Bolace Piersi - co to ?

11. Data: 2005-04-20 19:53:14

Temat: Re: Bolace Piersi - co to ?
Od: Femme <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> bezplodnosci?

ups...chodzi oczywiscie o dzien nieplodnosci a nie bezplodnosci.
:-)

12. Data: 2005-04-20 20:16:42

Od: "Mermaind" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Femme" <f...@i...pl> napisał w wiadomości
> Nie wiem czy dobrze mysle? 7 dzien cyklu, liczac od pierwszego dnia
> miesiaczki to mnie sie dopiero konczy okres. Czyli to jest ostatni dzien
> bezplodnosci? Czyli od ostatniego dnia miesiaczki jestem plodna?

Nie wiadomo. Ale możesz być. Jest na to całkiem spore prawodpodobieństwo
(zależy oczywiście jeszcze od żywotności plemników Twojego partnera :) ).
Można też oprzeć się na obserwacji: dzień uznajesz wieczorem za niepłodny,
jeśli nie pojawił się jeszcze śluz. Jest to podejście zalecane dla
doświadczonych par, choć wydaje mi się, że nie przez wszystkie "odłamy" NPR
(chyba. nie zaleca tego metoda podwójnego wskaźnika - mająca najwyższy
wskaźnik skuteczności).

Jeśli się nie mylę, jest też pewna modyfikacja reguły 21 dni: dzień
pierwszego skoku temperatury minus 7 dni (zdarzają się kobiety, które mają
krótszą fazę lutealną). Ale to nowinka ostatnich lat, a jeszcze starymi
metodami żyje ;)

> Czyli
> wszyscy lekarze klamia?

Jacy wszyscy i co oni takiego mówią? Na prawdę nie rozumiem.

Pozdrawiam
Jola

13. Data: 2005-04-20 20:47:00

Od: Femme <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jacy wszyscy i co oni takiego mówią? Na prawdę nie rozumiem.

Chodzi o to, ze zawsze lekarze mi mowili, ze dni plodne sa +/- w polowie
cyklu (czyli cykl 28-dniowy-dni plodne miedzy ok.12-15 dniem). A ty
napisalas, ze 7 dzien cyklu to ostatni dzien fazy niepłodności
przedowulacyjnej. Dlatego tak bardzo mnie to zdziwilo. Jezeli to prawda
to zylam w blogiej nieswiadomosci, bedac przekonana, ze do ok.12 dnia i
po ok.15 dniu jest bezpiecznie...i musze dodac, ze teza ta upada, bo nie
zaszlam w ciaze czyli, przynajmniej w moim przypadku, te dni plodne sa
faktycznie pomiedzy 12-15 dniem.
femme

14. Data: 2005-04-20 21:02:49

Od: "Mermaind" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chodzi o to, ze zawsze lekarze mi mowili, ze dni plodne sa +/- w polowie
> cyklu (czyli cykl 28-dniowy-dni plodne miedzy ok.12-15 dniem).

Może im chodziło o to, że w połowie cyklu jest owulacja?

> [...]
po ok.15 dniu jest bezpiecznie...i musze dodac, ze teza ta upada, bo nie
> zaszlam w ciaze czyli, przynajmniej w moim przypadku, te dni plodne sa

Ech... a potem ludzie mówią, że metody naturalne są zawodne :(
Lekarz Ci tak mówił? Nie wierzę, no normalne nie wierzę...

Rozumiem, że i tak się zabezpieczasz, albo planujesz ciążę?
To, że jeszcze nie zaszłaś w ciążę o niczym nie świadczy. Wiele par pragnie
ciąży i mimo współżycia w dni ewidentnie płodne, nie od razu im się to
udaje...
No i oczywiście prawdopodobieństwo zajścia w ciążę rośnie wraz ze zbliżaniem
się do terminu owulacji :)

To co napisałaś to taka uproszczona wersja kalendarzyka. Przy okazji: dni
niepłodności owulacyjnej nie wyznacza się na podstawie obliczeń. Określa się
na podstawie objawów: śluzu, temperatury oraz ewentualnie szyjki. Tworząc
reguły uwzględniano m.in. możliwość podwójnego jajeczkowania w odstępie 24
godzin.

