Czym toto się...

1. Data: 2012-12-14 20:21:34

Temat: Czym toto się...
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

...wykrawa? Wygląda na to, że jakas specjalna foremka to być musi:
http://2.bp.blogspot.com/-hoW6zJAQyfc/Tj7T48xDFcI/AA
AAAAAAENs/xCBtJvfi8_A/s1600/kruche+ciastka+z+rabarba
rem.jpg
(by XL)

2. Data: 2012-12-15 02:07:50

Temat: Re: Czym toto się...
Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-12-14 21:21, Ikselka pisze:

> ...wykrawa? Wygląda na to, że jakas specjalna foremka to być musi:
> http://2.bp.blogspot.com/-hoW6zJAQyfc/Tj7T48xDFcI/AA
AAAAAAENs/xCBtJvfi8_A/s1600/kruche+ciastka+z+rabarba
rem.jpg

Ano musi. Wystarczy wejść do bloga, z którego pochodzi fotka. Takie
trudne? :P

2. Wałkować ciasto na grubość ok 2-3mm i wykrawać spody oraz ozdobne
wierzchy ciastek. Układać spody w foremce, napełniać farszem, smarować
brzegi jajkiem rozmąconym z wodą i przykrywać dekoracyjnym wierzchem.
Jeśli nie mamy takiej foremki można pokroić rozwałkowane ciasto z
radełkiem lub nożem na wąskie (ok. 1 cm) paski i ułożenie z nich
ozdobnej kratki. Spód ciastka warto w takiej sytuacji przed nałożeniem
farszu ułożyć sobie na spodeczku lub w innej płytkiej miseczce, by
wygodnie ukształtować foremne ciasteczko.

3. Data: 2012-12-15 11:32:24

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 15 Dec 2012 03:07:50 +0100, Aicha napisał(a):

AAAAAAENs/xCBtJvfi8_A/s1600/kruche+ciastka+z+rabarba
rem.jpg

> Ano musi. Wystarczy wejść do bloga, z którego pochodzi fotka. Takie
> trudne? :P

No to jak widać coś kiepsko z Twym myśleniem, ponieważ fotka własnie z tego
bloga pochodzi, z którego jest wzięta - logika powala? Chyba trzeba było
tam najpierw wejść, żeby ją zobaczyć, czyż nie?

> 2. Wałkować ciasto na grubość ok 2-3mm i wykrawać spody oraz ozdobne
> wierzchy ciastek. Układać spody w foremce, napełniać farszem, smarować
> brzegi jajkiem rozmąconym z wodą i przykrywać dekoracyjnym wierzchem.

No właśnie, pomyśl mocniej, wysil się, dlaczego pytałam, czym się to...

> Jeśli nie mamy takiej foremki

No właśnie... Nie mamy. Ale chcemy mieć.

> [...]
> farszu ułożyć sobie na spodeczku lub w innej płytkiej miseczce, by
> wygodnie ukształtować foremne ciasteczko.

Dziękuję, postoję, namęczyłaś się zaiste niemożebnie - tyle to ja sama tam
znalazłam.
(by XL)

4. Data: 2012-12-15 11:51:50

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-12-15 12:32, Ikselka pisze:

> [...]
> bloga pochodzi, z którego jest wzięta - logika powala? Chyba trzeba było
> tam najpierw wejść, żeby ją zobaczyć, czyż nie?

Nie. Nigdzie nie wchodziłam, ino wrzuciłam w googlową grafikę "kruche
ciastka z rabarbarem" :P

http://www.zeberka.pl/art.php?id=16702

5. Data: 2012-12-15 12:06:22

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 15 Dec 2012 12:51:50 +0100, Aicha napisał(a):

> http://www.zeberka.pl/art.php?id=16702

Hmmm... widzisz tam coś, co przypomina wykrawaczkę do takich ażurowych
ciastek? NAPRAWDĘ?

To Ci powiem: napisałam do autorki bloga, będzie szybciej i pewniej, bo
(sądząc po własnie podanym linku zwłaszcza) na pewno na Twoim doświadczeniu
i kojarzeniu polegać nie można...
(by XL)

6. Data: 2012-12-15 12:09:24

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> bloga pochodzi, z którego jest wzięta - logika powala? Chyba trzeba było
> tam najpierw wejść, żeby ją zobaczyć, czyż nie?

Gugiel wyłączył wyszukiwanie łobrazecków?

qr.a

7. Data: 2012-12-15 12:12:58

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 15 Dec 2012 13:09:24 +0100, Qrczak napisał(a):

> Dnia 2012-12-15 12:32, obywatel Ikselka uprzejmie donosi:

AAAAAAENs/xCBtJvfi8_A/s1600/kruche+ciastka+z+rabarba
rem.jpg

> Gugiel wyłączył wyszukiwanie łobrazecków?

Gugiel może i nie, ale JA weszłam po linkach kulinarnych na blog i tam
znalazłam owe ciastka. Stąd właśnie moje pytanie.
A Ty jak zwykle merytoRYCZna, Kodkodak TY moje.

(by XL)

8. Data: 2012-12-15 15:21:00

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Coś jak to? :

http://www.telecommunications-b2b.com/b2b/telephones
_and_parts/5/lattice_dough_round_231.html

Ania

9. Data: 2012-12-15 15:26:23

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Tu w dalszym ciągu rozmiar nie ten, ale przynajmniej z ceną ;-)

http://www.jbprince.com/pastry-tools-and-equipment/l
attice-dough-cutter.asp

Można znaleźć i małe ;-)

Ania

10. Data: 2012-12-15 15:34:46

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

I chyba jako podsumowanie:

http://www.seriouseats.com/2010/07/gadgets-lattice-p
ocket-pie-mold-from-williams-sonoma-review.html

Ania

GwW: Lin (taka ryba) - jestem w rozpaczy - crosspost
Kurczak odchodzący od kości
Placki ziemniaczane - mrożenie masy?
Kutia.
Pytanie o przepis na sos