Co zrobic, zeby jajka na twardo sie dobrze obieraly?

1. Data: 2003-07-09 09:03:38

Temat: Re: Co zrobic, zeby jajka na twardo sie dobrze obieraly?
Od: "Midnight Wind" <n...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Od razu po ugotowaniu wrzucic je do zimnej wody. U mnie zawsze dziala.

Zawsze to robie. I u mnie nie dziala. :)
Hania

1. Data: 2003-07-09 09:08:27

Od: "Midnight Wind" <n...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Sekret nr.1 : mam taka naklowaczke do jajek (2 zl w sklepach wszystko i
> nic) i przed gotowaniem robi mikroskopijna dziurke.

Nie widzialam nigdzie takich nakluwaczek. Nie zauwazylam w sklepach???

> Sekret nr.2 zaraz po ugotowaniu odlewam goraca wode. Podrzucam jajkami
> zeby im dobrze skorupka popekala i zalewam zimna woda. Woda przenika pod
> te skoropke i blonke i sie sciaga wszystko super. Czesto jest tak ze
> skorupka sama odchodzi od jajka w garnku :-).

Musze wyprobowac.
Dzieki wszystkim za porady.
Sprobuje wszystkich nowych porad przy gotowaniu jajek.
Pozdrawiam Hania

1. Data: 2003-07-09 09:26:33

Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Midnight Wind napisał:

> Nie widzialam nigdzie takich nakluwaczek. Nie zauwazylam w sklepach???
Calkiem mozliwe ;-). To jest taka mala czerwona deseczka na koncu jest
taka jakby lyzeczka a malym sztywnym drucikiem. Jajko wkladasz w te
lyzke i ono sie przekluwa.

ooo walkie!
o http://walkie.cegla.art.pl
+ Nawet ząb bywa wstawiony

1. Data: 2003-07-09 20:09:11

Od: "Akulka " <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Midnight Wind <n...@b...gnet.pl> napisał(a):

> Czy jest jakis magiczny sposob na gotowanie jaj na twardo, zeby przy
> obieraniu latwo odchodzila skorupka?
> Ktos mi kiedys radzil aby osolic wode, w ktorej sie gotuje jajka ale to
> zupelnie nic nie daje.
> Pozdrawiam Hania

Witam,
Żaden magiczny, chyba, ze masz starsze jaja - bo te świeże, to zawsze sie źle
obierają (najlepiej po tym właśnie poznać, że wprost spod kury). Oczywiście,
trochę soli do wody nie zaszkodzi, tyle, ze to raczej aby nie pękały.

A co do obierania, to znałam takiego jednego, który zbijał lekko jajo z obu
stron, wkładał jajo w dłoń raczej sciśle zamkniętą, przykładał do ust i
dmuchał z 1 strony. Jajko pięknie i natychmiast się obierało. Kiedyś ktoś mu
zrobił kawał, dając surowe - widok był niesamowity.

Jeśli spytasz, czy sama próbo3wałam - to nie (chyba nie mam jaj).

Pozdrawiam,
Akulka

1. Data: 2003-07-10 14:18:56

Od: "kajacek" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja po prostu lekko nadtłukuję nożem pod koniec gotowania, wtedy nie mam
problemów z obieraniem :)

http://www.gazeta.pl/usenet/

1. Data: 2003-07-11 05:38:19

Od: "Kama-sama" <k...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

"walkie!" <w...@w...net.pl> wrote in message
> [...]

> te skoropke i blonke i sie sciaga wszystko super. Czesto jest tak ze
> skorupka sama odchodzi od jajka w garnku :-).

zdecydowanie dobry sposób, zawsze go stosuję, chociaż jeszcze dla lepszego
efektu takie popękane jajka obieram w tej zimnej wodzie ;)

pozdrówka
Kama

1. Data: 2003-07-14 04:41:26

Od: "amk32" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Midnight Wind" <n...@b...gnet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> zupelnie nic nie daje.
> Pozdrawiam Hania
>
> Witam.Z tego co wiem i mogę doradzić to napewno nie obiorą się dobrze
jajka świeże(tzn.niedawno zniesione )

ehh
fondue
Placek po węgiersku