Jakbyś była zainteresowana, to podeślę linki na temat NPR.

Ale ja uważam, że dobrze jest mieć dzieci :)))

Pozdrawiam
Jola

15. Data: 2005-04-20 21:14:59

Od: Femme <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Może im chodziło o to, że w połowie cyklu jest owulacja?

Przeciez owulacja to chyba wlasnie te dni plodne??? W tych dniach w
polowie cyklu kobieta jest plodna. Czym sie rozni owulacja od dni plodnych?

> Ech... a potem ludzie mówią, że metody naturalne są zawodne :(

Bo są. Przeciez wystarczy male przeziebienie, podwyzszona temperatura i
wszystko bierze w leb, wszystko sie pomyli. I ciaza... A prezerwatywa
nie zawiedzie, gdy jestes zaziebiona (chyba, ze peknie, albo inny wypadek)

> Lekarz Ci tak mówił? Nie wierzę, no normalne nie wierzę...

To, ze dni plodne sa w polowie cyklu? I to nie jeden

> To co napisałaś to taka uproszczona wersja kalendarzyka. Przy okazji: dni
> niepłodności owulacyjnej nie wyznacza się na podstawie obliczeń. Określa się
> na podstawie objawów: śluzu, temperatury oraz ewentualnie szyjki.

Nigdy tego nie obserwuje, chociaz widac bez specjalnych obserwacji, ze
sluz w trakcie cyklu sie zmienia, temperatury tez nigdzie nie mierze

> Jakbyś była zainteresowana, to podeślę linki na temat NPR.

Poprosze

> Ale ja uważam, że dobrze jest mieć dzieci :)))

Oczywiscie, ze tak! Zgadzam sie z Toba! Chociaz nie mam jeszcze, ale moj
instynkt macierzynski juz dawno sie obudzil!

pozdr
femme

16. Data: 2005-04-20 21:35:12

Od: "Mermaind" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przeciez owulacja to chyba wlasnie te dni plodne??? W tych dniach w
> polowie cyklu kobieta jest plodna. Czym sie rozni owulacja od dni
plodnych?

Owulacja to uwolnienie jajeczka. Kobieta jest płodna na kilka dni wcześniej,
ze względu na długi czas życia plemników w sprzyjającym środowisku (3 do 5
dni). Jest również płodna przez jakiś czas po owulacji ze względu na czas
życia komórki jajowej + ewentualność powtórnej owulacji (w ciągu 24 godzin).

> Bo są. Przeciez wystarczy male przeziebienie, podwyzszona temperatura i
> wszystko bierze w leb, wszystko sie pomyli.

Jeśli to napisałaś, to znaczy, że za bardzo nie masz doświadczenia w
metodach naturalnych :) Zapewniam, nie raz byłam przeziębiona i jakoś nie
miałam problemów interpretacyjnych. No - dwa razy miałam. Przeziębiłam się
dokładnie w dniu, w którym spodziewałam się skoku. I był - nie wiedziałam
tylko z jakiego powodu. Po trzech dniach wszystko się wyjaśniło - owulacja
była. W drugim przypadku temperatura poranna mi nie wzrosła, a owulację
miałam przesuniętą o tydzień. A jak mam gorczkę 38 stopni to wiem, że to nie
od owulacji ;)

>I ciaza... A prezerwatywa
> nie zawiedzie, gdy jestes zaziebiona (chyba, ze peknie, albo inny wypadek)

Widzisz, też zawiedzie ;) Nie ma 100% metod ;)

> To, ze dni plodne sa w polowie cyklu? I to nie jeden

To zbytnie uproszczenie. Owulacja odbywa się _zazwyczaj_ na 14 dni przed
końcem cyklu (niektóre kobiety mają tę fazę krótszą, może też być odrobinę
przedłużona).

