Czubryca zielona

11. Data: 2017-02-08 23:12:39

Temat: Re: Czubryca zielona
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 08.02.2017 o 18:39, Qrczak pisze:
> Dnia 2017-02-08 15:29, obywatel FEniks uprzejmie donosi:

> Głodem jeszcze nie przymieramy.

A Usenet i owszem. Więc dzielić się trzeba.

> Jak nie jesteś bardzo do tego Kotanyi przywiązana, to poszukaj w
> torebkach innych znanych marek, a nawet i nieznanych.

Przywiązana nie jestem, ale spotkałam jeszcze czubrycę firmy "Ten smak",
a to nie ten smak, a nawet żaden. Czubrycę w sensie mieszankę, bo o sam
dobry cząber jest łatwiej. Uprzedzam - no pewnie, że mogę sama
pomiąchać, ale lubię sobie życie ułatwiać, jak się da.

> Ale nie jest niestety tym samym, co przytrafiło mi się kiedyś nabyć w
> torebce bez znanego loga.

A może chociaż pamiętasz, gdzie się udało nabyć?

Ewa

12. Data: 2017-02-08 23:14:07

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 08.02.2017 o 22:54, Animka pisze:

> Nie doceniałam Cię. Teraz wiem, że jesteś mistrzem :-)

Master Chef.

Ewa

13. Data: 2017-02-09 00:29:56

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-02-08 o 23:14, FEniks pisze:

> Master Chef.
Nie wiem czy występuje w TV w tym progranie, ale czytanie wypowiedzi
J.S. to POEZJA :-)

--
animka

14. Data: 2017-02-09 09:13:23

Od: "Pomidor" <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Qrczak" napisał w wiadomości grup
pl...

Głodem jeszcze nie przymieramy.

No i właśnie. Czy różnica między cząbrem a cząbrem górskim jest taka
sama jak między krzesłem a krzesłem elektrycznym?

==============

Mniej więcej taka.

W ogródku mam różne zioła (bo często używam, a nie akceptuję
kupowanych a zwłaszcza w mieszankach) i zwykle byłem niezadowolony
właśnie z cząbru. Na świeżo w miarę przyjemnie pachnie, ale nadwyżki
ususzone bardzo szybko traciły swoje aromaty.
Na dodatek trzeba było co roku wysiewać na nowo (roślina jest jednoroczna).

Dopiero kiedy kupiłem kilka sadzonek cząbru górskiego stwierdziłem, że to
może
mieć dużo mocniejszy i ciekawszy aromat.
Na dodatek jest to krzaczorek wieloletni i przetrzymuje u nas zimę (no
czasem coś tam wymarznie).
Dlatego polecam cząber górski.

15. Data: 2017-02-09 12:01:50

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> Schodząc nieco z tematu - ciekawe, jak sernik na zimno w wersji słonej
> by się sprawdził. Hm, może kiedyś spróbuję.

Sernik na zimno, taki galaretką żelowany? Nieraz się zastanawiałem,
dlaczego na to czasem "pascha" mówią. Ale lubię ten deser, zwłaszcza
gdy dobrze w bakalie zaopatrzony. Natomiast wszelkie galarety wytrawne,
te zimne nóżki, ozorki w marchewkę i groszek zdobne, ryby słodkowodne w
żelu zastygłe -- to wszystko budzi mój wewnętrzny sprzeciw. Podejrzewam,
że to efekt wczesnych skojarzeń. Słodycz w tę konsystencję wdrukowała mi
się już w dzieciństwie. Zatem jeśli na słono, jeśli pascha, to może już
taka jak Pan Bóg przykazał, z baranka? Z tym że ona nie może być z seram,
a to oznacza dalsze odejście od tematu.

Kiedyś podano mi rybę wegetariańską. Zmajstrowana była z selera i sera
(doceniam ponysł dobierania składników pod względem podobieństwa nazw).
Ona była w wydaniu "po grecku". Ale może pójść dalej tą drogą i spróbować
takiej ryby w galarecie. Przy odrobinie fantazji powinna się udać.

Jarek

--
Szuja -- pióra by pożyczyć od Anouilh'a
Szuja -- by opisać co to jest za typ

16. Data: 2017-02-09 12:06:02

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak pisze:

> Jak nie jesteś bardzo do tego Kotanyi przywiązana, to poszukaj
> w torebkach innych znanych marek, a nawet i nieznanych.

Gdyby tak próbować z torebki od każdego z producentów, to by człowiek
z torbami poszedł.

Jarek

PS
Czubryca może też być biała. A także szara. Ta kupiona w Warnie chyba
taką była, a przynajmniej tak wyglądała. I miała opcję przekształcenia
na czerwoną.

--
Pieprzno i szafranno, moja mościa panno.

17. Data: 2017-02-09 14:31:55

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Sernik na zimno, taki galaretką żelowany? Nieraz się zastanawiałem,
> dlaczego na to czasem "pascha" mówią. Ale lubię ten deser, zwłaszcza
> gdy dobrze w bakalie zaopatrzony.

