Co można zrobić z młodej kapusty?

1. Data: 2005-05-25 21:25:06

Temat: Co można zrobić z młodej kapusty?
Od: "Midnight Wind" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kusi mnie młoda kapusta na straganach. Niestety nie wiem co można zrobić z
młodą kapustą.
Proszę o jakieś rady, przepisy lub linki do potraw z młodej kapusty.
Kiedyś jadłam w jakiejś stolówce kapustę zasmażaną. Czy to się robi z młodej
kapusty? Jeśli tak to jak?

Pozdrawiam Hania
http://free.of.pl/p/polnocny_wiatr/

2. Data: 2005-05-25 21:46:06

Temat: Re: Co możnazrobić z młodej kapusty?
Od: t...@g...pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

Midnight Wind wrote:

> [...]
>Proszę o jakieś rady, przepisy lub linki do potraw z młodej kapusty.
>Kiedyś jadłam w jakiejś stolówce kapustę zasmażaną. Czy to się robi z młodej

Z mlodej kapusty robi sie zazwyczaj... mloda kapuste ;) Czyli: szatkuje,
wrzuca do gara z odrobina masla i wody, soli, dusi do miekkosci, dorzuca
fure posiekanego koperku i juz. Ja jeszcze dodaje ze 2-3 mlode,
poplasterkowane marchewki, w celach smakowo - estetycznych.

Kot

3. Data: 2005-05-26 07:38:02

Od: "Atunia " <a...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

t...@g...pl (Kot) napisał(a):

> [...]
> fure posiekanego koperku i juz. Ja jeszcze dodaje ze 2-3 mlode,
> poplasterkowane marchewki, w celach smakowo - estetycznych.

A jak ze sparzeniem lub wylaniem pierwszej wody z gotowania? To jakaś zbędna
magia, którą u mnie kolejne pokolenia kobiet uprawiały? Bo mi kazali taką
poszatkowaną sparzyć lub zagotować w wodzie i tę wodę wylać.
A dosmacza się u mnie sokiem z cytryny i pomidorkiem...

Atunia

4. Data: 2005-05-26 08:58:16

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Midnight Wind" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

> Kusi mnie młoda kapusta na straganach. Niestety nie wiem co można zrobić z
> młodą kapustą.
> Proszę o jakieś rady, przepisy lub linki do potraw z młodej kapusty.

Glowke kapusty myjesz, szatkujesz (nigdy nie parzylam, ale chyba sprobuje),
zalewasz woda, dod.listek laurowy, ziele ang., pieprz ziarnisty, warzywa
(marchew w polkrazki, seler, pietruszka, por), podsmazona kielbase (na
glowke kap.daje 3-4 laski kielbasy), sol, papryke w proszku. W miare
potrzeby dod.wody. Konsystencja powinna byc raczej gesta (nie za wodnista).
Pod koniec gotowania kocentrat pomid. lub pomidory i...duuuuzo koperku.
Podaje sie z ziemniakam. Potrawa jest najsmaczniejsza, gdy wszystkie warzywa
sa mlode.
Mniam

> Kiedyś jadłam w jakiejś stolówce kapustę zasmażaną. Czy to się robi z
> młodej
> kapusty? Jeśli tak to jak?

Kapuste zasmazana robi sie z kiszonej kapusty. Stosuje sie jako dodatek do
np. zeberek, czarnych kluchow...Ale moze jadlas cos innego???

Iwona
// Właściwością człowieka jest błądzić, głupiego - w błędzie trwać / /
Cyceron

5. Data: 2005-05-26 09:35:12

Od: "Joa" <j...@w...bezspamupl> szukaj wiadomości tego autora

witajcie

1 kapusta. 1 cebula, 1 pomidor, mąka, smietana , masełko na zasmażke,
sól,pieprz

kapuste szatkuje, zalewam 3 szkalnkami wrzatku, ewrzucam pokrojona w kostke
cebulke, i 15 minut sie gortuje, potem wrzucam 2 pomidorki (powinnien byc
1-bez skórki) i gotuje az bedzie pomidor rozgotowany, robie zasmazke ,dodaje
do kapusty, doprawiam sola piprzem i jemy i dziwie sie,ze tak mało
ugotowałam kapusty pychotka

