Cielęcina

1. Data: 2015-12-18 10:18:05

Temat: Cielęcina
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Jakie eleganckie danie można przygotować z cielęciny, konkretnie z
ładnego chudego kawałka udźca (80dag), ale dość płaskiego. Zwykle z
cielęciny robię potrawkę, a chciałabym coś bardziej odświętnego. Jakieś
pomysły?

Ewa

2. Data: 2015-12-18 11:43:41

Temat: Re: Cielęcina
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> [...]
> z ładnego chudego kawałka udźca (80dag), ale dość płaskiego. Zwykle
> z cielęciny robię potrawkę, a chciałabym coś bardziej odświętnego.

Może cielęcina w sosie cytrynowym? To w nawiązaniu do niedawnych
tutaj rozmów o obu tytułowych składnikach. A także w nawiązaniu
do zmieniającej się wokół sytuacji.

Jarek

--
Tysiąclecie do rozmyślań nas zachęca,
Co by było, gdyby dzisiaj było wtenczas,

3. Data: 2015-12-18 15:04:40

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 18 Dec 2015 10:18:05 +0100, FEniks napisał(a):

> [...]
> ładnego chudego kawałka udźca (80dag), ale dość płaskiego. Zwykle z
> cielęciny robię potrawkę, a chciałabym coś bardziej odświętnego. Jakieś

Rozetnij wzdłuż włókien, ale nie do końca, tak, aby można było rozłożyć
mięso jak książkę. Rozbij na desce, aby płat mięsa wyrównał grubość i
powiększył się, a następnie przyrządź roladę wg pasującego Ci przepisu
(radzę zesznurować bawełnianym sznurkiem po zwinięciu - sznurek kupisz w
sklepach z tzw mydłem i powidłem albo wędliniarskich, możesz też użyć
grubej nici bawełnianej, ale to będzie trudniejsze):
https://www.google.pl/search?q=rolada+ciel%C4%99ca&i
e=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=fRF0VvyYDoSyswHnyprABA

--

XL
O smoleńskiej katastrofie będziemy wciąż Polakom przypominać - dopóki nie

4. Data: 2015-12-18 15:26:54

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 18 Dec 2015 15:04:40 +0100, Ikselka napisał(a):

> [...]
> https://www.google.pl/search?q=rolada+ciel%C4%99ca&i
e=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=fRF0VvyYDoSyswHnyprABA

Rada: przed rozłożeniem nadzienia warto posmarować cały płat rozkłóconym
białkiem, żeby nadzienie mocniej związało z mięsem.

5. Data: 2015-12-18 16:04:06

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Może cielęcina w sosie cytrynowym? To w nawiązaniu do niedawnych
> tutaj rozmów o obu tytułowych składnikach.

Np. coś takiego?
http://kuchnia.ofeminin.pl/przepisy/przepis_duszona-
cielecina_197603.aspx

Przepis prosty, a efekt może być satysfakcjonujący.

> A także w nawiązaniu
> do zmieniającej się wokół sytuacji.

A my jako te bidne cielęta...

Ewa

6. Data: 2015-12-18 16:06:15

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-12-18 o 15:04, Ikselka pisze:

> [...]
> https://www.google.pl/search?q=rolada+ciel%C4%99ca&i
e=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=fRF0VvyYDoSyswHnyprABA

Roladę też brałam pod uwagę. O, taką np.:
http://targsmaku.pl/gotowanie/przepisy/rolada-cielec
a,117657.html

Choć ta na zdjęciu bardziej mi indyka przypomina niż cielęcinę.

Ewa

7. Data: 2015-12-18 18:07:54

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> Np. coś takiego?
> http://kuchnia.ofeminin.pl/przepisy/przepis_duszona-
cielecina_197603.aspx

> Przepis prosty, a efekt może być satysfakcjonujący.

Bez owijania w bawełnę można powiedzieć, że dobrze wygląda.

> A my jako te bidne cielęta...

I to nie najpierwszego sortu.

Jarek

--
No, co też paniusia powiada!
A taka, na przykład, rolada?

8. Data: 2015-12-18 18:16:45

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 18 Dec 2015 16:06:15 +0100, FEniks napisał(a):

> [...]
a,117657.html

> Choć ta na zdjęciu bardziej mi indyka przypomina niż cielęcinę.

Cielęcina to bardzo jasne mięso po upieczeniu, więc kolorem może
przypominać indyka, ale na pewno nie konsystencją ani smakiem. Poza tym
warto rozbić mięso tłuczkiem - rzadko się o tym wspomina w przepisach, a to
znacznie poprawia delikatność oraz plastyczność mięsa do rolady.

9. Data: 2015-12-19 20:25:17

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Cielęcina to bardzo jasne mięso po upieczeniu, więc kolorem może
> przypominać indyka, ale na pewno nie konsystencją ani smakiem.
Zgadza się prawdziwa cielęcina taka jest.
Supermarketowa cielecina, to niestety zwykle po prostu młoda wołowina,
w cenie cielęciny, ale kolor pszed i po obrobieniu zdecydowanie wołowy.

Cielęciny w pieczeniu bardzo ubywa (kurczy się).
Ale dobra jest i nadaje się zamiast wędliny.
Poza tym nie każdemu jednak cielęcina odpowiada,
są tacy co im szkodzi, dla takiego rozwiązanie "na kanapkę" jest idealne,
bo jej nie dużo na raz.
Ten pomysł z roladą bardzo dobry,
bo cielęcina nie jest tłusta i może wyshnąć, a w roladzie nie wyshnie.
Nie musi być zresztą dokładnie rolada, wystaczy jakieś nadzienie naphać do
środka, np w kompozycji ze świeżą popryką , itp.

--
_____http://ortografia.ma7.eu_____zmiana adresu strony
w zakładce 'inne', nowa wersja syntezatora mowy GdakMini2_99 ,

10. Data: 2015-12-19 21:36:00

Od: "Ghost" <g...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "FEniks" napisał w wiadomości grup
pl...

>Jakie eleganckie danie można przygotować z cielęciny, konkretnie z ładnego
>chudego kawałka udźca (80dag), ale dość płaskiego. Zwykle z cielęciny robię
>potrawkę, a chciałabym coś bardziej odświętnego. Jakieś pomysły?

Sushi

bezy
Ach ten dyktator!
Zupa na kościach jagnięcych...