zmywarka - pare pytan

1. Data: 2004-10-07 08:09:58

Temat: zmywarka - pare pytan
Od: "*madzik*" <m...@b...telia.com> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
przejrzalam troche archiwum grupy, ale mam pare dodatkowych pytan.

1. czy oplaca sie obecnie jeszcze kupowanie modelu zmywarki z parametrami
BBB? Glownie mi chodzi o to "B", ktore dotyczy domywania naczyn - czy
skutecznosc jest duzo nizsza?
2. Czy 53 dB(A) to poziom, przy jakim da sie spac w pokoju tuz obok kuchni,
gdzie bedzie umieszczona zmywarka? Model z np. 49, jest o niemal 1/3
drozszy - warto?
3. czytalam, ze nie nalezy zmywac w niej np. drewnanych desek, kieliszkow,
kafieterek, teflonowych garnkow, plastikowych pojemników po sledziach i
porcelany ze zlotym szlaczkiem :-). A noze? Ponoc moga się stepic - byly
sprzeczne opinie (model zmywarki, ktory planujemy kupic, zmywa przy temp. 65
stopni C) - nie chodzi mi o teorie, ale jak wynika z Waszej praktyki? I czy
naprawde nie mozna zmywac w niej garnków, ktore maja plastikowe raczki?
4. Planujemy postawienie zmywarki w takim miejscu, ze trzeba bedzie dokupic
przedluzki zarowno do wody, jak i scieków - czy przy zmywarce pozbawionej
systemu Agua-Stop, naprawde mozna to bezpieczne zrobic? I czy te rury da sie
wymienic calkowicie, czy mozna je tylko przedluzac? One maja po 1,5 m, a
potrzebujemy po 3 m.

Czy sa jeszcze jakies inne Rzeczy, Ktore Kazdy Poczatkujacy Uzytkownik
Powinien Wiedziec? :-)

--
Pozdrawiam cieplutko,
Magda

1. Data: 2004-10-07 08:28:13

Temat: Re: zmywarka - pare pytan
Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "*madzik*" <m...@b...telia.com> napisał w
wiadomości news:ck2tj4$o1f$1@news.onet.pl...
> [...]
> sledziach i porcelany ze zlotym szlaczkiem :-). A noze?[...]
> garnków, ktore maja plastikowe raczki?[...]

Itam ;) Drewniane rzeczy _klejone_ mogą się ponoć rozkleić, inne zwyczajnie
dłużej schną i być może szybciej się niszczą - osobistych doświadczeń w tej
kwestii nie mam. Niektóre rodzaje szkła faktycznie zmywarki nie lubią, ale
uniwersalnej zasady dotyczącej kieliszków nie ma, u mnie bez szwanku
wychodzi Krosno, luminarc i jakieś marketowe badziewko. Kafetierki -
aluminiowej zdecydowanie nie (aluminium w zmywarce dostaje czarnej ospy i
tyfusu plamistego), stalową zapewne można, o ile nie jest się bardzo
wrażliwym na pozmywarkowy zapach. Teflonowe garnki, przynajmniej z
uszkodzoną powłoką, faktycznie zmywarki nie lubią, teflonowa patelnia z Ikei
ma w papierach, żeby jej nie prać. Plastikowe pojemniki po śledziach,
lodach, śmietanie i pieczarkach piorę rutynowo (55-65st.) i ani im, ani
zmywarce nic się nie dzieje - uwaga tylko na papierowe etykietki (no i na
kubeczki z prasowanego, lakierowanego kartonu - one faktycznie mogą nie
przeżyć ;). Porcelana dekorowana - tylko wszkliwnie, naszkliwne dekoracje
mają prawo się sprać (choć logo Tyskiego na szklance ani drgnie mimo
regularnego zmywania). Nożom IMHO ze wszystkich czynników akurat zmywarka
szkodzi najmniej, ale ja używam takich po paręnaście złotych, może
"profesjonalnym" rzeczywiście dzieje się coś zauważalnego. Plastikowe rączki
od garnków - na pewno nie chodzi o temperaturę, być może niektórym rodzajom
tworzywa szkodzi zmywarkowa chemia, jeszcze się na takie nie natknęłam.

> [...] czy te rury da sie wymienic calkowicie[...]

IIRC w mojej instrukcji (Bosh) jest napisane właśnie, żeby wymienić, a nie
przedłużać - ale to może zależeć od producenta.

> Czy sa jeszcze jakies inne Rzeczy, Ktore Kazdy Poczatkujacy
> Uzytkownik Powinien Wiedziec? :-)

Jest jedna. Ale boję się napisać ;)))

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.

1. Data: 2004-10-07 08:34:07

Od: Radek <r...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Nie potrafię odpowiedzieć. Mamy AAA :)
2. 4 decybele różnicy oznacza, że zmywarka pracuje ok. 2,5 razy głośniej.
Ale słuch nie pracuje liniowo i nie znaczy to, że jest 2,5 razy bardziej
dokuczliwa.
3. Zmywamy zarówno drewno, jak i kieliszki oraz teflonowe patelnie. Żona
jest zachwycona jakością umycia kieliszków i patelni :) Drewniane przyrządy
zmieniają odcień w efekcie działania nabłyszczacza. Nam to nie przeszkadza.
4. My mamy zmywarkę z Aqua-Stop i nie da się wymienić w prosty sposób węża.
W innych porejrzewam, że wąż jest przykręcany i wymienny. Węże różnej
długości do wymiany można kupić w sklepie. Widziałem ostatnio dużą kolekcję
w Leroy.

