Byl barszczyk, a uszka :-) ?

1. Data: 2000-12-11 09:52:38

Temat: Re: Byl barszczyk, a uszka :-) ?
Od: "Lew" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja takze znam pewien sklep, gdzie sprzedaja uszka robione recznie! zadne tam
maszynowe (po prostu widac, ze sa rozne...;-) Pycha, po prostu pycha,
barszczyk robimy z Mamusia sami dlatego zawsze jest bossski
Lew

1. Data: 2000-12-11 11:51:12

Od: "Lew" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:91520u$4cr$1@news.tpi.pl...

> [...]
> zamawiane na wigilię uszka i pierogi... Oczywiście nie u mnie w domku.
> Ciasto było jadalne, farsz właściwie też, ale ciasto było tak grube, a
> farszu było tak mało, ze było to po prostu nie dobre... To była jedyna
> wigilia, na której nie miałam ochoty na dokładkę pierogów... Czy aby na
> pewno, już próbowałaś wytwory tej pani? A nawet jeśli to skąd wiesz, czy
> zrobi dobre, jak ma dużo zamówień? Skąd wiesz, że włoży prawdziwki i jak
> dużo?
> Na to byś mogła iść do fryzjera dzień przed wigilią jest lepszy sposób.
Zrób
> pierogi i uszka dzisiaj i zamroź...

Nie no.. pierogi leie sam, uszek mi sie nie chce bo za male ;-)
Lew

1. Data: 2000-12-11 11:53:03

Od: "Lew" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Busk" <m...@h...com> napisał w
wiadomości news:WTnZ5.3326$O%.523404@newsc.telia.net...

> "Ania Derejska" <a...@v...ca> skrev i meddelandet

> Ludzie kochani, ja mieszkam w Szwecji. Takich raryratsow jak uszka,
pierogi
> tutaj nie kupie. Jesli chce miec sernik, musze sobie najpierw zrobic bialy
> ser. Majac ochote na zurek, musze go sama ukisic. Ani kwaszonych ogorkow
ani
> kiszonej kapusty tu nie kupie... A-ha, na barszcz, juz dzis musialam
zamowic
> surowe buraki, bo tutaj bywaja tylko takie w occie ;-)

Szczere kondolencje... Nic nie ma w tej Szwecji... Wracaj do kraju ;-)
Lew

1. Data: 2000-12-11 23:38:19

Od: "Joanna Duszczynska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Krysia Thompson" <k...@f...unn.ac.uk> napisal:
> Ja jeszcze bylam uczona, ze uszka to bardziej farsz niz ciasto -
> pierogi sa do najedzenia, wiec i ciasto moze byc nieco grubsze,
> natomiast uszka to rzecz zupelnie wyjatkowa, maja byc filigranowe
> i po ugotowaniu przejrzyste, tzn zeby bylo widac, co jest w
> srodku. Sztuka jest w tym, zeby sie z tej delikatnosci w
> gotowaniu nie rozlecialy!

Moim zdaniem na pierogi tez ciasto musi byc cieniutkie, no moze nie
przezroczyste, ale cieniutkie. A farsz jest ciemny, wiec i tak widac, gdzie
jest, no chyba, ze ciasto jest grube... Tylko w ruskich pierogach nie widac
farszu, bo jest koloru ciasta... A pierogi i owszem sa do najedzenia sie,
ale wykwintnie...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2000-12-11 23:42:04

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy" <0...@m...pl>...
> farsz
> ... nigdy więcej nie waż się tego robić, zmielone ma inny [gorszy] smak
> niż siekane.
> Pozdr. Jerzy
> PS
> Najpierw kroisz a potem siekasz dużym nożem na desce na odpowiedni wymiar.

Jerzy!
Wigilia to tradycja.
Moja prababcia mieliła, moja babcia mieliła, moja mama mieli i ja mielę...

1. Data: 2000-12-12 02:46:01

Od: "Ania Derejska" <a...@v...ca> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
wrzucam na osolona wrzaca wode itd.......... :-)))
Jestem zbyt leniwa zeby lepic uszka, zupelnie dobre mozna kupic
pozdrawiwm -Ania

1. Data: 2000-12-12 07:47:53

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ania Derejska" <a...@v...ca> napisał...

> [...]
> wrzucam na osolona wrzaca wode itd.......... :-)))
> Jestem zbyt leniwa zeby lepic uszka, zupelnie dobre mozna kupic

Ja też jestem za leniwa na uszka... Robię pierogi... Barszczyk ze szklanki
lub kupka i się popija... Smak ten sam... A jak pogryziesz, to co to za
różnica , czy to uszka , czy pierogi?

1. Data: 2000-12-12 10:02:19

Od: Magda Rzepka <m...@i...zabrze.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2000-12-12 10:24:45

Od: "BB" <b...@a...warszawa.mtl.pl> szukaj wiadomości tego autora

Joanna Duszczyńska napisał(a) w wiadomości: <914l71$ps2$1@news.tpi.pl>...

> [...]
>lub kupka i się popija... Smak ten sam... A jak pogryziesz, to co to za
NO nie wiem Uszka musza byc i to nei sklepowe bo to nie ten smak. Poza tym
pierogi przez to ze sa wieksze tez maja inny smak niz uszka - wiec
zdecydowanie nie to. TO jest mniej wiecej tak jak z zacierkami jak nie sa
robione recznei tylko na tarce sa hmm"bezplciowe". CHyba wlasnie duluzszy
kontakt z cieplem dloni nadje uszkom odpowiedni samk.
BB

Śledzie
piwo rzniete
gawędzenie o świętach c.d.