Re: Co oznacza IQ = 94 w tescie psychologicznym?

From: "vonBraun" <i...@s...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Co oznacza IQ = 94 w tescie psychologicznym?
Date: 25 Jun 2004 15:37:27 +0200

Odpowiadam posilkujac sie odpowiedzia do kolegi "Kasandrowskiego" alias Bigda,
ktorego tą drogą również serdecznie pozdrawiam ;-)

> test zprzed 10 lat ma taki opis : WHS,TPWG Butona,skala Wiskad
> ,kwestionariusz IPSA
> W- B: JJw = 95 L Butona :
> JJbw = 108 + 1/Np=8 ; -2/Nbw = 3
> JJper = 102 JQ=121,5 p

WHS? To pewnie WBS
czyli Wechsler Bellevue Scale
NIGDY (sic!) nie znormalizowana na polskiej populacji skala
którą psychologiwie badali dorosłych i nawet podejmowali w oparciu o
nią rozmaite decyzje. Ta skala mogła pokazać cokolwiek
więc nic dziwnego że nie JJ ale II w skali pełnej miałeś tam 95
a że nigdy jej nie znormalizowali więc zdarzały się tam takie cudeńka, że
II w skali słownej można było mieć 108 a w skali wykonaniowej 102
a wynik w pełnej 95.

L Butona to TPWG Bentona, czyli test pamięci wzorów geometrycznych
Bentona, który w Twoim przypadku niczego nie wykazał
Co oznacza JQ=121,5p i skąd to się wzięło nie rozszyfrowałem bo skala WISKAD
to nieużywany już kwestionariusz osobowości (znany w znormalizowanej
na polskiej populacji wersji zwanej MMPI) - nawiasem Wiskada też
nigdy nie znormalizowano (zgroza!).
Co to jest IPSA nie rozszyfrowałem,
ale nic nie wskazuje aby był to test inteligencji.
Jak na mój gust II nie zmienił ci się, bo jest bardzo
prawdopodobne, że wynik IQ to właśnie owo 95 - czyli wynik w skali pełnej,zaś
obecnie miałeś już szansę być zbadany WAIS-R/PL który jest wiarygodny
bo znormalizowany na polskiej populacji (chyba, że ktoś jeszcze używa
przedpotopowego W-B co byłoby zjawiskiem wołającym o pomstę do nieba).
1 punkt różnicy nic nie znaczy.

> Schizofremia paranoidalna
> nie wiele,wtedy nie bralem lekow jakichkolwiek(gdy mialem robione 1
> badanie),poza tym zaliczylem seks 2 razy z kobieta,2 razy oddzial dzienny
> psychiatryczny,

Na podstawie tego co przepisałeś z wyników wnioskuję więc,
że ani seks z kobietą (który na szczęście oszczędza IQ), ani oddział dzienny
nie zaszkodziły w istotny sposób Twojej inteligencji ;-)

Wątpliwości dotyczą tego JQ=121,5 bo nie rozumiem skąd to.

pozdrawiam
vonBraun