No właśnie, pascha to mówią na deser, czyli na słodkie.
Mnie natomiast zaciekawiła wersja słona sernika na zimno. Tak, takiego
żelowanego galaretką, ale zamiast cukru i przypraw typowych dla
słodkiego (np. wanilii) miałby w sobie sól i zioła ,choćby tę czubrycę.
Mógłby być nawet na kruchym spodzie i przybrany z góry galaretką z
kurczaka lub nóżek, hi hi.

> Natomiast wszelkie galarety wytrawne,
> te zimne nóżki, ozorki w marchewkę i groszek zdobne, ryby słodkowodne w
> żelu zastygłe -- to wszystko budzi mój wewnętrzny sprzeciw. Podejrzewam,
> że to efekt wczesnych skojarzeń.

Galaretki z nóżek i z ryb też nigdy nie lubiłam. Kurczaka w galarecie lubię.

> [...]
> Ona była w wydaniu "po grecku". Ale może pójść dalej tą drogą i spróbować
> takiej ryby w galarecie. Przy odrobinie fantazji powinna się udać.

Pomysły typu parówki wegetariańskie, ser żółty z soi itd. trochę mnie
rozczulają. Cenię sobie jednak jasność i konkrety w temacie jedzenia.
Nie ma być ryby ani innego mięcha, to niech nie będzie, także w nazwie.
Choć tym, którzy nazywają, pewnie trochę żal. ;)

Ewa

18. Data: 2017-02-09 14:32:43

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 09.02.2017 o 00:29, Animka pisze:

> Nie wiem czy występuje w TV w tym progranie, ale czytanie wypowiedzi
> J.S. to POEZJA :-)

Poezja smaku i aromatu. :)

Ewa

19. Data: 2017-02-09 16:25:24

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> [...]
> słodkiego (np. wanilii) miałby w sobie sól i zioła ,choćby tę czubrycę.
> Mógłby być nawet na kruchym spodzie i przybrany z góry galaretką z

Jest taki nurt w sztuce kuchennej, że się przygotowuje dania o wyglądzie
znajomym, smaku być może też, ale zgoła niepasującym do tego, co oczy
widzą. Ten sernik dobrze wpisuje się w taką kulinarną awangardę.

Ale to nie tylko pomysły postrzelonych kucharzy. Kuchnie świata potrafią
zaskakiwać. W krajach Północy, w Islandii, w Szwecji bodaj też, do kanonu
należą torty ze śledziem. Albo z innymi darami mórz i oceanów, jak na
przykład krewetki. W kompozycjach tych nie stroni się od bitej śmietany,
więc wszystko to wygląda tak, jak tort wyglądać powinien. Dlaczego więc
nie twarożek biały i puszysty galaretką podlany?

> Galaretki z nóżek i z ryb też nigdy nie lubiłam. Kurczaka w galarecie lubię.

To ten taki w szklance, z zielonym groszkiem, marchewką i różnymi
kolorowymi? Też nigdy nie lubiłem. Ale teraz bym pewnie zjadł, gdyby
już ktoś zrobił i podał. Wracając do sera, to zamiast kurczaka można
tam spróbować kawałki fety wpuścić. No a wtedy oliwki też. Może świeży
cząber.

> [...]
> Nie ma być ryby ani innego mięcha, to niech nie będzie, także w nazwie.
> Choć tym, którzy nazywają, pewnie trochę żal. ;)

Też bym sam takiej nazwy nie wymyślił, ale mam bezgraniczną tolerancję
dla wszystkiego, co inni w kuchni wyprawiają. Nie jestem na to uczulony,
więc opisywanie dań w ten sposób mnie nie rozczula. Przyznać też trzeba,
że niektóre potrawy z tradycyjnie wegerariańskich kuchni powodują we mnie
wątpliwości, z czego to jest. Bo ze zwierza też by mogło. Albo ze sera
chociaż. Nie chodzi przy tym o udawanie, albo że ktoś koniecznie chciał
coś naśladować. Same z sienie one takie. Dla równowagi możana wspomnieć
o tradycyjnych kruchych ciasteczkach ze skwarek. Ze dwa razy w życiu
jadłem, ale sam bym się nie domyślił, że to z dużym udziałem świni jest.

Jarek

--
Jutro sztukę pokaż światu; | Aby było, jak należy.
Nie żałować, mocium panie, | Masz do ryby szafran świeży

20. Data: 2017-02-09 17:06:20

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Nie ma być ryby ani innego mięcha, to niech nie będzie, także w nazwie.
> Choć tym, którzy nazywają, pewnie trochę żal. ;)

Raczej potrzeba skojarzenia ze znajomym.

zbytnio się rozgadawszy

Pojemniki do mikrofali?
Smażenie w mikrofali
Nowa wersja programu dietetycznego Ananas2_50
Nareszcie
Zapasy