1) naprawa fug 2) kable w suficie

1. Data: 2007-11-25 12:48:21

Temat: 1) naprawa fug 2) kable w suficie
Od: paff <w...@p...zamien> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

urządzając nowe mieszkanie natrafiłem na dwa problemy, proszę o pomoc :)

1)

"fachowcy" od łazienki w ostatni dzień pracy dali prawdziwy popis, po
wyschnięciu fugi okazało się, że chyba do jasnej fugi domieszali trochę
ciemnej. Efekt jest tragiczny - plamy, przebarwienia itp (nie było nic
widać w momencie odbioru, bo wszystko było mokre).

Zważywszy na to, że rozstałem się z nimi w bojowym tonie, nie chcę ich
wzywać do poprawki. Już wolę to zrobić sam, ale jak? Czy próbować jakoś
wydłubać tą szpecącą fugę? Czym? W tej chwili zastanawiam się nad opcją
przejechania po całej fudze wiertarką z wiertłem do betonu. Trochę
dzięki temu fugi "skuję" i powierzchnia stanie się chropowata. Później
pociągnąć można cienką warstwą fugi (tym razem w dobrym kolorze)... A
może inaczej się za to zabrać ? Mam tego jakieś 5 metrów kwadratowych.

2)

Muszę zamontować lampę na kołkach. Próbowałem zlokalizować miejsce,
gdzie w suficie biegną kable (żeby nie wjechać w nie wiertarką) - ale
bezskutecznie. Czujnik metalu ani czujnik napięcia nic mi nie
powiedziały. Ten pierwszy wszędzie widzi metal (pewnie zbrojenie) a ten
drugi nigdzie nie wyczuwa w suficie napięcia (kabel za głęboko?)

Sam sufit pół roku temu wyglądał tak:
http://www.paff1.webpark.pl/sufit.jpg

W suficie nie widać, żeby kable były "wkuwane" (a robi się tak w
ogóle?). Czy to może oznaczać, że są one raczej na tyle głęboko, że 5 cm
dziurę mogę wiercić bez obaw ?

Dzięki za rady

Pozdrawiam
Paweł

2. Data: 2007-11-25 17:51:05

Temat: Re: 1) naprawa fug 2) kable w suficie
Od: Pete <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

paff pisze:
> Witam,
>
> urządzając nowe mieszkanie natrafiłem na dwa problemy, proszę o pomoc :)
>
> 1)

Kiepsko to widzę. Uszkodzisz szybciej kafelki niż skujesz fugę.

> 2)

Najprawdopodobniej puszczone są po podłodze sąsiada z góry (a na to
poszła wylewka). IMO śmiało ,oźesz wiecić - masz jakieś 50cm stropu ;)

--
Pete

3. Data: 2007-11-25 21:09:45

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

paff <w...@p...zamien> wrote:

> [...]
> (nie
> było nic widać w momencie odbioru, bo wszystko było mokre).

Stawiam na to, że źle rozmieszali fugę.

> jakoś wydłubać tą szpecącą fugę? Czym? W tej chwili zastanawiam
> się
> nad opcją przejechania po całej fudze wiertarką z wiertłem do
> betonu.

Nie radzę, pokaleczysz glazurę. W każdym kibelmarkecie kupisz
specjalny skrobak do usuwania fug.

> kolorze)... A może inaczej się za to zabrać ? Mam tego jakieś 5
> metrów kwadratowych.

Z podobnej powierzchni "temi rencami" całkowicie usunąłem fugę w
kilka wieczorów, robota trochę katorżnicza, ale wykonalna.

> W suficie nie widać, żeby kable były "wkuwane" (a robi się tak
> ogóle?). Czy to może oznaczać, że są one raczej na tyle
> głęboko, że 5
> cm dziurę mogę wiercić bez obaw ?

Robi się różnie, czasem się wkuwa czasem się puszcza górą pod
wylewką następnego piętra, a czasem jeśli strop jest z płyty
"żerańskiej" (ze zdjęcia mi wychodzi, że u siebie masz własnie
płytę żerańską) kable się przepuszcza przez jej kanały,
wwiercając się po prostu do nich. Kanały idą wzdłuż płyty (czyli
u Ciebie równolegle do widocznych szpar), pierwszy 20cm od
krawędzi płyty, kolejne co 30cm (osie kanałów). 5cm dziury wierć
spokojnie gdzie Ci pasuje, najwyżej jeśli dziura wypada dokładnie
w miejscu przebiegu osi kanału, zachowaj pod koniec odrobinę
delikatności, żeby w razie przewiercenia się na wylot do kanału
kabla nie uszkodzić.

J.

mierniki ciepła na kaloryferze
Antyreklama Vanish