Co dobrego na mróz?

111. Data: 2014-01-30 08:38:33

Temat: Re: Co dobrego na mróz?
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-01-29 06:47, Anai pisze:

> Jadłam tez orydżinalne chińskie z chiń - nie wszystkie tył urywały...

A bo to mało oryginalnych chińskich? Nawet oryginalny czosnek chiński
granulowany można bez problemu kupić. ;)

Ewa

112. Data: 2014-01-30 13:04:32

Od: Anai <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 30.01.2014 08:38, FEniks pisze:

> A bo to mało oryginalnych chińskich? Nawet oryginalny czosnek chiński
> granulowany można bez problemu kupić. ;)
>
> Ewa
Chyba nie do końca o to mi chodziło :/
... raczej o to, że oprócz Vifonek z Radomia zdarzyło mi się jeść takie
przywiezione z domu, z Chin przez Chińczyków.

--
Pozdrówki
Anai

113. Data: 2014-01-30 13:13:20

Od: Anai <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 29.01.2014 20:37, Ikselka pisze:

> Powiedz mi jeszcze, co to znaczy "chińskie" 3-)
> Wystarczy poczytać o regionach kulturowych (więc i kulinarnych) w Chinach -
> istny tygiel rozmaitości :-)

Chińskie znaczy dokładnie to co napisałam, czyli chińskie...
Nie to co niektórzy rozumieją pod przymiotnikiem chiński, czyli tani,
tandetny, zrobiony małymi rączkami (gdziekolwiek na świecie w tym może
być i w Chinach).
Chińskie czyli wyprodukowane w Chinach, kupione w Chinach i przywiezione
z Chin przez Chińczyka.
Mam świadomość, że Chiny są wielkie, ale sorry Ixi o regionach i ich
innych smakach to se możemy pogadać w przypadku dań na kształt
wieprzowiny w pięciu smakach czy kaczki po pekińsku, mandaryńsku czy
cholera wie jeszcze jakiemu a nie na temat zupek instant :D
Jadłam kilka rodzajów - takie samo g - jak te z Radomia i tyle...

Jako ciekawostkę mogę jedynie dodać, że Ci Chińczycy z Chin, którzy mnie
tymi zupkami częstowali nie jedli tego jako zupy - woda służyła jedynie
do zmiękczenia i nadania smaku (za pomocą rozpuszczonych w niej
przypraw) makaronowi i to makaron służył do jedzenia, reszta wody była
wylewana.
W ogóle zup raczej nie jadali, prócz ichniejszej wersji rosołu i takiej
zupy-kałuży z dodatkiem glonów i rozbełtanego w niej jajka, który
wyglądała jakby ktoś zwymiotował do garnka, smakowała (o dziwo) nijak i
służyła do przepłukiwania ust po piekielnie ostrych innych daniach :D

114. Data: 2014-01-30 17:25:35

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2014-01-29 20:58, obywatel JaMyszka uprzejmie donosi:

> Wiem, że niektórzy nawet do herbaty imbir ścierają, by się porządnie rozgrzać.

Ba, niektórzy to nawet wodą tylko zalewają, a potem chlup całą zawartość
szklanki w gardło.

> No i nie wolno zapominać o naszych czerwonych buraczkach, które też rozgrzewają
nawet zmarzlaków.

Postać tych buraczków obojętna?
Bo kusząco brzmi...

Kobieta została stworzona po to, by umilać życie mężczyźnie, a nie -
żeby cały dzień pracować, wieczorem zaś gotować mu mrożonki.

115. Data: 2014-01-30 17:36:24

Temat: Re: Co dobrego na mr z?
Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

japońskich/ dodaje na wzór zup w chińskich restauracjach np. trochę szczypiorku,
plasterki rzodkiewki i rozbełtane jajko. Bardzo to dobre.

