Co oznacza IQ = 94 w tescie psychologicznym?

1. Data: 2004-06-24 12:03:05

Temat: Co oznacza IQ = 94 w tescie psychologicznym?
Od: "Noniewiem" <l...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mialem ostatnio robione badania na IQ u psychologa i wyszedl mi wynik 94
,dodam ze biore sulpiryd w duzych dawkach (600mg/dzien),10 lat wczesniej
mialem wynik w tych samych testach IQ=120.Nie wiem co otym myslec.Czy to
znaczy ze im dluzej sie uczylem tym glupszy sie zrobilem.?!Za nastepne 10
lat pewnie bede mial wynik 70 i jak mi mowili to wszystko miesci sie w
normie,gdyz to szeroka norma.

1. Data: 2004-06-24 12:10:26

Temat: Re: Co oznacza IQ = 94 w tescie psychologicznym?
Od: "Arystokrates" <c...@o...pl.NOSPAMPLEASE> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Noniewiem <l...@t...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:cbefvn$kdl$...@n...news.tpi.pl...
> [...]
> znaczy ze im dluzej sie uczylem tym glupszy sie zrobilem.?!Za nastepne 10
> lat pewnie bede mial wynik 70 i jak mi mowili to wszystko miesci sie w

a Forrest Gump mial 60 :)

1. Data: 2004-06-24 13:09:13

Od: Stokrotka <d...@2...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Noniewiem napisał:
> Mialem ostatnio robione badania na IQ u psychologa i wyszedl mi wynik 94

wciaz jestes w normie;-)

Za nastepne 10
> lat pewnie bede mial wynik 70 i jak mi mowili to wszystko miesci sie w
> normie,gdyz to szeroka norma.

nio, ponoc na starosc IQ spada, ale to norma;-)
StorkotKA

1. Data: 2004-06-24 14:59:40

Od: "vonBraun" <i...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> znaczy ze im dluzej sie uczylem tym glupszy sie zrobilem.?!Za nastepne 10
> lat pewnie bede mial wynik 70 i jak mi mowili to wszystko miesci sie w

Ile lat miełeś w chwili pierwszego badania
ile lat w chwili drugiego
z jakiego powodu bierzesz wymieniony lek
i czy coś "zaszło" między pierwszym i drugim badaniem

pozdrawiam
vonBraun

1. Data: 2004-06-24 16:41:13

Od: "bigda" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

1) Pzodrowienia dla vonBaruna (wybacz, że tak nagle przerwałem poprzednią
dyskusję o pamięci, ale obowiązki wygnały mnie z domu na jakiś czas i od netu
odegnały).

2)W jakiej skali jest wyraony wynik.
3)Możliwości intelektualne z wiekiem spadają (statystycznie rzecz biorąc;
niekoniecznie w konkretnym przypadku), al eniekoniecznie IQ. Wynik testu
porównuje się ze średnim wynikiem grupy odniesienia, czyli populacji, z
jakiej pochodzi badany i najczęściej z podziłem na grupy wiekowe. Możlwiości
więc spadają, ale spada też z wiekeim średnia grupy walidacyjnej, więc IQ
pozstaje na stałym poziomie (ze względu na wiek).
4)94 pkt to 6 pkt poniżej średiej, ale tzreba wziąć poprawkę na rodzaj skali
(konkretnie na wielkość odchylenia standardowego) oraz na poziom ufności
(wielkość przedziału cy też półprzedziału wyniku prawdziwego).
5) Jaki to był test? Czy da się z niego wykreślić profil - ten jest
ważniejszy od jednej liczby.
6) Powteirdź badania prznajmniej jeszcze jednym testem. Na wynik może mieć
poważny wpływn np. nastrój dnia i problemy z kncentracją

Pozdrawiam Bigda

1. Data: 2004-06-24 16:48:42

Od: "Noniewiem" <l...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "vonBraun" <i...@s...pl> napisał w wiadomości

> Ile lat miełeś w chwili pierwszego badania
18 lat
> ile lat w chwili drugiego
28 lat, miesiac temu bylo robione,
> z jakiego powodu bierzesz wymieniony lek
Schizofremia paranoidalna
> i czy coś "zaszło" między pierwszym i drugim badaniem
nie wiele,wtedy nie bralem lekow jakichkolwiek(gdy mialem robione 1
badanie),poza tym zaliczylem seks 2 razy z kobieta,2 razy oddzial dzienny
psychiatryczny,

> pozdrawiam
> vonBraun

rowniez pozdrawiam
"Noniewiem"

1. Data: 2004-06-24 17:15:34

Od: "Noniewiem" <l...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bigda" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
> 2)W jakiej skali jest wyraony wynik.
test zprzed 10 lat ma taki opis : WHS,TPWG Butona,skala Wiskad
,kwestionariusz IPSA
W- B: JJw = 95 L Butona :
JJbw = 108 + 1/Np=8 ; -2/Nbw = 3
JJper = 102 JQ=121,5 p

Niestety tego najnowszego testu nie mam widzialem tylko wynik koncowy ,ale
podejrzewam ze byl robiony podobnie jak ten pierwszy

> [...]
> więc spadają, ale spada też z wiekeim średnia grupy walidacyjnej, więc IQ
> pozstaje na stałym poziomie (ze względu na wiek).
ok. czuje sie pocieszony. :)
> [...]
> (konkretnie na wielkość odchylenia standardowego) oraz na poziom ufności
> (wielkość przedziału cy też półprzedziału wyniku prawdziwego).
:( znacz mi iloraz spadl.