Ja mam cykle od 31 dni do (zdarzało się) 40. Owulację mam zwykle 14 dni od
końca cyklu: czyli odpowiednie w 17-tym (a nie 15-tym) i 26-tym (a nie
20-tym). Przy czym jak jestem w środku cyklu, to nie wiem, czy jest
"normalny" 32-dniowy, czy się przedłuży.

Podaję linki:
www.npr.prolife.pl (metoda tu opisana jest uznawana za najskuteczniejszą)
http://www.lmm.pl/npr/index.html

Ale od razu dodaję, że "ideologii" nie trawię i nie czytam ;)
Ja uczyłam się z podręcznika Kippley'ów "Naturalne Planowanie Rodziny"

Pozdrawiam
Jola

17. Data: 2005-04-21 07:49:01

Od: Femme <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

za bardzo nie masz doświadczenia w
> metodach naturalnych :)

Nie mam, bo im nie ufam

Zapewniam, nie raz byłam przeziębiona i jakoś nie
> miałam problemów interpretacyjnych. No - dwa razy miałam.

A jednak

> [...]
W drugim przypadku temperatura poranna mi nie wzrosła, a owulację
> miałam przesuniętą o tydzień. A jak mam gorczkę 38 stopni to wiem, że to nie

Widzisz...wszystko sie moze pomylic i zakonczyc ciaza

> Widzisz, też zawiedzie ;) Nie ma 100% metod ;)

Zgadzam sie, ale te najmniej skuteczne to wlasnie naturalne. Najwieksza
ilosc nieplanowanych ciaz, podczas, gdy prezerwatywa daje ponad 90%,
jesli nie prawie 100%. Pigulki podobno 100%, ale moja znajoma zaszla w
ciaze zazywajac pigulki. Nie wiem jak to sie stalo, lekarz postawil oczy
w slup, biegal z nia po 2 innych gabinetach, zeby inni lekarze jeszcze
ja zbadali, bo sam nie wierzyl w to co stwierdzil. I zaznaczam, ze nie
zapomniala zadnej pigulki.

> To zbytnie uproszczenie. Owulacja odbywa się _zazwyczaj_ na 14 dni przed
> końcem cyklu (niektóre kobiety mają tę fazę krótszą, może też być odrobinę
> przedłużona).

Czyli, gdy cykl jest 28 dniowy to wlasnie w polowie

> Podaję linki:
> www.npr.prolife.pl (metoda tu opisana jest uznawana za najskuteczniejszą)
> http://www.lmm.pl/npr/index.html

dzieki
pozdr
femme

18. Data: 2005-04-21 09:33:19

Od: Robert Pyzel <r...@g...Bez.Spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule <d47lt9$14r$1@news.onet.pl>
tako rzecze Femme :

> za bardzo nie masz doświadczenia w
>
> Nie mam, bo im nie ufam

Nie ufasz swoim wyobrażeniom o tej metodzie. Qrcze wiesz o tym mniej niż
ja, a ja *facet* jestem (i nie lekarz)

> W drugim przypadku temperatura poranna mi nie wzrosła, a owulację
>
> Widzisz...wszystko sie moze pomylic i zakonczyc ciaza

Kobiety z gorączką 38 i grypą zwykle nie są zbyt chętne do igraszek, ale

> [...]
> ilosc nieplanowanych ciaz, podczas, gdy prezerwatywa daje ponad 90%,
> jesli nie prawie 100%. Pigulki podobno 100%, ale moja znajoma zaszla w

Nie licz procentami, tylko indeksem Pearla. Zerknij ile ma prezerwatywa
http://www.schering.pl/aith_antykoncepcja_mech.php#k
ondom
a ile np. metoda termiczna
http://www.schering.pl/aith_antykoncepcja_biol.php#t
ermiczna