Joa :-)))

6. Data: 2005-05-26 11:19:55

Od: "@nn" <jurek@post> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Proszę o jakieś rady, przepisy lub linki do potraw z młodej kapusty.
> Kiedyś jadłam w jakiejś stolówce kapustę zasmażaną. Czy to się robi z

Kapustę szatkujesz, zalewasz małą ilością wrzątku, gotujesz do
miękkości, po ugotowaniu odlewasz nadmiar wody. Z mąki, tłuszczu i
cebuli robisz zasmażkę, dodajesz ją do kapusty, chwilę dusisz.
Następnie ok. 1/2 kubeczka śmietany mieszasz z łyżką mąki, wlewasz do
kapusty, dodajesz jeszcze duuuużo posiekanego koperku, solisz,
pieprzysz i jesz. Pyycha... Mi najbardziej smakuje z ziemniakami i
schaboszczakiem ;-)

Ania
--
Pisz tu: http://www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ
***Moje dziecki: http://tinyurl.com/bdgxw ***

7. Data: 2005-05-27 07:59:33

Od: "Ania" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Widzę, że przepisy na gotowaną kapustęjuż były to ja polecam surówkę -
przepyszna.
Z młodej kapusty robie wile wariantów surówek np:

1/
- młoda kapusta
- szczypior z cebulek
- olej lub oliwa z oliwek
- bazylia
- zioła do sałatek lub sól ziołowa
- może być też pieprz ziołowy
- jesli bez soli ziołowej to również sól :)
Wszystko do smaku i według własnego uznania

2/
- młoda kapusta
- marchewka
- może być szczypiorek
- mogą być zielone ogórki
- może być pomidor
i reszta tak jak w poprzedniej wersji

W zasadzie to z takiej młodej kaputy to surówek mozna robic bez liku.
Dodajemy młode surówkowe warzywa i dodatki smakowe i już. Tylko jeść -
pyszne

Ania

8. Data: 2005-05-27 11:58:28

Od: Kinga 'Słowotok' Macyszyn <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Proszę o jakieś rady, przepisy lub linki do potraw z młodej kapusty.
> Kiedyś jadłam w jakiejś stolówce kapustę zasmażaną. Czy to się robi z

Można zrobić kiszoną młodą kapustę. Poszatkowaną zalać wrzątkiem, lekko
osolić i w tej wodzie potrzymać parę dni, aż skiśnie. Babcia kisi w 2 albo
3-litrowym słoiku, przykrywając go talerzykiem, albo w kamionkowym garze.
Wychodzi przepyszna, kwaśna, miękka, delikatna i to połączenie miękkości
kapusty z jej dużą kwaśnością - o wiele większą niż przy tradycyjnie
robionej kapuście daje oszałamiający efekt smakowy - jem to tonami :)

--
KingAM

'just one year of love is better than a lifetime alone'
[Freddie Mercury]

9. Data: 2005-05-27 13:47:52

Od: "Midnight Wind" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki wszystkim za porady. Jak dopadnę młodą główkę, to poeksperymentuję.

10. Data: 2005-05-27 15:00:16

Od: "batory" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A ja robię tak:
Główkę kapusty szatkuję wraz z pęczkiem dymki (malutka dymka). Dodaję dobrą
łyzkę soli, mieszam i rozrzucam po stolnicy. Jak przywiędnie i puści sok -
wyciskam w rekach po garstce, wkładam do gara, zalewam wodą, ale tak, mniej
więcej do połowy kapusty. Gotuję. Jak miękka dodaję posiekany pęczek
koperku, doprawiam octem i cukrem (octu +- 2 łyżki, cukru - kilka łyżek),
ew. solą. Dodaję zasmażkę (sporo), może być na oleju, ale najlepsza na
świeżo stopinej słonince. Najlepsza jest na drugi dzień
Pozdrawiam - Agnieszka

Boczniaki ..... grill
indesit
...:::Sos do pizzy:::...