Czy alkohol tuczy?

31. Data: 2015-05-10 15:25:39

Temat: Re: Czy alkohol tuczy?
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 10 May 2015 15:04:31 +0200, Wiesiaczek napisał(a):

> Z głowy czyli z niczego?

> Nie były rozgrzane "do czerwoności".

To przenośnia - spirytus nie potrzebuje aż takiej temperatury, aby się
zapalić, temperatura samozapłonu to 425 stopni, czyli o wiele mniej niż
"rozpalony do czerwoności". Widocznie te kamienie miały więcej niż 425 i to
wystarczyło.

> To nie był czysty spirytus.

No i co z tego? - przestał być spirytusem? Palił się spirytus, a nie woda.
A raczej, jak przypuszczam, zapaliły się jego opary już.

> Mnie też coraz ciężej czytać Twoje "złote myśli".

wano-cale-miasto-Wybuchl-alkohol

> Pieprzysz głupoty i podajesz linki bez związku z tym co piszesz.

To ścisły związek: zamknięte pomieszczenie, opary, iskra, pożar/wybuch.

> Miałem tu coś napisać o kuchni, garach lub t.p. ale czytając Twe
> mądrości wszystko mi opadło i będzie bez puenty.

Pisz już lepiej o garach.

--

XL
NIE DAJĘ na WOŚP - nepotyzm (rodzinny) w obrocie pieniędzmi z WOŚP, 46

32. Data: 2015-05-10 18:39:54

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zapalić, temperatura samozapłonu to 425 stopni, czyli o wiele mniej niż
> "rozpalony do czerwoności". Widocznie te kamienie miały więcej niż 425

425 stopni?? Kamienie w saunie? Brzmi trochę za wysoka temperatura.
Kamienie polewane co jakis czas wodą nie sądzę aby były aż tak gorące.

A jak te kamienie w saunie są podgrzewane, może raczej w tym trzeba
szukać przyczyny zapłonu WÓDKI (a nie spirytusu!) o którym pisał kolega.
Może jest tam jednak płomień albo gorętsza od kamieni grzałka elektryczna?

> No i co z tego? - przestał być spirytusem? Palił się spirytus, a nie woda.
> A raczej, jak przypuszczam, zapaliły się jego opary już.

Chodzi o to, że im bardziej spirytus rozcieńczony wodą tym trudniej
go zapalić - to nawet jeden z testów na zawartość alkoholu...

33. Data: 2015-05-11 19:09:01

Od: Wiesiaczek <W...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 10.05.2015 o 18:39, Pszemol pisze:

> [...]
>
> Chodzi o to, że im bardziej spirytus rozcieńczony wodą tym trudniej
> go zapalić - to nawet jeden z testów na zawartość alkoholu...

Tak czy inaczej, przeprowadziłem eksperyment na podstawie którego
odradzam polewanie kamieni w saunie spirytusem, tak jak zasugerował to
iwanos, którego to właśnie Ikselka wyciągnęła mi z KF-a.
Przy tym wyciąganiu zupełnie pominęła możliwość zapłonu spirytusu i
skupiła się na pierdołach o wchłanianiu się go w postaci par.
Mój eksperyment był przeprowadzony w formie "Pogromca Mitów" (to ja!) i
obalił mit, że można polewać wódą kamienie w saunie, tak jak to było na
pewnym polskim filmie :)

Ikselka zaś wymądrza się tak, jakby wszystkie rozumy pozjadała.

Wracając do rzeczy: Ikselka do garów!

--
Wiesiaczek (dziś z podkarpackiej wsi)

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

34. Data: 2015-05-11 20:28:34

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 11 May 2015 19:09:01 +0200, Wiesiaczek napisał(a):

> [...]

"rozpalony do czerwoności". Widocznie te kamienie miały więcej niż 425 i to

Czego Ci tu brakuje?
Do garów!

35. Data: 2015-05-11 23:11:15

Od: "Stefan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wiesiaczek" napisał w wiadomości grup

[...]

*******************************

pozwolę sobie zacytować fragment z instrukcji obsługi pieca elektrycznego
Narvi o mocy 9kW:
"
- Gdy temperatura w komorze na kamienie pieca przekracza 320 stopni,
zabezpieczenie przed
przegrzaniem wyłącza zasilanie prądu grzałki."
I mam pytanie: jaka wtedy może być temperatura kamieni?
pozdrawiam
Stefan

36. Data: 2015-05-11 23:27:15

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 11 May 2015 23:11:15 +0200, Stefan napisał(a):

> [...]
> zabezpieczenie przed
> przegrzaniem wyłącza zasilanie prądu grzałki."
> I mam pytanie: jaka wtedy może być temperatura kamieni?

Nie wiedzialam, jaka jest tempertura tych kamieni. Wobec tego chciałabym
zwrócić uwagę, że skoro nalali wódy "na kamienie", to nie znaczy, że nie
spłynęła ona poniżej nich w jakąś nieszczelność instalacji i/albo że pary
spirytusu nie trafiły powyżej. No a wtedy ewidentnie - na dole nastąpiło
zwarcie i zapłon spirytusu i/albo u góry zapłon oparów spirytusu. Czyli
raczej to nie kamienie były źródłem zapłonu, tylko iskrzenie instalacji.

37. Data: 2015-05-11 23:52:49

Od: "Stefan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" napisał w wiadomości grup
.net...

> [...]

zwarcie i zapłon spirytusu i/albo u góry zapłon oparów spirytusu. Czyli
raczej to nie kamienie były źródłem zapłonu, tylko iskrzenie instalacji.

Ciekaw jestem (szukam, ale jeszcze nie znalazłem) jaka jest temperatura
kamieni w piecu opalanym drewnem w którym jest ok 120 kg kamieni, znalazłem
tylko zdanie:
Należy unikać takiego palenia w piecu, przy którym kanały znajdujące się w
pojemniku na kamienie, będą przez długi
czas rozpalone do czerwoności. Spowoduje to przegrzanie pieca i skrócenie
czasu jego użytkowania.
pozdr
Stefan

38. Data: 2015-05-12 01:20:28

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 11 May 2015 23:52:49 +0200, Stefan napisał(a):

> [...]
> pojemniku na kamienie, będą przez długi
> czas rozpalone do czerwoności. Spowoduje to przegrzanie pieca i skrócenie

Domyślam się, że skoro polali wódą, to mieli nieźle w czubach - czyli
polali, gdzie popadnie. To, co cytujesz, świadczy że szanse na pożar się
wskutek tego zwielokrotniły.

39. Data: 2015-05-12 13:45:33

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Stefan" <s...@o...pl> wrote in message
> [...]
> zabezpieczenie przed
> przegrzaniem wyłącza zasilanie prądu grzałki."
> I mam pytanie: jaka wtedy może być temperatura kamieni?

No tak mi się właśnie wydawało... :-))

woda i wino
Kiedy ryż zabija?
Kiedy ziemniak zabija?