Aerator? - czy się sprawdzi

1. Data: 2008-05-31 06:56:17

Temat: Aerator? - czy się sprawdzi
Od: "Ed" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szanowni Grupowicze,
Będę wdzięczny za poradę w sprawie kupionego w sklepie internetowym aeratora.
Otóż na zdjęciu jest to urządzenie do traktorka z rzędem obrotowych noży w
kształcie gwiazdek, które jak mniemam służą do rozcinania darni. Ponieważ
wreszczie znalazłem fundusze i czas żeby zadbać trochę o trawnik zdecydowałem
się na jego kupno. Po miesięcznym oczekiwaniu, zamiast obiecywanego 14-
dniowego, dostałem to urządzenie pod drzwi. Całe szczęście, że instrukcja do
niego była oddzielnie przymocowana do paczki bo bez jej otwierania okazało
się, że jest to areator (?) ale o innej konstrukcji. Zamiast obracających się
noży ma 10 podwójnych sprężynujących drutów,których dolna część jest podgięta
w stronę ruchu. Ponieważ otrzymane urządzenie jest niezgodne z tym co sklep
oferuje na zdjęciu bez problemu mógłbym je zwrócić ale zastanawiam się czy
jego funkcjonalność nie jest taka sama. Poza tym mam obawy czy przy gęstej
darni druty te nie będą miały ochoty się połamać w szybkim tempie. Nie chcę
otwierać paczki więc więcej szczegółów nie mogę podać. Może ktoś ma
doświadczenie z takim urządzeniem i zechce się nim łaskawie podzielić?
Pozdrawiam serdecznie, E.

2. Data: 2008-05-31 18:34:22

Temat: Re: Aerator? - czy się sprawdzi
Od: "Jurek" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zamiast obracających się
> noży ma 10 podwójnych sprężynujących drutów,których dolna część jest
> podgięta
> w stronę ruchu

Zamiast areatora zostałeś posiadaczem wertykulatora

3. Data: 2008-05-31 19:35:53

Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:g1s5kd$q47$1@news.onet.pl Jurek
<j...@p...onet.pl> napisał(a):

> Zamiast obracających się
>
> Zamiast areatora zostałeś posiadaczem wertykulatora

Hejka. Wręcz przeciwnie. Dostał aerator. Obracajace się noże ma
wertykulator. :-)
Pozdrawiam odwrotnie Ja...cki

4. Data: 2008-05-31 21:37:17

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko pisze:
> W wiadomości news:g1s5kd$q47$1@news.onet.pl Jurek

> Hejka. Wręcz przeciwnie. Dostał aerator. Obracajace się noże ma
> wertykulator. :-)
> Pozdrawiam odwrotnie Ja...cki

Popraw z korzyścią dla innych jak wykryłeś błąd lub pomyłkę:
http://ogrody.agrosan.pl/Jerzy_Nowak_radzi/sprzet.ht
ml
--
pozdr. Jerzy

5. Data: 2008-06-01 15:01:42

Od: "McBeth" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hejka. Wręcz przeciwnie. Dostał aerator. Obracajace się noże ma
> wertykulator. :-)
Serio ? Aerator (nie AREator jak w wielu sklepach piszą) słuzy do
napowietrzania murawy. Dlatego w klasycznej postaci służy do wykonywania
otworów w murawie. Sa tez aeratory gwiazdkowe, co zamowił autor watku.
Wertykulatory generalnie ustawiaja zdzbla trawy pionowo i usuwaja filc
wyciagajac go na wierzch. I to chyba robi urzadzenie, ktore otrzymal. Potem
ten filc trzeba jeszcze zebrac, co przy areale symagajacym traktorka bywa
bardzo pracochlonne. Dlatega ja na pewno nie kupie wertykulatora, tylko
aerator gwiazdkowy - nie jestem fanem zbierania filcu trawy z 3tys. m2
trawnika :-).