> Czyli, gdy cykl jest 28 dniowy to wlasnie w polowie
Rety. Uważaj. *facet* ci zacytuje dr. Wisłocką ze starej książki, co to
nastolatkiem obrazki oglądał ;-)
"Prowadząc badania cytohormonalne na przebadanych 600 pacjentek z
prawidłowym cyklem miesiączkowym u jednej trzeciej owulacja występowała
w pierwszej dekadzie cyklu, w jednej trzeciej w środkowej dekadzie i w
jednej trzciej w ostaniej dekadzie. Jak widać połowa cyklu
miesiączkowego nie jest wcale okresem uprzywilejowanym dla
jajeczkowania"

"Sztuka kochania" Wydanie III 1982 r.

--
"Ćwiczenie Tai Chi jest doskonałym treningiem szybkości.
Mający 90 lat mistrzowie Tai Chi, poruszają się równie

19. Data: 2005-04-21 10:31:57

Od: Femme <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie ufasz swoim wyobrażeniom o tej metodzie. Qrcze wiesz o tym mniej niż
> ja, a ja *facet* jestem (i nie lekarz)

Nie wiem o nich duzo, bo ich zwyczajnie nie stosuje i za bardzo mnie nie
interesuja. Wiem tyle, ile sama znalazlam o nich wiadomosci. Nic z autopsji

> Kobiety z gorączką 38 i grypą zwykle nie są zbyt chętne do igraszek, ale

Nie mowie od razu o dogorywaniu z grypa...wystarczy, ze temperatura
skoczy do 37 stopni, a przy takiej temperaturze to chyba jeszcze
normalnie sie funkcjonuje (przynajmniej ja)

> Nie licz procentami, tylko indeksem Pearla. Zerknij ile ma prezerwatywa
> [...]

Wiesz...katecheta w szkole wmawial nam, ze przez prezerwatywe przenikaja
i plemniki i wirusy, wiec mnie juc nic nie zdiwi. Nawet to, ze jedna
kobieta na 100 zachodzi w ciaze przy metodzie termicznej, a przy
prezerwatywie 5 do 8

> [...]
> jednej trzciej w ostaniej dekadzie. Jak widać połowa cyklu
> miesiączkowego nie jest wcale okresem uprzywilejowanym dla

Dlatego pare postow wyzej napisalam, ze wszyscy lekarze to klamcy, bo
mowia, ze dzni plodne sa w polowie cyklu.

P.S.
Wydaje mi sie, ze chcecie przy pomocy tych postow przekonac ludzi to
metod naturalnych, a innym chcecie wytknac ich zawodnosc. Moze sie myle...
femme

20. Data: 2005-04-21 10:59:06

Od: Femme <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie chce rowniez byc zle zrozumiana. Nie twierdze, ze prezerwatywa czy
pigulki daja 100% pewnosci. Jak juz pisalam moja znajoma przy
prawidlowym stosowaniu pigulek zaszla w ciaze (o tym pare postow wyzej).
Co do prezerwatywy i metod naturalnych to chodzi chyba glownie o ich
prawidlowe stosowanie. Zle uzyta prezerwatywa=ciaza, zle wykonane i
zinterpretowane obserwacje sluzu czy temperatury=ciaza (podczas dni
plodnych). A poza tym przyznam sie, ze nie stosuje metod naturalnych bo
1.nie ufam im, 2.nie mam czasu i cierpliwosci na obserwacje, 3.z
lenistwa. Prezerwatywa nie wymaga tyle "zabiegow" co metoda termiczna
czy obserwacji sluzu. Wydaje mi sie, ze sa osoby, ktore mysla podobnie.
pozdrawiam
femme

sztuczna ślina
-=BIELACTWO=-POMOCY!!!