wyciąg czy okap nad gazową?

1. Data: 2006-08-18 13:55:16

Temat: wyciąg czy okap nad gazową?
Od: "zoneo" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Mam pytanie a w zasadzie pytania. Może ktoś mi pomoże.
W kuchni planuje wymiane plyty ceramicznej na gazową (z przyczyn
ekonomicznych
) ale teraz mam zamontowany wyciąg nad kuchnią który jest
podłączony do komina
(komin jest "uzywany" tylko przez ten okap/dom jednorodzinny) i na
dodatek
wisi on 70cm nad blatem kuchennym a wiec po wymianie kuchni na gazowa
bedzie
nad nią ok 65cm czy może tak być??
Slyszalem ze w kuchni z plyta gazowa nie mozna podlaczac wyciagu jezeli
nie ma
drugiej kratki z wentylacja grawitacyjna u mnie wlasnie nie mam ale mam
kuchnie otwawrta na jadalnie i salon o pow 50 m.kw. i mysle ze kratka
chyba
nie potrzebna bo i tak duzo powietrza ... :)
Więc : Czy moge zamontowac gazową bez koniecznosci wymiany wyciągu
na
pochlaniacz? dodam ze nawet jesli go wymienie to i tak nad nim bedzie
kratka
wentylacyjna .
Z góry dziękuje.

2. Data: 2006-08-18 15:37:29

Temat: Re: wyciąg czy okap nad gazową?
Od: "Madoniowie" <m...@w...go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zoneo" napisał:

[-----]
[...]

A czemu nie? Ma być wygodnie i tyle. Są zalecenia funkcyjne mówiące o 70cm,
ale wg mnie 65 też jest w porządku. My mamy okap 70cm nad podwyższoną płytą
gazową, ale chodziło nam głównie o to, żeby głową nie walić w okap.

[...]

Nie można, bo przyjdzie pan i pogrozi paluszkiem? Nie wiem wprawdzie, czy
jest takie prawo, ale jest wiele głupich przepisów, co nie znaczy, że trzeba
ich ślepo pilnować. Z pewnością jest to lepiej, niż mieć kuchnię gazową i
tylko kratkę na dodatek w nieco innym miejscu. A to jest w wielu
mieszkaniach standard.

Przemek

3. Data: 2006-08-18 16:21:15

Od: "zoneo" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiesz nie chodzi o to żeby było wszystko zgodnie z normami itd. ale
nie chce miec slabej wentylacji przy gazowej teraz przy elektrycznej
mam wszystko obklejone a co bedzie przy gazowej ... strach pomyslec.
Wydaje mi sie ze jednak odlacze ten wyciag bo on nic nie daje i
zostawie kratke i zaloze jakis okap / pochlaniacz

4. Data: 2006-08-18 19:25:20

Od: "Huckleberry" <n...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Madoniowie" <m...@w...go2.pl> napisał w
wiadomości news:ec4n06$3vt$1@news.onet.pl...
> Nie można, bo przyjdzie pan i pogrozi paluszkiem? Nie wiem wprawdzie, czy
> jest takie prawo, ale jest wiele głupich przepisów, co nie znaczy, że
> trzeba
> ich ślepo pilnować.

Głupie przepisy wynikają m. in. z tego, że jak zgaśnie płomień wyciąg
zaciągnie gaz i będzie BUMMM.

5. Data: 2006-08-18 21:12:16

Od: "gasper" <g...@p...comp> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Huckleberry" <n...@n...onet.pl> napisał w wiadomości
> Głupie przepisy wynikają m. in. z tego, że jak zgaśnie płomień wyciąg
> zaciągnie gaz i będzie BUMMM.

pewnie, lepiej żeby gaz sie zgromadził w domu i tam zrobił bummm
jak masz butle i wyciąg to jest szansa, że wyciąg wyciągnie wszystko i nic sie
nikomu nie stanie

6. Data: 2006-08-18 21:40:22

Od: "Huckleberry" <n...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gasper" <g...@p...comp> napisał w wiadomości
> pewnie, lepiej żeby gaz sie zgromadził w domu i tam zrobił bummm
> jak masz butle i wyciąg to jest szansa, że wyciąg wyciągnie wszystko i nic
> sie nikomu nie stanie

Masz rację - jest szansa....
A jesli zgasnie płomień, pomieszczenie się nagazuje, a pani domu wpadnie na
pomysł żeby przewietrzyć czym prędzej wyciągiem kuchennym?

Sytuacji może być mnóstwo, a zadaniem tego przepisu jest ZMINIMALIZOWANIE
RYZYKA. Nad kuchenką gazową nie może być iskrzącego silnika (tym bardziej że
gaz ziemny jest lzejszy od powietrza i unosi się do góry).
Jeśli nie wierzysz że może być to niebezpieczne spróbuj zassać trochę gazu
odkurzaczem - ale na własną odpowiedzialność!!! ;)

7. Data: 2006-08-18 22:20:58

Od: "Madoniowie" <m...@w...go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Huckleberry" napisał:

> Głupie przepisy wynikają m. in. z tego, że jak zgaśnie płomień wyciąg
> zaciągnie gaz i będzie BUMMM.
> pozdrawiam

Przepisy są nieco przestarzałe, bo w nowoczesnych płytach jak zgaśnie
płomień, to gaz jest odcinany, żeby nie było bummm

Również pozdrawiam
Przemek

8. Data: 2006-08-18 22:39:00

Od: "Huckleberry" <n...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Madoniowie" <m...@w...go2.pl> napisał w
wiadomości news:ec5ekn$1qh$1@news.onet.pl...
> Przepisy są nieco przestarzałe, bo w nowoczesnych płytach jak zgaśnie
> płomień, to gaz jest odcinany, żeby nie było bummm

Jest obowiązek wymiany nienowoczesnych kuchenek?

9. Data: 2006-08-19 05:25:55

Od: "Madoniowie" <m...@w...go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Huckleberry" napisał:

> Jest obowiązek wymiany nienowoczesnych kuchenek?
> pozdrawiam

Nie ma. Ale zdaje się, że Zoneo będzie kupować nową kuchenkę, czyż nie?

Ukłony
Przemek

10. Data: 2006-08-19 06:47:25

Od: "Huckleberry" <n...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Madoniowie" <m...@w...go2.pl> napisał w
wiadomości news:ec67hk$26n$1@news.onet.pl...
> Nie ma. Ale zdaje się, że Zoneo będzie kupować nową kuchenkę, czyż nie?

Zoneo owszem, ale mówimy ogólnie o tym czy przepisy są sensowne czy nie.

palnik tylko pod WOK ?
Ile za panele?
wanna - blaszana czy akryl?
Odkurzacz