Dlaczego nie ma dalszych badan nad DO - c.d.

Data: 2003-10-21 06:26:21
Temat: Dlaczego nie ma dalszych badan nad DO - c.d.
Od: "Rukasu" <r...@a...net>

Użytkownik "PiotrMx" <p...@b...pl> napisał w wiadomości
news:bn1ket$3fs$1@nemesis.news.tpi.pl...

Cóż, nie sądziłem że w najbliższym czasie wystąpię w tej roli (sam mam duże
wątpliwości w związku z DO), ale ponieważ podwątek zszedł wyłącznie na
pl.sci.medycyna, to czuję się w obowiązku ustosunkować się do wypowiedzi - w
sposób merytoryczny. Uważam iż niewiedza nie służy nikomu.

> Mam przed soba III Raport NCEP i rzeczywiscie przekonują ale tak bez
> wiekszej pewności. W komentarzu prof Cybulskiej i prof Szostka jest
> informacja, ze dieta bogatotłuszczowo i bogatobialkowa powodują znaczny
> spadek m.c (o 13,7%).

Dieta Kwaśniewskiego NIE JEST dietą wysokobiałkową.

> Oceniajac diete K. Nie bierze sie pod uwage ze jest to dieta czyli
> ograniczenie spozywanych kalorii.

O ile wiem: nie jest. Wszyscy optymalnie stwierdzają zgodnie, że jeść
(kalorii) można ile tylko dusza zapragnie (a raczej że organizm sam będzie
wiedział ile chce jeść) - ważne są jedynie proporcje pomiędzy białkiem,
tłuszczem, a węglowodanami. Twierdzą także że na DO osoba wychudzona
przytyje.

> Natomiast leczenie cukrzycu t.1 za pomoca takiej diety zamiast insuliny
> to nie glupota ale zbrodnia. W tej postaci cukrzycy patomechanizm jest
> calkiem inny i to nie nadmiar cukru szkodzi ale pewnie o tym optymalni
> nawet nie wiedza.

O dziwo (sam się zdziwiłem): wiedzą - przynajmniej niektórzy. Pomysł jest
dużo bardziej banalny: zejść ze spożyciem cukru do poziomu, przy którym
wciąż jeszcze wytwarzana szczątkowo insulina poradzi sobie z jego
przetwarzaniem (czyli do czegoś ala 4 jednostki "natywnej" insuliny). Nawet
jeśli nie będzie to w pełni możliwe, to uda się znacznie zredukować ilość
zastrzyków i ułatwić wyrównanie cukrzycy.

Oczywiście metoda nie została jeszcze w pełni sprawdzona naukowo, a ja
osobiście boje się zwł. iż w związku ze stosowaniem DO wystąpić mogą jakieś
inne powikłania.

> Ciekawe tez czy wiedza ze dzieki diecie K. maja stala ketonemie z
> wszelkimi jej konsekwencjami- korzystnymi i niekorzystnymi.

Raczej nie mają. Specjaliści od DO zalecają spożycie cukrów na takim
dokładnie poziomie, aby uniknąć tego problemu.

Hm... Interesujące porównanie. :-D

Rukasu