Chłopiec w damskiej szatni.

381. Data: 2006-09-23 18:19:20

Temat: Re: Chłopiec w damskiej szatni.
Od: Elżbieta <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 22 Sep 2006 22:19:39 +0200, gazebo napisał(a):

> nie sadze zeby w naszej kulturze/spolecznosci
> chlopiec w tym wieku dobrze odbieral relacje higieny z innymi kobietami,

A możesz dokładniej wyjaśnić co to znaczy "odbierać relacje higieny"?
--
Elżbieta
Ps. dlaczego to idzie na dwie grupy?

382. Data: 2006-09-23 18:19:47

Od: "Marchewka" <M...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka" <a...@z...pl> napisał w wiadomości
> No dobra, ja widywałam nagich biegających po damskiej szatni chłopców. I
> zdarzyło mi się, że zsuwałam nieuważnie ręcznik w tym samym momencie, gdy
> "wparowywała" do szatni matka z synem. I jedno i drugie przeszkadzało mi.
> Nie dostawałam histerii ani nie wybiegałam z krzykiem, ale zwyczajnie
> przeszkadzało, powodowało dyskomfort.

A u mnie całkiem spory niesmak wywołuje widok zaniedbanej baby, wywalającej
w szatni na basenie na widok publiczny swojego zarośniętego bobra.
Zwłaszcza, że w owej szatni 4 metry od niej są specjalne boksy do
przebierania, z zasłonkami. Ale ja musi jakaś 'niedostosowana musi jestem'.
Iwona

383. Data: 2006-09-23 18:23:57

Od: "Nixe" <n...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:ef3fge$qb$1@news.onet.pl>
Marchewka <M...@b...pl> pisze:

> Nie zaczynaj, plizzz. ;-)

No co, dawno nie było ;-)

--
Nixe

384. Data: 2006-09-23 18:26:11

Od: "Marchewka" <M...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bo dzieci już tak mają, że nawet jak jest coś dla nich normalne i
> codzienne, to w grupie sobie o tym pogadają, zwłaszcza w jednolitej grupie
> o czymś, co dla tej grupy charakterystyczne nie jest. I tak, mi to
> przeszkadza.

_Naprawdę_ przeszkadza Ci to, że jacyś obcy mali chłopcy będa sobie o czymś
tam kiedyś gadali?
A jak jakaś grupka dzieci zacznie się, nie daj Bóg!, śmiać, jak się
potkniesz na chodniku? Co zrobisz?

> Wiem, dziwna jestem.

I to bardzo.
Iwona

385. Data: 2006-09-23 18:27:38

Od: "Marchewka" <M...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka" <a...@z...net> napisał w wiadomości
> No proszę, a ja od swoich dzieci usłyszałam niejeden opis anatomicznych
> szczegółów rodziców ich kolegów, sąsiadek, osób na basenie czy plaży...

Dużo tych osób z basenu znasz osobiście?
Iwona

386. Data: 2006-09-23 18:28:50

Od: "Nixe" <n...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:ef31v6$6sk$1@atlantis.news.tpi.pl>
Agnieszka <a...@z...pl> pisze:

> Ale to pewnie dlatego, że chłopiec 6-miesięczny z kolegami uwagami się
> wymieniać nie będzie. Chłopiec 5-letni już może.

Twój syn w tym wieku wymieniał się uwagami na temat kobiecych ciał
zaobserwowanych w szatni basenowej? Czy też w ogóle na tematy
okołoseksualne, okołopłciowe, okołonagościowe?
Bo mój nadal wymienia się uwagami jedynie na temat Bionikli, Lego, Hot
Wheels, samolotów, dinozaurów, wulkanów czy życia pod wodą. Po powrocie z
basenu wspominałby jedynie o tym, ze skoczył aż pięć razy sam do wody, a raz
zanurkował bez okularków,
Teraz to mam zagwozdkę, które zachowanie 5-latka jest normalne.

--
Nixe

387. Data: 2006-09-23 18:29:36

Od: "Marchewka" <M...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "miranka" <a...@m...pl> napisał w wiadomości
> Ale nie ma rodzinnej szatni. To powiedz, co matka tego chłopca ma zrobić?

Jak to co? Przecież 5-latek nie _musi_ koniecznie chodzić na basen.
Iwona

388. Data: 2006-09-23 18:34:30

Od: "Marchewka" <M...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie Nixe, ja mam w sobie dużo empatii.

Szoda tylko, że głęboko jest ukryta. ;-)

> bardzo często w życiu znajdowałam się w sytuacji, gdy musiałam wybierać
> między swoją niewygodą a cudzą niewygodą. Bardzo często musiałam
> rezygnować z planów, bo kolidowały z czyimiś. Zasada nie bycia uciążliwym
> dla innych jest mi bardzo bliska.

Nie dość, że (jak sama pisałaś) jesteś dziwna, to jeszcze się na Matkę
Teresę kreujesz.