> Ja nie rozróżniam tych wszystkich opakowań - możesz zlinkowac jakąś, która
> jest dobra w smaku (ale nie taką całkiem ognistą)? - może jednak spróbuję,
> bo jeśli nie ja ją, to ciekawość mnie zeżre :;-))

W żadnym wypadku nie kupuj Amino lub Knorra - słony glut!!! Mnie akurat
podchodzą te, które podawałam już w wątku (Vifon Lau Thai, Pho i Kim
Chi), ale najprzyjemniej wspominam te kupowane w orientalnym sklepach
(made in Vietnam np.)

116. Data: 2014-01-30 19:01:05

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ale najprzyjemniej wspominam te kupowane w orientalnym sklepach (made in

Mam dokładnie odmienne zdanie, ale ja tego jem bardo niewiele, 2-3 razy do
roku, ale w szawce zawsze pszynajmniej 1 ma być.

--
http://ortografia.3-2-1.pl/ w zakładce 'inne' syntezator mowy GdakMini1_08
i program dietetyczny Ananas1_3a

117. Data: 2014-01-30 19:29:14

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 30 Jan 2014 13:13:20 +0100, Anai napisał(a):

> Chińskie znaczy dokładnie to co napisałam, czyli chińskie...

A, czyli miałaś na myśli mejdinczajna :-)

> Nie to co niektórzy rozumieją pod przymiotnikiem chiński, czyli tani,
> tandetny, zrobiony małymi rączkami (gdziekolwiek na świecie w tym może
> być i w Chinach).

Czyli własnie mejdinczajna 3333-)))

> Chińskie czyli wyprodukowane w Chinach, kupione w Chinach i przywiezione
> z Chin przez Chińczyka.

Czyli mejdinczajna :-)))

> [...]
> wieprzowiny w pięciu smakach czy kaczki po pekińsku, mandaryńsku czy
> cholera wie jeszcze jakiemu a nie na temat zupek instant :D

Miałam nadzieję, że nawet zupki instant robią se pod regionalne upodobania
333-)

> Jadłam kilka rodzajów - takie samo g - jak te z Radomia i tyle...

Czyli tak jak myślałam - przeciez z załozenia (instant) nie może to być nic
dobrego :-)))

> [...]
> wyglądała jakby ktoś zwymiotował do garnka, smakowała (o dziwo) nijak i
> służyła do przepłukiwania ust po piekielnie ostrych innych daniach :D

Nic dziwnego, jak najbardziej słuszne postepowanie - albumina (z jajka)
jest stosowana przy zatruciach jako neutralizator żrących (kwasów i zasad)
substancji oraz jako substancja osłonowa (dla śluzówki ust i ścianek
żołądka), a tłuszcz jest rozpuszczalnikem kapsaicyny :-)
--
XL
"Świat Amerykanina jest tak wielki jak jego gazeta. " A. Einstein

118. Data: 2014-01-30 19:30:39

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 30 Jan 2014 17:25:35 +0100, Qrczak napisał(a):

> Postać tych buraczków obojętna?
> Bo kusząco brzmi...

Psześciebie kupiłam właśnie 3 kilo burakufff i bede zasmażane robiła :-D

119. Data: 2014-01-30 19:32:31

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 30 Jan 2014 17:36:24 +0100, Qrczak napisał(a):

> [...]
> podchodzą te, które podawałam już w wątku (Vifon Lau Thai, Pho i Kim
> Chi), ale najprzyjemniej wspominam te kupowane w orientalnym sklepach

Ołkej, dzięki, szukam sklepu u nas...

120. Data: 2014-01-31 08:06:51

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-01-30 19:01, Stokrotka pisze:

> w szawce zawsze pszynajmniej 1 ma być.

Brrr... a co powino być w szawie?

Papryczki nadziewane serkiem - odzyskiwanie oliwy :-)
samo żółteczko
Zdrowe odżywianie się
sposób na przechowanie
Kompot sfermentował...