Co na obiad?

11. Data: 2008-01-05 15:57:34

Temat: Re: Co na obiad?
Od: "Madzik" <i...@w...WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gosia Plitmik" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
news:flnsn3$i8s$1@news.onet.pl...
> Ja dzisiaj na szybko mam makaron z brokułami i czosnkiem. Obawiam się, że
> za mało ambitne, bo robi sie ok 15 minut;-), ale ja bardzo lubię. Gotujesz
> brakuły, makaron penne. Na rozgrzanej oliwie z pestek, albo jakiejkolwiek,
> smażysz czosnek( delikatnie) wrzucasz na to makaron, brokuły i sypiesz
> parmezanem. MIeszasz na pateli, zdejmujesz i gotowe. A, oczywiście solisz
> i pieprzysz.

My bardzo podobnie, tyle że szpinak z serkiem topionym ziołowym i duużooo
czosnku, to wrzucone na ugotowany makaron, na wierzch tarty ser i do pieca,
pyszne było i pachnie w całym domu czosnkiem :)

Magda

12. Data: 2008-01-06 07:24:15

Od: "Andrzej" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Madzik" <i...@w...WYTNIJ.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> duużooo czosnku, to wrzucone na ugotowany makaron, na wierzch tarty
> ser i do pieca, pyszne było i pachnie w całym domu czosnkiem :)

opisz to bardziej szczegółowo, muszę wypróbować
Jędrek

13. Data: 2008-01-06 09:51:25

Od: "Madzik" <i...@w...WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> opisz to bardziej szczegółowo, muszę wypróbować

Rozmrażasz szpinak, albo i nie do końca ;) wrzucasz na patelnię, do tego
wyciskasz kilka ząbków czosnku, potem serek ziołowy ( my daliśmy 1,5 takiej
długiej kostki ) trzeba mieszać, żeby odparować szpinak bo nie rozmroził sie
do końca a byliśmy strasznie głodni już :D albo odcedzić na sitku, dużo
przypraw do smaku kto co lubi ( mąż użył tylko pieprzu i
soli ).Równocześnie gotujesz makaron ( dziś gotowaliśmy taki w kształcie
pierożków, lubelli )... potem makaron odcedzony do żaroodpornego naczynia na
to masa szpinakowo-czosnkowo-serkowa, wymieszaliśmy, na wierzch utarty żółty
ser i do pieca na około 5 minut... na oko, póki się ser nie roztopi...
generalnie wszystkie składniki były ciepłe więc na krótko, ale jak dasz im
wystygnąc to najpierw trzeba podgrzac w piekarniku, potem dac ser i poczekać
aż sie roztopi.... to jedna z wariacji na temat... :D następnym razem
dodałabym podsmażony boczek z pieczarkami na przykład... ;) z resztą jak
wygooglasz to jest mnóstwo przapisów podobnych i można modyfikować do woli..
a i szpinak z brokułami może być też całkiem okay ;)

Magda

14. Data: 2008-01-07 08:40:22

Od: Theli <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista pisze:
> Kajetana Kinga napisał(a):
>

> Pierogi ruskie polane skwareczkami i smażoną cebulką.

Taa.. w godzine spokojnie da sie zrobic ;>

th

15. Data: 2008-01-07 09:09:16

Od: "Panslavista" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Theli" <p...@w...pl> wrote in message