> dlatego nie potrafię zrozumieć, że dla innych ważniejsze jest, żeby ktoś
> się wykazał empatią, niż żeby samemu nie być balastem.

Zdarza mi się czasami jechać przez miasto (w Wa-wie panuje demon szybkości,
jak wiadomo) samochodem, który nie może rozwijać prędkości, uznawanych tutaj
za normalne. Niezłym muszę być balastem dla tych, którzy jadą za mną. ;-)
Iwona

389. Data: 2006-09-23 18:35:30

Od: "Natek" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nixe" <n...@f...pl> napisał w wiadomości
>W wiadomości <news:ef2svn$j4v$1@atlantis.news.tpi.pl>
> Agnieszka <a...@z...pl> pisze:

> Ta dyskusja zaczyna przeradzać się w nonsens - po prostu się nie dogadamy.
> Mam tylko nadzieję, że ludzi takich, jak Ty (z całym szacunkiem) będę
> spotykac w życiu jak najmniej.

Zapewniam Cię, że takich ludzi spotykasz mnóstwo.
I że bardzo wiele kobiet, które "uszczęśliwiasz" towarzystwem małego
w szatni ma Ci to za złe - nie mówią Ci tego, bo odpuszczają.
Basen to nie jest wyższa konieczność i coś niezbędnego do życia.
Strasznie wiele masz niemożliwości - basen nie może być z mężem,
nie może być w innych godzinach, nie może być w innym miejscu.
Ale inni MUSZĄ mieć możliwość tracić czas z Twojego powodu -
by np. czekać z rozebraniem aż wyjdziesz albo dokonywać wygibasów
pod ręcznikiem albo w kącie - a jeśli matka przyjdzie z dwiema córkami,
które się wstydzą i którym również trzeba pomagać w przebieraniu,
to ma spędzać w szatni godzinę, aż będzie bez chłopców?

Gdybyś spotkała mnie - za pierwszym razem bym nie zareagowała,
tylko tłumiąc w sobie niechęć do Ciebie (jako osoby aspołecznej,
nie wahającej się przerzucać swoich problemów na innych oraz
matki bez wyobraźni - bo nie możesz mieć pewności, czy
przebywanie w damskich szatniach nie wyrządzi mu szkody)
gimnastykowałabym się pod ręcznikiem, czego nie znoszę.
Gdybym Cię spotkała po raz kolejny, porozmawiałabym z Tobą,
a gdybyś to zignorowała - z obsługą basenu - to tyle.

Może jednak mamy prawo wyboru czy i komu chcemy pokazywać
swoje ciało? Wchodzę do sztani z napisem "damska" więc ma być
damska Może taka komuna pt. wszyscy mamy to samo nie
wszystkim odpowiada?

A propos "szkodliwości" poczucia wstydu (które tak Cię śmieszy):
w jednym z krajów, w których nagość traktuje się bardzo swobodnie,
w Japonii (wspólne łaźnie, kąpiele ojców z dorosłymi córkami, tłumnie
odwiedzane czytelnie z pornograficznymi komiksami na każdym kroku)
wielkim, bardzo powszechnym problemem jest molestowanie
seksualne i gwałty - mają tam wagony metra tylko dla kobiet oraz
"rape alarmy" dla studentek na ulicach w pobliżu uczelni - urządzenia
z guzikiem wzywającym policję. Może jednak nadmierna lekkość
w podejściu do cielesności nie służy co słabszym psychikom?

Natek

390. Data: 2006-09-23 18:38:35

Od: "Nixe" <n...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:ef329g$9do$1@nemesis.news.tpi.pl>
Agnieszka <a...@z...pl> pisze:

> Czyli nie rozumiesz.

Rozumiem. Robisz z siebie 'dobrą duszę', ale jedynie na pokaz.
Owszem, współczujesz, rozumiesz, ale na tym się kończy.
Może dla Ciebie to jest właśnie empatia. Dla mnie nie.

Pamiętasz dyskusję o religii w przedszkolach/szkołach?
Też czułaś przykrość/złość/niemoc, gdy traktowano Cię "per noga" oczekując
za każdym razem przynoszenia przez syna usprawiedliwienia nieobecności na
mszy. Oczekiwałaś zrozumienia, tolerancji. Niestety. Nauczyciele, którzy
tych usprawiedliwień wymagali, też nie mieli w sobie empatii, by zrozumieć
Twoje położenie.

> Albo nie chcesz ich zobaczyć. Bo "tenis go nie pociąga, a pływanie to
> tradycja rodzinna".

Rozumiem, że dla Ciebie_siłowe_zapisanie dziecka na zajęcia, które będą go
nudzić, męczyć, denerwować, w sytuacji, gdy na basen tak czy
siak_musi_chodzić (i na szczęście lubi), jest znalezieniem innych
możliwości?Pozostawię to bez komentarza.

--
Nixe

mini dentysta?blend-a-med
Lektury dla gimnazjalistów?