załamka-dentysta i dziecko :(

11. Data: 2005-09-01 13:14:10

Temat: Re: załamka-dentysta i dziecko :(
Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"pamana" <p...@w...pl> wrote in message
news:df6eqj$qtr$1@news.dialog.net.pl...

> wydaje mi sie ze nie boli ,dentysta tez to twierdzi ,pierwsza plombe
> zakladano tez bez i nie bylo problemu ,chodzilo bardziej o dziwny smak w
> ustach.
>
> czyli boli czy nie?
> córka nie mówic zeby ja bolało.

moze dziecko musi przejsc "szkole" dentystyczna, czyli musi dotknac
wszystko co bedzie sie wsadzalo do buzi, musi "posmakowac". Ja czesto tak
robie.
dzieci dotykaja co tylko mozna, ruszaja, czuja. pokazujemy jak sie bedzie
i co , w jakiej kolejnosci robic. nic ich nie zaskoczy. nigdy tez nie mowie,
ze
je znieczule. zwykle znieczulam. mowie, ze zab pojscie spac i bedzie dziwnie
czulo pozniej w buzi. sa jednak dzieci, ktore sa tak przestraszone, ze
wszystko
ich "boli" i przeszkadza. Takie odsylam do dentysty dzieciecego, tam
dostaja leki uspokajajace, niekiedy podtlenek azotu, czy nawet znieczulenie
ogolne, niekiedy tez zawija sie je w "kaftan bezpieczenstwa" i sie tak
pracuje. jesli Twoja corka tym razem nie dala sobie nic zrobic, to dowiedz
sie
dlaczego, jesli to smak, to wytlumacz, ze czasami trzeba "przezyc" taki
smak.
ze nie zawsze jest komfotowo u dentysty, i nic sie nie czuje. kwestia tylko
czy ona chce to "przetrzymac". dodatkowo u dzieci niekiedy zaklada sie
koferdam, taka gume na zeby, ktora izoluje wlasnie jezyk, i nieraz to
bardzo pomaga. moze to jej pomoze, jesli chodzi o smak.

iwon(k)a

12. Data: 2005-09-01 13:54:44

Od: Luke <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

pa

> nie przekonuje jej nic,prezenty,obiecane jazdy konne,nic.zero.
>
> najchetniej uspilabym córke i wtedy dala zrobic plombe ale nie stac mnie
> na to.

to ile takie uspienie kosztuje, skoro stac cie na prezenty, jazdy konne,
a na uspienie juz nie :) ?

Luke

13. Data: 2005-09-01 14:10:04

Od: pamana <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

jesli Twoja corka tym razem nie dala sobie nic zrobic, to
> dowiedz sie
> dlaczego,

pogadalam z ia i okazalo sie ze ten smak to mozna by przezyc ale chodzi
o to ze w momencie wiercenia odczuwa" powietrze w buzi" ,domyslam sie o
co chodzi bo sama tego nie lubie ,i mnie trudno to wytumaczyc ale taki
specyficzny powiew w zebie taki nikiedy przeszywające zimno brr.

czy na to moze cos poradzic znieczulenie?

córka ma zaatakowane 4i 5 górne dokładnie na zetknieciu sie tych 2 zebów
,w 4 ma plombe ,teraz 5 czeka.

14. Data: 2005-09-01 14:40:10

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> chodzi bo sama tego nie lubie ,i mnie trudno to wytumaczyc ale taki
> specyficzny powiew w zebie taki nikiedy przeszywające zimno brr.

w sumie to ja nie wiem o co chodzi z tym powiewem :) bo jak juz
to chyba woda leci z koncowki? a nie powietrze? (uzywa detystka
wode w koncowce?)
jesli wiesz co ona czuje a Ty jestes znieczulana to chyba sama widzisz, ze
nic na to nie poradzi. na pewno znieczulenie pomoze, ale powietrze
w buzi to chyba bedzie czula bo w koncu cala buzia nie jest znieczulana.
moze ten koferdam by cos pomogl?

