Majonez raz jeszcze

1. Data: 2014-01-24 22:08:05

Temat: Majonez raz jeszcze
Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

Tak sobie czytam wątek na temat rozwarstwiania majonezu, w którym
piszecie o szczególnych warunkach w jakich powinien być wytwarzany - a
to temperatura składników powinna być taka sama, a to olej dolewany
winien być z umiarem...

Co zatem sądzicie o tym sposobie na przygotowanie majonezu?
http://www.youtube.com/watch?v=sas5TSLrB7E

Jak widać, niewielki nacisk kładzie ta pani na wspomniane szczegóły...

Pozdrawiam,
MW

2. Data: 2014-01-25 00:15:54

Temat: Re: Majonez raz jeszcze
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 24 Jan 2014 22:08:05 +0100, wolim napisał(a):

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=sas5TSLrB7E
>
> Jak widać, niewielki nacisk kładzie ta pani na wspomniane szczegóły...

Hint: końcówka, naczynie, ilość. Czyli bardzo duża wydajność tej akurat
końcówki w stosunku do małej ilości surowca. Plus kwas - żtp polepszacz
emulgowania.
Gdyby pani robiła tą samą końcówką litr majonezu, musiałaby zachować
stopniowanie ilości oraz uważac na temperaturę składników.
--
XL

3. Data: 2014-01-25 16:11:42

Od: masti <g...@t...hell> szukaj wiadomości tego autora

Dnia pięknego Sat, 25 Jan 2014 00:15:54 +0100 osobnik zwany Ikselka
napisał:

> [...]
> Gdyby pani robiła tą samą końcówką litr majonezu, musiałaby zachować
> stopniowanie ilości oraz uważac na temperaturę składników.

ja zwykle robię koło litra w mikserze. Może nie leję całego oleju od razu
ale specjalnie się nie przejmuję ile dolewam zwłaszcza pod koniec

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

4. Data: 2014-01-25 16:37:05

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 25 Jan 2014 15:11:42 +0000 (UTC), masti napisał(a):

> ja zwykle robię koło litra w mikserze. Może nie leję całego oleju od razu
> ale specjalnie się nie przejmuję ile dolewam zwłaszcza pod koniec

Pod koniec mozna - bo emulgowanie rozpoczęte.
--
XL

Co dobrego na mróz?
Papryczki nadziewane serkiem - odzyskiwanie oliwy :-)
samo żółteczko
Zdrowe odżywianie się
sposób na przechowanie