zespol stopy cukrzycowej

1. Data: 2009-09-03 04:27:16

Temat: zespol stopy cukrzycowej
Od: "tliti" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam,

mam w rodzinie osobe po amputacji nogi. Jest to cukrzyk z cukrem skaczacym do
400 jednostek. Druga noga mu puchnie, podobnie jak pierwsza przed obcieciem.
Zastanawiam sie, czy jest to proces odwracalny (tzn. czy mozna ta noge jakos
leczyc poza zbijaniem cukru we krwi? czy jesli cukier sie obnizy to noga
przestanie puchnac i wroci do normy?)

pozdrawiam i z gory dziekuje

Pawel

2. Data: 2009-09-03 04:53:44

Temat: Re: zespol stopy cukrzycowej
Od: "tliti" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy istnieje juz w polsce jakis "gabinet stopy cukrzycowej"?

Kto powinien dobrac cwiczenia stopy w ramach profilaktyki?

Kto ustala diete? Dietetyk? Diabetolog?

Dlaczego stopa puchnie, a nie sie "wysusza"?

3. Data: 2009-09-03 05:06:51

Od: "tliti" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

moze ktos zna dobrego specjaliste (diabetologa, rehabilitanta, dietetyka)
zajmujacego sie ta problematyka w Szczecinie?

4. Data: 2009-09-03 08:50:06

Od: Jarosław Kazimierz Grzyb <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"tliti" <k...@o...pl> wrote in message
> [...]
> jakos
> leczyc poza zbijaniem cukru we krwi? czy jesli cukier sie obnizy to noga

Na pewno doobra kontola diety daje świetne wyniki (mam kilku znajomych,
którzy bardzo silnie trzymają się diety i dzieki temu nie mają praktycznie
żadnych objawów) no i trzeba bardzo uważąć na kontrole cukru - pacjent musi
się nauczyć kiedy potrzebuje insuliny.

Pomogłaby też rehabilitacja, ale to zdecydowanie na drugim miejscu...

Czy pomże? Wszystko zależy od zaawansowania - jednakże tak długo jak nie
doszło do martwicy tkanki wszystkie zmiany są odwracalne.

A co do poradni to proszę sprawdzić Pani lokalną stronę NFZ i tam wyszukać
i/lub zadać pytanie na FAQ, forum, mailem.

Jarosław K. Grzyb
http://user-maat-re.blogspot.com/

5. Data: 2009-09-03 10:18:19

Od: "Marta" <...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Podstawą jest uregulowany cukier. Jeżeli chodzi o kontrolę drugiej nogi i
prowadzenie pacjenta to polecam jedyny Gabinet stopy cukrzycowej i dr.
Koblik, gabinet działa w klinice chorób metabolicznych na Kopernika w
Krakowie. Teściu jest tam pacjentem ik z tego co wiem, tolepiej trafić nie
można.
Pozdrawiam

__________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 4390
(20090902) __________

6. Data: 2009-09-03 10:21:54

Od: "Marta" <...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tu masz link do strony kliniki:
http://www.metabol.cm-uj.krakow.pl/

Terminy do gabinetu są pewnie wiadomo jakie ale warto dzwonić i rozmawiać z
dr Koblik, powiedzieć jaka jest sytuacja, nas przyjmowała czasem szybciej.

7. Data: 2009-09-03 20:15:55

Od: tomekr <t...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

tliti pisze:
> [...]
> leczyc poza zbijaniem cukru we krwi? czy jesli cukier sie obnizy to noga

Tutaj masz przykładową książkę, która opisuje co zrobić:

http://www.truthpublishing.com/haltdiabetes_p/yprint
-cat21267.htm

Silny ból brzucha, ogólne rozbicie
Pocenie się