> córka ma zaatakowane 4i 5 górne dokładnie na zetknieciu sie tych 2 zebów
> ,w 4 ma plombe ,teraz 5 czeka.

jesli te dziurki zostaly "zobaczone" klinicznie a nie najpierw na zdjeciu,
domyslac sie moge, ze sa duze i glebokie. nie ma sily zeby nie bolalo.
ja male jak sie da to znieczulam.

iwon(k)a

15. Data: 2005-09-01 21:25:42

Od: Mrówka <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "TMK" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Moj syn kocha chodzić do dentysty jak była odwołana wizyta to wielki
ryk.Ale
> był trochę nadpobudliwy i dentystka przepisała hydroxizynę przed wizytą i
> siedział spokojnie.

Moje dziecko niestety tez ryczy na fotelu ale najwazniejsze ze paszcze
otwiera wiec on sobie placze a dentysta robi swojej innej rady nie
ma.Znieczulenia nie da sobie za cholere zrobic a przeciez zeby musi
leczyc.....Zal mi go bardzo bo wychodzi z gabinetu spocony,splakany,ale
naprawde jest przewrazliwiony placze nawet przy lakowaniu.

Magda

16. Data: 2005-09-02 09:41:04

Od: pamana <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> w sumie to ja nie wiem o co chodzi z tym powiewem :) bo jak juz
> to chyba woda leci z koncowki? a nie powietrze? (uzywa detystka
> wode w koncowce?)

nie .

> jesli te dziurki zostaly "zobaczone" klinicznie a nie najpierw na zdjeciu,
> domyslac sie moge, ze sa duze i glebokie. nie ma sily zeby nie bolalo.
> ja male jak sie da to znieczulam.

zdjecie nie bylo robione ,

gdzie przyjmujesz?:)
p.

17. Data: 2005-09-02 10:43:51

Temat: pytanie do specjalisty:-)))
Od: "Clio" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Podczepie sie pod ten watek dentystyczny, bo tez mam podobny problem:-)
A chcialam spytac o cos Iwon(k)e, jak specjalistke.

Otoz, moja corka ma duzy ubytek w trzonowym zebie w szczece. Moja dentystka,
ktora jej robila przeglad powiedziala, ze to sie pewnie nadaje do leczenia
kanalowego.
Corka ma 3 lata i jest bardzo zywym dzieckiem. Raczej nie da sobie
wytlumaczyc, ze ma siedziec i wytrzymac.
Dentystka mi powiedziala, ze jest jakas klinika dla dzieci (podobno gdzies
na Ursynowie w Wawie), gdzie w takich przypadkach daja "glupiego Jasia",
ktory troche znieczula, a przede wszystkim otumania tak, ze dziecko nie
pamieta i nie nabiera urazu do dentysty.
Acha, i ze dzieciom sie nie znieczula, bo one sie i tak dra i wyrywaja, bo
boja sie calej "otoczki", a nie tylko bolu. Dla mnie brzmi to przerazajaco.

I oto moje pytanie:
Czy jest jakas przyjazniejsza metoda leczenia takiego zeba? Czy oprocz
narkozy mozna jakos dziecko farmakologicznie "wspomoc" w przezyciu leczenia
kanalowego?
Pozdrawiam
Iza

18. Data: 2005-09-02 11:04:06

Temat: Re: pytanie do specjalisty:-)))
Od: "mletka" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Clio" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Czy jest jakas przyjazniejsza metoda leczenia takiego zeba? Czy oprocz
> narkozy mozna jakos dziecko farmakologicznie "wspomoc" w przezyciu

witaj,
mój miał leczony kanałowo ząb dolna dwójkę, dostał znieczulenie w spreju,
nie ma żadnego urazu do dentysty, a jest nadpobudliwym 5-cio latkiem. był
leczony w Wawie na Gocławiu w prywatnym gabinecie dla dzieci. podejście
lekarzy super.

pozdrawiam, mletka

19. Data: 2005-09-02 11:08:33

Od: "Clio" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mletka" <m...@b...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> nie ma żadnego urazu do dentysty, a jest nadpobudliwym 5-cio latkiem. był
> leczony w Wawie na Gocławiu w prywatnym gabinecie dla dzieci. podejście

Moge prosic o namiar?
Iza

20. Data: 2005-09-02 13:10:38

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora