, i mam nadzieję, że uda mi się powtórzyć ten wyczyn.

W skrócie:
Nie wycinał niczego szklankami, tylko z wałka cista urywał kawałeczek,
ropłaszczała na dłoni, na środek kładł łyżeczkę nadzienia, i potem nakładał
ciasto do środka z każdej strony, nawet kilka strony - że taka paczuszka
się robiła.
Potem koniecznie kazał odkładać na stół łaczenie do dołu, a na tłuszcz
wrzucać najpier łączeniem do góry.

> I czy mi 0,5 l oleju starczy do smazenia, bo na ten śnieg nawet nie chce mi
> sie wyłazić.

Ja na smalcu - 5 kostek powinno wystarczyć, na dużą ilość faworków w każdym
razie wystarczyło.

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@h...pl

1. Data: 2005-02-03 11:40:41

Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

ropłaszczała na dłoni, na środek kładł łyżeczkę nadzienia, i potem nakładał
ciasto do środka z każdej strony, nawet kilka razy - że taka paczuszka

1. Data: 2005-02-03 12:20:07

Od: "Iza" <i...@0...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> O wszystkim decyduje środowisko. Dlatego anioły fruwające w niebie mają
> piękne skrzydła, natomiast anioły chodzące po ziemi mają piękne nogi.

Ja zrobiłam ściśle wg przepisu ale zamiast robić kułka brałam kawałek ciasta
troszkę rozpłaszczając je i kładłam w środek nadzienie potem robiłam z tego
kuleczkę tak aby nadzienie pozostało w środku po wyrośnięciu wrzucałam na
rozgrzany olej (lepsze na smalcu lecz w domku brak) Wyszły piekne a co do
smaku czekam na gości ( no dobra zjadłam 1 pysznyyy!!) Pozdrawiam Iza

1. Data: 2005-02-03 12:59:22

Od: "cherokee" <c...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lia" <L...@a...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> Ja ostatnio na TVN STyle oglądałam "Pana Mistrza Cukiernictwa",

Czy to nie był aby Grzesiu Ostrowski, którego kiedyś przyuwazyłam w tymże
programie, robiącego rogale marcińskie?

pozdr

cherokee

1. Data: 2005-02-03 13:08:09

Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-02-03 13:59:22 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *cherokee* skreślił te oto słowa:

> Czy to nie był aby Grzesiu Ostrowski, którego kiedyś przyuwazyłam w tymże
> programie, robiącego rogale marcińskie?

Imię się zgadza, ale nazwiska nie kojarzę zupełnie... ale taki rosły,
postawny mężczyzna robiący ciasta w gumowych rękawiczkach.

BTW czy ktoś normalnie też robi ciasta w rękawiczkach? ;o)

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@h...pl

1. Data: 2005-02-03 13:58:05

Od: "cherokee" <c...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> BTW czy ktoś normalnie też robi ciasta w rękawiczkach? ;o)

A czy ktos normalnie pobiera opłaty za korzystanie z nadsyłanych mu
przepisów ? - vide MniamMmniam i przepisy uzytkowników.

pozdr

cherokee
P.S. Cholera, chyba za twarde ciasto zrobiłam na te pączki, choć jest
elastyczne, ale rośnie powoli.

1. Data: 2005-02-03 14:08:19

Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-02-03 14:58:05 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *cherokee* skreślił te oto słowa:

> A czy ktos normalnie pobiera opłaty za korzystanie z nadsyłanych mu
> przepisów ? - vide MniamMmniam i przepisy uzytkowników.

Aaaaa, nie skojarzyłam, że to ta sama osoba...

> cherokee
> P.S. Cholera, chyba za twarde ciasto zrobiłam na te pączki, choć jest
> elastyczne, ale rośnie powoli.

Mi na razie rośnie zaczyn, i idzie jak burza, bo ma ciepło obok gotującego
się rosołu.

--
Lia

1. Data: 2005-02-03 15:47:44

Od: "cherokee" <c...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "cherokee" <c...@n...o2.pl> napisał w wiadomości
> P.S. Cholera, chyba za twarde ciasto zrobiłam na te pączki, choć jest
> elastyczne, ale rośnie powoli.

Pączki usmazone. Nadziałąm je, ale się niestety porozklejały na dwa
plasterki w czasie smażenia, bo bardzo urosły.
W smaku sa dobre, choć trochę jak racuchy. Ale nie ma tego złego - ciasto na
racuchy mam juz pewne.

pozdr

cherokee

Lody :)