> 5) Jaki to był test? Czy da się z niego wykreślić profil - ten jest
> ważniejszy od jednej liczby.
w opisie profilu Wiskad bylo problemy z przezywaniem reakcji (stanow)
depresyjnych i dale cos co nie moglem odszyfrowac z odrecznego pisma

> 6) Powteirdź badania prznajmniej jeszcze jednym testem. Na wynik może mieć
> poważny wpływn np. nastrój dnia i problemy z kncentracją

Chcialbym ale na ten test ktory mialem r,obiony miesiac temu, czekalem 10
lat ...

> Pozdrawiam Bigda
Pozdrawiam rowniez
"Noniewiem"

1. Data: 2004-06-25 13:37:27

Od: "vonBraun" <i...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Odpowiadam posilkujac sie odpowiedzia do kolegi "Kasandrowskiego" alias Bigda,
ktorego tą drogą również serdecznie pozdrawiam ;-)

> test zprzed 10 lat ma taki opis : WHS,TPWG Butona,skala Wiskad
> ,kwestionariusz IPSA
> W- B: JJw = 95 L Butona :
> JJbw = 108 + 1/Np=8 ; -2/Nbw = 3
> JJper = 102 JQ=121,5 p

WHS? To pewnie WBS
czyli Wechsler Bellevue Scale
NIGDY (sic!) nie znormalizowana na polskiej populacji skala
którą psychologiwie badali dorosłych i nawet podejmowali w oparciu o
nią rozmaite decyzje. Ta skala mogła pokazać cokolwiek
więc nic dziwnego że nie JJ ale II w skali pełnej miałeś tam 95
a że nigdy jej nie znormalizowali więc zdarzały się tam takie cudeńka, że
II w skali słownej można było mieć 108 a w skali wykonaniowej 102
a wynik w pełnej 95.

L Butona to TPWG Bentona, czyli test pamięci wzorów geometrycznych
Bentona, który w Twoim przypadku niczego nie wykazał
Co oznacza JQ=121,5p i skąd to się wzięło nie rozszyfrowałem bo skala WISKAD
to nieużywany już kwestionariusz osobowości (znany w znormalizowanej
na polskiej populacji wersji zwanej MMPI) - nawiasem Wiskada też
nigdy nie znormalizowano (zgroza!).
Co to jest IPSA nie rozszyfrowałem,
ale nic nie wskazuje aby był to test inteligencji.
Jak na mój gust II nie zmienił ci się, bo jest bardzo
prawdopodobne, że wynik IQ to właśnie owo 95 - czyli wynik w skali pełnej,zaś
obecnie miałeś już szansę być zbadany WAIS-R/PL który jest wiarygodny
bo znormalizowany na polskiej populacji (chyba, że ktoś jeszcze używa
przedpotopowego W-B co byłoby zjawiskiem wołającym o pomstę do nieba).
1 punkt różnicy nic nie znaczy.

> Schizofremia paranoidalna
> nie wiele,wtedy nie bralem lekow jakichkolwiek(gdy mialem robione 1
> badanie),poza tym zaliczylem seks 2 razy z kobieta,2 razy oddzial dzienny
> psychiatryczny,

Na podstawie tego co przepisałeś z wyników wnioskuję więc,
że ani seks z kobietą (który na szczęście oszczędza IQ), ani oddział dzienny
nie zaszkodziły w istotny sposób Twojej inteligencji ;-)

Wątpliwości dotyczą tego JQ=121,5 bo nie rozumiem skąd to.

pozdrawiam
vonBraun

1. Data: 2004-06-25 16:19:27

Od: "bigda" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

vonBraun <i...@s...pl> napisał(a):
> Na podstawie tego co przepisałeś z wyników wnioskuję więc,
> że ani seks z kobietą (który na szczęście oszczędza IQ), ani oddział dzienny
> nie zaszkodziły w istotny sposób Twojej inteligencji ;-)

Seks podobno nawet pomaga.
Swoja drogą tekiej zgrozy w praktyce psychologiczne dałoby się znaleźć więcej.
Tak poza tym, dlaczego stosownyc wyjaśnień nie udzilił pzreprowadzajacy testy
psycholog???

Bigda

1. Data: 2004-06-25 16:20:13

Od: "bigda" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

vonBraun <i...@s...pl> napisał(a):
> [...]

Tak poza tym, dlaczego stosownyc wyjaśnień nie udzilił pzreprowadzajacy testy
Pokazanie kilku cyfr i zero wyjaśnień, a człowiek męczy się przerazającymi
domysłami - zgroza.
Bigda

psychika a stres
Sny - kilka pytań