Co na obiad?

1. Data: 2008-01-05 12:13:02

Temat: Co na obiad?
Od: "Kajetana Kinga" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Biała plama mnie dopadła, chodzę od lodówki do szafek, z kuchni do pokoju i
brakuje mi pomysłu na obiad. Powiedzcie co jecie dzisiaj może mnie oświeci.
A jak macie pomysły na coś:
- czego nie jada się często, coś "z pieprzykiem" ale nie za pikantnego
- coś co się robi w miarę szybko (powiedzmy że max godzina wliczając w to
przygotowanie).
to napiszcie.
Lubicie kuchnię fusion?

Pozdrawiam

Kaja
i witam w nowym roku :)

2. Data: 2008-01-05 12:20:49

Temat: Re: Co na obiad?
Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kajetana Kinga pisze:

> [...]
> - czego nie jada się często, coś "z pieprzykiem" ale nie za pikantnego
> - coś co się robi w miarę szybko (powiedzmy że max godzina wliczając w

Ja dzisiaj na szybko mam makaron z brokułami i czosnkiem. Obawiam się,
że za mało ambitne, bo robi sie ok 15 minut;-), ale ja bardzo lubię.
Gotujesz brakuły, makaron penne. Na rozgrzanej oliwie z pestek, albo
jakiejkolwiek, smażysz czosnek( delikatnie) wrzucasz na to makaron,
brokuły i sypiesz parmezanem. MIeszasz na pateli, zdejmujesz i gotowe.
A, oczywiście solisz i pieprzysz.

--

Gosia

3. Data: 2008-01-05 12:27:12

Od: "Kajetana Kinga" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gosia Plitmik" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> smażysz czosnek( delikatnie) wrzucasz na to makaron, brokuły i sypiesz
> parmezanem. MIeszasz na pateli, zdejmujesz i gotowe. A, oczywiście solisz

Niamniam. Naprawdę. Często tak jem i jeszcze oczywiście duszę do tego
czosnku cebulkę (bez cebuli się nie liczy). Ale już mnie olśniło.
Zupa pomidorowa. Ale taka prawdziwa, a lekka:
2 puszki x 400 g pomidorów
włoszczyzna
Włoszczyznę gotujesz w małej ilości wody do miękkości, wyjmujesz,
zostawiając fantazyjne farfocle z pora, w trakcie gotowania dodajesz
pomidory z puszki pokrojone byle jak ale nie za grubo i wlewasz wodę z
puszki.
Doprawiasz oprócz soli i pieprzu rzecz jasna: imbirem (można dać sporo),
bazylią, odrobiną słodkiej papryki.
Podajesz ze świeżą bagietką albo z taką pokrojoną i wsadzoną do piekarnika,
a na kromkach masło czosnkowe.

Jadłam taką zupę w Belgii i bardzo mi smakowała, tam do wszystkiego
dostajesz z pół metra bagietki, więc tematu drugiego dania nie było, tak
więc za 4 euro można się było bez problemu wyżywić :)

Pozdrawiam

Kaja

4. Data: 2008-01-05 12:27:45

Od: Theli <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kajetana Kinga pisze:
> Biała plama mnie dopadła, chodzę od lodówki do szafek, z kuchni do
> pokoju i brakuje mi pomysłu na obiad. Powiedzcie co jecie dzisiaj może
> mnie o?wieci. A jak macie pomysły na co?:
> - czego nie jada się często, co? "z pieprzykiem" ale nie za pikantnego
> - co? co się robi w miarę szybko (powiedzmy że max godzina wliczajšc w
> to przygotowanie).
> to napiszcie.

Moze byc pikantno-slodkie?

2 poledwiczki wieprzowe (porcja na 2 osoby) pokroic na 1cm plastry,
obsmazyc na duzym ogniu, doprawic chili, rozmarynem i szczypta soli. Gdy
juz bedzie usmazone, zgasic ogien i dodac lyzke miodu, szybko wymieszac,
az sie miod roztopi.
Podawac z ziemniakami i salata.

th

5. Data: 2008-01-05 12:36:18

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kajetana Kinga pisze:

> [...]
> bazylią, odrobiną słodkiej papryki.
> Podajesz ze świeżą bagietką albo z taką pokrojoną i wsadzoną do
> piekarnika, a na kromkach masło czosnkowe.

Hmm, spróbuję. Ja na łatwiznę idę. W garnku masełko, na masełko cebula,
czosnek, pomidory z puszki i dużoooo bazylii i oregano. Grzaneczki z
parmezanem do posypania.

--

Gosia

6. Data: 2008-01-05 12:40:41

Od: "Kajetana Kinga" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kajetana Kinga pisze:
> Hmm, spróbuję. Ja na łatwiznę idę. W garnku masełko, na masełko cebula,
> czosnek, pomidory z puszki i dużoooo bazylii i oregano. Grzaneczki z
> parmezanem do posypania.

A uwierz, że ten smak wywaru czuć i on zmienia tą zupę dość istotnie :)
i tak najwięcej roboty (a nawet nie to tylko ręce śmierdzą) z masełkiem
czosnkowych.

Z ciekawych rzeczy jadłam tam też zupę krem z marchewki, nie dowiedziałam
się czym doprawiali, ale nie była ani mdła ani słodka, była intrygująca w
smaku! :)

Pozdrawiam

Kaja

7. Data: 2008-01-05 12:41:41

Od: "Kajetana Kinga" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Theli" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> obsmazyc na duzym ogniu, doprawic chili, rozmarynem i szczypta soli. Gdy
> juz bedzie usmazone, zgasic ogien i dodac lyzke miodu, szybko wymieszac,

Może być, lubię :)
Dam znać jak wypróbuję, dzięki za pomoc :)

Kaja

8. Data: 2008-01-05 12:55:45

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kajetana Kinga pisze:

> Z ciekawych rzeczy jadłam tam też zupę krem z marchewki, nie
> dowiedziałam się czym doprawiali, ale nie była ani mdła ani słodka, była
> intrygująca w smaku! :)

A za mną chodzi zupa z dyni, z prażonymi pestkami. Jadłam w Oberży pod
Białym Psem na mazurach i nie mogę o niej zapomnieć. Marchewka gatowana
ma wysoki indeks glikeniczny i generalnie staram się jej unikać. Nie
watpię jednak że jest bardzo smaczna;-)

--

Gosia

9. Data: 2008-01-05 13:01:35

Od: "Kajetana Kinga" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kajetana Kinga pisze:
>
>Marchewka gatowana ma wysoki indeks glikeniczny i generalnie staram się jej
>unikać.
... do notatnika. Zaczęłam unikać kukurydzy i ziemniaków, ale o marchewce
nie wiedziałam.
Generalnie staram się nie ograniczać ilości jedzenia - bo ogólnie nie jem
dużo, to co mnie gubi to słodycze i brak ruchu, z tym drugim zaczęłam ostro
działać, z tym pierwszym jest ciężko :)
Ale na parę miesięcy marchewkę bez większego żalu odstawię :)

Za to z rzeczy które mogę jeść zawsze_i_wszędzie należy zurek w chlebie w
dobrej gospodzie :)
I gulaszowa :)

Pozdrawiwam

10. Data: 2008-01-05 13:16:01

Od: Panslavista <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kajetana Kinga napisał(a):

Pierogi ruskie polane skwareczkami i smażoną cebulką.

mieszadło do Alaski
Numery identyfikacyjne ferm i partii drukowane na jajkach
Kuchenka indukcyjna+aluminium
Młynek do kawy - ręczny czy elektryczny?
ZGREDKA I ...