Co z komary!

1. Data: 2008-05-30 20:45:30

Temat: Co z komary!
Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Nie macie wrażenia, że komary w tym roku niezwykle duże? Dwukrotnie
większe niż w zeszłym roku, przynajmniej na Dolnym Śląsku, przeraziło
mnie to. Posiedzieć nie da się na tarasie. :-(

Czym odstraszacie bestie?

Ewa

2. Data: 2008-05-30 21:27:14

Temat: Re: Co z komary!
Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:g1ppe0$ljv$2@nemesis.news.neostrada.pl medea
<e...@p...fm> napisał(a):

> Czym odstraszacie bestie?

Hejka. Może śpiewem? ;-)
Pozdrawiam melizmatycznie Ja...cki

3. Data: 2008-05-30 21:30:59

Od: Niewe <n...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

medea pisze:
> [...]
> większe niż w zeszłym roku, przynajmniej na Dolnym Śląsku, przeraziło
> mnie to. Posiedzieć nie da się na tarasie. :-(

Trzeba sie nawalić jak stodoła. Przestają przeszkadzać, a przy naprawdę
ostrym piciu można się nawet próbować zaprzyjaźnić ;-)

4. Data: 2008-05-30 22:01:38

Od: "SJS" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Trzeba sie nawalić jak stodoła. Przestają przeszkadzać, a przy naprawdę
> ostrym piciu można się nawet próbować zaprzyjaźnić ;-)

Nic z tego, wiesz co potrafia wyczyniac pijane komary?
SJS

5. Data: 2008-05-31 02:57:32

Od: Panslavista <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 30 Maj, 22:45, medea <e...@p...fm> wrote:
> [...]
> większe niż w zeszłym roku, przynajmniej na Dolnym Śląsku, przeraziło
> mnie to. Posiedzieć nie da się na tarasie. :-(

Kupić moskitiery.

6. Data: 2008-05-31 08:42:05

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista pisze:

> Kupić moskitiery.

Moskitiery na tarasie? Na oknach mam, a i tak kilka bestii zawsze się
przedostanie.

Ewa

7. Data: 2008-05-31 09:23:24

Od: Panslavista <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 31 Maj, 10:42, medea <e...@p...fm> wrote:

> Moskitiery na tarasie? Na oknach mam, a i tak kilka bestii zawsze się
> przedostanie.
>
> Ewa

Są jeszcze lampy wyładowcze - świecą na niebiesko i mają siatkę pod
napieciem, słychać tylko trzaski wyladowań...
Dawniej prócz tarasów budowano werandy - one służyły do tego samego
celu jak tarasy, ale chroniły przed wieczornym chłodem, owadami były
doskonałym miejscem zabaw dla dzieci w dni deszczowe itd. W Polsce
sprawdzily się i aż dziw, że zapomniano o nich... Zwłaszcza przy
budowie dworków a la staropolskich.

8. Data: 2008-05-31 17:28:25

Od: "i...@g...pl" <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 31 May 2008 02:23:24 -0700 (PDT), Panslavista napisał(a):

> [...]
> doskonałym miejscem zabaw dla dzieci w dni deszczowe itd. W Polsce
> sprawdzily się i aż dziw, że zapomniano o nich... Zwłaszcza przy

Ja sobie właśnie taras zamieniłam w werandę - jest ekstra. Deszcz nie
wpada, komary nie dokuczają, a powietrza jest dość - moskitiery są w
otwieranych na przestrzał sektorach. Jak chcę słońca, to idę na trawę,
terenu mam dość. I wreszcie obiad można tu zjeśc bez towarzystwa much.

9. Data: 2008-05-31 19:59:52

Od: "moon" <s...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista wrote:

> Są jeszcze lampy wyładowcze - świecą na niebiesko i mają siatkę pod
> napieciem, słychać tylko trzaski wyladowań...

to duża pomoc, ale do pełni szcześcia trzeba ze dwie, a żarówki muszą być
40W (czasem robią z 25W) - wtedy możesz siedzieć na ganeczku przy normalnym
świetle żarówki, a gadziny różne będą lecieć do tych lamp raczej.
no i te lampy ściągają swoim światłem nie tylko komary... ćmy tam lecą,
różne inne skrzydlate robale, nawet wybudzone szrszenie się napatoczą.
w gorące, wiejske noce to jeden huk od trzasków wyładowań, taka mała,
owadzia hekatomba.
możliwe, że niektóre to rzadkie okazy - nigdy nie wiadomo, więc to metoda
nie dla eko-zorientowanych.

moon

10. Data: 2008-05-31 21:14:50

Od: Panslavista <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 31 Maj, 21:59, "moon" <s...@y...com> wrote:
> [...]
> owadzia hekatomba.
> możliwe, że niektóre to rzadkie okazy - nigdy nie wiadomo, więc to metoda

Ja mam 9W + podwójny podwajacz napięcia, pod siatka i lampą
zbiorniczek na urobek - na owady gdy w domu fermentuję wino, część
wina trafia na dno biorniczka jako wabik... W oknach moskitiery.

świeżo zasiana trawa - podlewać?
Kosiarka spalinowa: Solo czy Stiga?
Randap
Galasy cd