1. Data: 2004-10-07 08:38:26

Od: "Musta" <mustaf[antyspam]a8@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

pisze to co weiem

> 2. Czy 53 dB(A) to poziom, przy jakim da sie spac w pokoju tuz obok
kuchni,
> gdzie bedzie umieszczona zmywarka? Model z np. 49, jest o niemal 1/3
> drozszy - warto?

kazde 3dB to dwa razy glosniej, wiec 49dB jest ponad dwa razy cichsza niz
53dB

> 3.

nie nalezy zmywac w niej drewnanych klejonych desek, plastikowych
pojemników po sledziach (ale po co?) i porcelany ze zlotym szlaczkiem :-).
reszte mozna, garnki z uszami sa spoko, kieliszki moga sie stluc jak je zle
postawisz

> Czy sa jeszcze jakies inne Rzeczy, Ktore Kazdy Poczatkujacy Uzytkownik
> Powinien Wiedziec? :-)

dobre sa zmywarki Bosch i Siemens - dosc wazne zeby mialy wiele temperatur.
Ale i tak zazwyczaj zmywa sie na jednej.

1. Data: 2004-10-07 08:42:04

Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Musta" <mustaf[antyspam]a8@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]plastikowych pojemników po sledziach

Dlaczego?

> (ale po co?) [...]

Bo uzyskuje się bardzo poręczne wiadereczko na jedzenie dla Kota Służbowego
:)

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.

1. Data: 2004-10-07 08:52:04

Od: "Musta" <mustaf[antyspam]a8@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dlaczego?

kiedys mi sie jakis cienki plastik odksztalcil - ale nie jem za duzo sledzi
wiec sie wycofuje

> Bo uzyskuje się bardzo poręczne wiadereczko na jedzenie dla Kota
Służbowego

wiaderka dla Kota sa bardzo dobrym pomyslem :-)

a i BTW

naprawde nie mozna zmywac drewna klejonego - mialem ci ja kiedys deske do
serów...

1. Data: 2004-10-07 08:59:22

Od: "deuter" <deuter@USUN_TO.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Musta wrote:
> kazde 3dB to dwa razy glosniej, wiec 49dB jest ponad dwa razy cichsza
> niz 53dB

Gwoli ścisłości, różnica 3 dB to dwukrotnie większe ciśnienie akustyczne.
Nie oznacza to, że jest to odbierane przez człowieka jako aż 2 razy
głośniejsze. Niemniej, różnica między 53 dB a 49 dB będzie wyraźnie
odczuwalna. Pod warunkiem oczywiście, że te dane są prawdziwe i zmierzone w
taki sam sposób, w co szczerze wątpię.

1. Data: 2004-10-07 09:05:59

Od: "Pinio" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 1. czy oplaca sie obecnie jeszcze kupowanie modelu zmywarki z parametrami
> BBB? Glownie mi chodzi o to "B", ktore dotyczy domywania naczyn - czy
> skutecznosc jest duzo nizsza?

hmm.. ja kupiłem najtańsze co było na rynku akurat dostępne.
Jakiegoś electroluxa, 4 programy PLN659
Nie wiem czy ma klase B czy C i tak wszystko jest umyte.
Problem jest z patelniami, czasem garami.

> 2. Czy 53 dB(A) to poziom, przy jakim da sie spac w pokoju tuz obok
kuchni,
> gdzie bedzie umieszczona zmywarka? Model z np. 49, jest o niemal 1/3
> drozszy - warto?

Jak zmywasz w nocy to warto, jak w dzień to po co..??

> 3. czytalam, ze nie nalezy zmywac w niej np. drewnanych desek,

Nie wolno bo wiadomo drewno nasiąknie chemią.

> kieliszkow,
> kafieterek, teflonowych garnkow,

zmywam

> plastikowych pojemników po sledziach i

hmm.....???? nie próbuje...

> porcelany ze zlotym szlaczkiem :-).

Nie wolno, chyba że szlacze nie jest Ci potrzebny... :)

> A noze? Ponoc moga się stepic - byly
> sprzeczne opinie

bzdura... nawet jak to ktoś mógłby stwierdzić???
po 1 myciu nie stwierdzi a jak używa to przecież tępią się
od krojenia...

(model zmywarki, ktory planujemy kupic, zmywa przy temp. 65
> stopni C) - nie chodzi mi o teorie, ale jak wynika z Waszej praktyki?

Zmywam tylko w 65st.C

> [...]

> przedluzki zarowno do wody, jak i scieków - czy przy zmywarce pozbawionej
> systemu Agua-Stop, naprawde mozna to bezpieczne zrobic?

Przy aqua stop nie zrobisz przedłuzki, a jak zrobisz to nie będziesz mieć
Aqua stop. Chyba że wymienisz cały wąż.

> Czy sa jeszcze jakies inne Rzeczy, Ktore Kazdy Poczatkujacy Uzytkownik
> Powinien Wiedziec? :-)

Używa się 1 programu a nie 8 :)

podzdr,
Pinio

1. Data: 2004-10-07 09:36:24

Od: "*madzik*" <m...@b...telia.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hanka Skwarczyńska" <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> napisał w
wiadomości news:ck2uo2$76l$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Jest jedna. Ale boję się napisać ;)))

Shoot me :-)

Magda, zaintrygowana

1. Data: 2004-10-07 09:49:30

Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "*madzik*" <m...@b...telia.com> napisał w
wiadomości news:ck32je$f0m$1@news.onet.pl...
> [...] Shoot me :-)

No way ;) Zresztą piszesz, że przejrzałaś archiwum :)

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.

Lodówka Whirpool
Drewno kominkowe
malowanie ścian
strych -- jak to jest z prawnego punktu widzenia?
[spam] Wykończeniówka - od zaraz