zupa czosnkowa z serem z jajkiem i grzankami

1. Data: 2002-07-22 09:27:53

Temat: zupa czosnkowa z serem z jajkiem i grzankami
Od: "Przemek" <p...@2...pl> szukaj wiadomości tego autora

jadlem kiedys cos takiego na slowacji i wlasnie jest to niesamowicie
smaczne. czy jest ktorys z grupowiczow ktory jest w posiadaniu moze na ta
zupe przepisu.

z gory dziekuje
pozdrawiam przemek p

1. Data: 2002-07-22 09:44:43

Temat: Re: zupa czosnkowa z serem z jajkiem i grzankami
Od: "Margolka Sularczyk" <m...@s...mowimy.won.panda.bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przemek napisał(a) w wiadomości: ...
>jadlem kiedys cos takiego na slowacji i wlasnie jest to niesamowicie
>smaczne. czy jest ktorys z grupowiczow ktory jest w posiadaniu moze na ta
>zupe przepisu.

podawala Zowisia:

----
TADAMMM !!!
a teraz nastąpi sensacyjny przepis
na zupę czosnkową
(dostałam od pewnej Agnieszki z wielką smykałą do gotowania):

1 lub 2/3 główki świeżego czosneczku (tego z lila skórką)
1 mały kubek śmietany kwaśnej (18 %)
sól / pieprz
rosół - lub 1 kostka rosołowa
mąka i masło na zasmażkę (ja robię na oko,
circa po 2 łyżki stołowe każdego z tych składników)
1 cała cytryna
ser żółty utarty - jako ewentualny dodatek (polecam parmezan
Polser w trójkącikach)
... i już !!!

zasmażkę zasmażyć, rozprowadzić rosołkiem
lub wodą (wtedy dodać kostkę rosołową)
wlać do rondelka (mnie wyszło ogółem ok. 2 l zupy)
posolić popieprzyć do smaku
wgnieść szczodrze czosnek (traci ostrość po zagotowaniu)
dać pobulkać na ogniu przez ok. 3 minut (może być dłużej)
potem zdjąć z ognia, dodać całą śmietanę i sok z całej cytryny
posypać serem żółtym (po nalaniu na talerze)

czas wykonania: od 15 do 25 min.
minimalna zjadalność - 2 talerze !!!
właśnie jestem po .... ufffff ...
czekam na opinie