> Taa.. w godzine spokojnie da sie zrobic ;>

Ziemniaki obrać obieraczką robota Zelmer Fenomen 880.5, następnie pokroić na
małe kawałki - aby szybko się ugotowały - malakser z tarczą frytkową lub
dolnymi nożami (tu funkcja PULSE), w ostatecznosci nożem, nastawić z niedużą
ilością wody. W międzyczasie obrać i skroić cebulę oraz boczek lub słoninę,
można też dodać kiełbasy. Zrobić ciasto na pierogi i pokroic je w kwadraty
(nie zostają obrzynki do ponownego wyrabiania, wałkowania i wycinania) nożem
lub radełkiem (szybciej radełkami na nożycach norymberskich) ewentualnie
użyć foremek (tacka z zagłębieniami i wałkiem) na pierogi lub maszynki (vide
Galeria Kuchenna). Ziemniaki, ser i część cebuli ze skwarkami oraz pieprz
ziołowy i majeranek (ten można zamienić pokruszonymi listkami suszonej mięty
lub świeżymi - mrożonymi, jeżeli kto ma) - znowu malakser z nożami dolnymi z
Fenomena, lub maszynka Zelmer Diana z szatkownicą - fantastyczna!!!
Gotować sukcesywnie - godzina wystarczy nawet na trzy setki pierogów.
Smacznego i pomysłowoci w organizacji kuchni i pracy w niej< a zwłaszcza
doborze maszyn i akcesoriów kuchennych.

Nie da ci tego smartket i bary
Gdy brak wiedzy i sprzęt stary!
Więc nie wołaj sobie do pomocy
Męża, tylko mnie, choć starego
Nie będziesz już żałować tego.
:-))))))))))))))))))))))))))))))

16. Data: 2008-01-07 09:13:18

Od: Theli <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista pisze:

> Ziemniaki obrać obieraczką robota Zelmer Fenomen 880.5, następnie pokroić na
[ciach]

Napradwe chce to zobaczyc, ze nawet przy uzyciu tych wszytskich
ustrojstw jest ktos w stanie w godizne wyrobic sie ze zrobieniem ruskim
pierogow, lacznie oczywiscie z myciem wszelkich urzadzen, stolnicy itp.
Do studzenia ziemniakow tez masz jakas specjalna maszynke?

th

17. Data: 2008-01-07 09:29:33

Od: "Panslavista" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Theli" <p...@w...pl> wrote in message

> [...]
> lacznie oczywiscie z myciem wszelkich urzadzen, stolnicy itp.
> Do studzenia ziemniakow tez masz jakas specjalna maszynke?

Wystarczy je rozsypać cienka warstwą na stolnicy czy blacie. Naszynia
Fenomena są z poliwęglanu - wytrzymują temperaturę ugotowanych ziemniaków.
Mycie ręczne jest szybkie - robione pomiędzy operacjami, kiedy nic
jeszcze nie zaschło - wystarczy płyn do mycia naczyń, gąbka i szczoteczka z
rączką do mycia garów z długim włosiem po odcieknięciu wycieram ręcznikiem
frote. Trwa to bardzo krótko.

18. Data: 2008-01-07 09:40:06

Od: "Panslavista" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" <p...@p...onet.pl> wrote in message

Linki:

Zelmer (można tam kupić) - te zaspokajają wiekszość potrzeb na mechanizację
kuchni - można kupić na raty - nawet tylko po około 50zł/miesiąc
Robot Fenomen 880.5:
http://www.zelmer.pl/sprzet_kuchenny/roboty_kuchenne
/fenomen_z_sokowirowka/art231.html
Maszynka do mielenia z szatkownicą 886.84:
http://www.zelmer.pl/sprzet_kuchenny/maszynki_do_mie
lenia/diana_z_szatkownica/

Forma do pierogów - szerokość paska ciasta z maszynki do makaronu MARCATO:
http://www.galeriakuchenna.pl/index.php?id3=23&id4=1
&id5=5&pokaz=1&sid=93b4673132055ad64071de44d5a1f1ad
Same maszynki mają przystawki do pierogów, pasztecików, ale te fromy można
obsłużyć ręcznie. Cena 56 zł nie jest duża, a zakup na "całe życie".

Radełko rozstawne - warto kupić - od łazanek poprzez makarony do pierogów i
UWAGA !!! - chrustu - koniec miesopustu blisko.
http://www.asproducts.com.pl/cthermo.html

mieszadło do Alaski
Numery identyfikacyjne ferm i partii drukowane na jajkach
Kuchenka indukcyjna+aluminium
Młynek do kawy - ręczny czy elektryczny?
ZGREDKA I ...