Pzdr.
McBeth

6. Data: 2008-06-01 19:16:48

Od: lopez <l...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

McBeth pisze:
> [...]
> bardzo pracochlonne. Dlatega ja na pewno nie kupie wertykulatora, tylko
> aerator gwiazdkowy - nie jestem fanem zbierania filcu trawy z 3tys. m2

Zwykle kwestia nazewnictwa wprowadza zmieszanie...
Nie wnikając w kwestie lingwistyczne - są 3 rodzaje tego typu sprzętów
(w Polsce generalnie spotykane 2 z nich):
1. sprzęt służący do nakłuwania/napowietrzania podłoża - wycina okrągłe
otworki w powierzchni (u nas chyba rzadko spotykane), które po
wypełnieniu np. piaskiem pozwalają na lepszy dopływ wody do korzeni..
2. sprzęt służący do 'wyczesywania' filcu/obumarłych części trawnika -
takie przewietrzenie - ja kojarzę to z nazwą aerator..
3. sprzęt służący do pionowego nacinania drani i jednocześnie korzeni
przy pomocy obrotowych ostrzy - w efekcie trawnik gęściej się rozkrzewia
i gęściej porasta powierzchnię... to kojarzę z nazwą wertykulator...

To co kolega opisał to wg powyższego opisu - aerator - druciane
sprężynki, które pozwalają bardzo efektywnie wygrabić trawnik z
obumarłych części (filc) i delikatnie wzruszyć powierzchnię, zrywając
np. mech...

Moim zdaniem nie spełni to tej samej funkcji, co ostrza, ponieważ nie
będzie w stanie przeciąć korzeni (czyt. wertykulacja)

pozdrawiam
lopez

7. Data: 2008-06-03 08:14:06

Od: Piotr Kieracinski <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

lopez pisze:

> [...]
> otworki w powierzchni (u nas chyba rzadko spotykane), które po
> wypełnieniu np. piaskiem pozwalają na lepszy dopływ wody do korzeni..

i to jest wlasnie aerator (jak sam zauwazasz sluzy do napowietrzania,
czyli aeracji trawnika).
pozostale dwa urzadzenia, ktore wymieniles to klasyczny
wertykulator/skaryfikator do rozcinania darni i ten ze "sprezynkami",
ktory glownie wyczesuje filc.
Aeracja to dosc pracochlonna sprawa.

Piotrek

8. Data: 2008-06-03 19:12:35

Od: "Platon" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

My mamy od dwóch lat kupione za niecałe 300 PLN urządzenie, będące
połączenirm kultywatora i aeratora (czyli na jednym wałku są i noże i
sprężynki). Sprawdza się znakomicie. Za pierwszym razem byliśmy przerażeni,
że nam zdemolowało trawnik, ale trawa zaczęła po tej "demolce" błyskawicznie
rosnąć. Nigdy wcześenij nie mieliśmy tak pieknego trawnika jak po zabiegu
tym "ustrojstwem"
Andrzej

9. Data: 2008-06-09 09:59:34

Od: " Ed" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ed <g...@g...pl> napisał(a):

> [...]
> otwierać paczki więc więcej szczegółów nie mogę podać. Może ktoś ma
> doświadczenie z takim urządzeniem i zechce się nim łaskawie podzielić?

Dziękuję wszystkim za poświęcenie czasu na odpowiedź na moje pytanie. Myślę,
że te uwagi przydadzą się, takim jak ja, mniej doświadczonym "ogrodnikom". W
rezultacie odesłałem to urządzenie bowiem stan mojego trawnika raczej
wskazuje na konieczność zastosowania urządzenia do rozcinania darni - ciągle
nie mam pewności jak je nazwać ;) Dodatkowym bodźcem było dokładne obejrzenie
opakowania - okazało się, że oryginalnie zapakowano je w USA (gdzie
wyprodukowano to nie udało mi się ustalić) co pozwoliło ustalić cenę na
lokalnym rynku i tu niespodzianka, bo razem z podatkiem to ok. 100USD wobec
żądanych w Polsce 750PLN. Chyba więc taniej byłoby znaleźć sprzedawcę po
drugiej stronie wody i zapłacić za transport.
Pozdrawiam serdecznie, Ed.

10. Data: 2008-06-09 10:17:04

Od: "Panslavista" <p...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

" Ed" <g...@g...pl> wrote in message

> [...]
> żądanych w Polsce 750PLN. Chyba więc taniej byłoby znaleźć sprzedawcę po
> drugiej stronie wody i zapłacić za transport.

Wygląda na to, że nie wiedzą, czym różni się aerator od wertykulatora.
Jeżeli nie wyskoczyli z ceną, to urządzenie przydatne na trawikach. Możesz
zatrzymać, co nie znaczy, że zastąpi aerator, który wbija się w głąb
trawnika, aby wprowadzić powietrze, a nie wyczesuje filc, jak sierść z
liniejącego kota...

Co z komary!
świeżo zasiana trawa - podlewać?
Kosiarka spalinowa: Solo czy Stiga?