Białko z jajka

1. Data: 2015-01-31 21:30:42

Temat: Białko z jajka
Od: "Tomasz" <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Mam dwa psy i szesc kotow.
Karmie ich gotowanym miesem.
Poniewaz jaja sa tansze od miesa (ok 30 gr za sztuke) wiec wszyscy dostaja
rowniez gotowane jaja. Psy robia to tak, rozgryzaja obrane ze skorupki
jajko, wydlubuja zoltko a bialko zostawiaja nietkniete. Tego bialka nie
ruszaja rowniez koty ani ptaki, ktorych na wiejskiej posesji jest pelno.
Skoro moj zwierzyniec nie tyka bialka od jajek to i ja zaczalem jesc tylko
zoltka.
Moi znajomi odwiedzajacy mnie, widzac to tez zaczeli jesc tylko zoltka z
jajek.
Zwierzeta maja madrosc zakodowana w genach.
Jakie Wy macie doswiadczenia w tym temacie?

--
Tomasz

2. Data: 2015-01-31 21:32:41

Temat: Re: Białko z jajka
Od: Marsjasz <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

ja tam lubie torty bezowe...

3. Data: 2015-01-31 21:53:50

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2015-01-31 21:30, obywatel Tomasz uprzejmie donosi:
> [...]
> jajek.
> Zwierzeta maja madrosc zakodowana w genach.
> Jakie Wy macie doswiadczenia w tym temacie?

Też jesz surowe mięso?

Kobieta została stworzona po to, by umilać życie mężczyźnie, a nie -
żeby cały dzień pracować, wieczorem zaś gotować mu mrożonki.

4. Data: 2015-01-31 22:01:12

Od: Marsjasz <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-01-31 o 21:53, Qrczak pisze:
> Dnia 2015-01-31 21:30, obywatel Tomasz uprzejmie donosi:
>
> Też jesz surowe mięso?

tatarka chetnie...

5. Data: 2015-01-31 22:05:49

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Tomasz napisał:

> [...]

> zoltka z jajek.
> Zwierzeta maja madrosc zakodowana w genach.
> Jakie Wy macie doswiadczenia w tym temacie?

Może czas pomyśleć o jakiej niewielkiej fortyfikacyjce, zamku na wzgórzu
z chłodną piwnicą na parę beczek wina i lochem choćby na kilku wtrąconych?
W średniowieczu białka jajek były towarem poszukiwanym, miały znaczenie
militarne. Przy wznoszeniu budowli obronnych stosowano zaprawę wapienną,
do której dodawano one białka. Dodatek ten sprawia, że spoiwo takie
z wiekiem twardnieje i nieraz staję się bardziej wytrzymałe od kamieni,
które łączy. Przeto na wsie okoliczne nakładano obowiązek dostarczania
określonej liczby białek na potrzeby wojskowości. Żółtka były materiałem
odpadowym, z którym też coś trzeba było począć. Wymyślono sękacze czy
inne baby.

Jarek

--
Życie jest formą istnienia białka,
ale w kominie coś czasem załka.

6. Data: 2015-01-31 22:11:13

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2015-01-31 22:01, obywatel Marsjasz uprzejmie donosi:

> tatarka chetnie...

W bezowym torcie?

7. Data: 2015-01-31 22:14:17

Od: Marsjasz <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-01-31 o 22:11, Qrczak pisze:
> Dnia 2015-01-31 22:01, obywatel Marsjasz uprzejmie donosi:

> W bezowym torcie?

jakby beza bez cukru kto wie...
Marsjasz

8. Data: 2015-01-31 22:37:51

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> z jajek.
> Zwierzeta maja madrosc zakodowana w genach.
> Jakie Wy macie doswiadczenia w tym temacie?

Wygląda na to, że zwierzęta mądre - słuchają swojego organizmu. A Ty? -
słuchasz się zwierząt. ;-)

BTW Przypomniała mi się tutaj opowieść jednego z żeglarzy-podróżników,
któremu przyszło spędzić nieoczekiwanie dłuższy czas samotnie na morzu.
Opowiadał, że początkowo polował na ryby i jadł ich mięso, ale po jakimś
czasie największą miał ochotę na rybie łuski i oczy. Jak się później
okazało - ze względu dużą zawartość w nich bodajże fosforu czy potasu.

Ewa

9. Data: 2015-01-31 22:40:35

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 31 Jan 2015 21:30:42 +0100, Tomasz napisał(a):

> Mam dwa psy i szesc kotow.
> Karmie ich gotowanym miesem.
> Poniewaz jaja sa tansze od miesa (ok 30 gr za sztuke) wiec wszyscy

Wszystkie. Psy i koty. Zwierzęta.

> [...]
> jajek.
> Zwierzeta maja madrosc zakodowana w genach.
> Jakie Wy macie doswiadczenia w tym temacie?

Podobne, ale wnioski zupełnie inne 33333-)

10. Data: 2015-01-31 22:52:12

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> [...]
> czasie największą miał ochotę na rybie łuski i oczy. Jak się później
> okazało - ze względu dużą zawartość w nich bodajże fosforu czy potasu.

Oczy, to być może ze względu na słodką wodę w nich zawartą. Znane są
morskie opowieści o tym, jak ptastwo atakuje rozbitków by im oczy
wydziobać. Bo to z dala od brzegu niezawodna metoda na uzupełnienie
niedoborów słodkiej wody.

Jarek

--
Pedał nawalił chłopakom od perkusji