Do jakiego jeszcze lekarza z bolącą piersią i co to może być?

1. Data: 2006-04-15 17:16:41

Temat: Do jakiego jeszcze lekarza z bolącą piersią i co to może być?
Od: "ewulka" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Pomóżcie! Do jakiego lekarza można się jeszcze udać z bolącą piersią? Byłam u
ginekologa, ten odesłał mnie do onkologa, onkolog nie widzi nic niepokojącego
poza jakąś zmianą, której pochodzenia nie jest w stanie stwierdzić. USG
pozwalają zrobić dopiero między 4 a 10 dniem cyklu, więc około 3 tygodni
musiałabym jeszcze poczekać, a sprawa mnie dość niepokoi. Ból nie jest może
jakiś bardzo uciążliwy, prawie żaden właściwie, ale dośc wyraźnie jest
wyczuwalne podłuzne zgrubienie tuż pod samą skórą. Onkolog uznał, że to może być
jakieś naczynie krwionośne lub chłonne bądź włókno jakieś (?) i może to być
pozostałośc po stanie zapalnym (nie przypominam sobie takiego). Co mogę jeszcze
zrobić, żeby wykluczyć ewentualnego guza albo nie doprowadzić do poważniejszego
stanu? Dodam, że stan ten trwa od tygodnia.

PS. Jeśli już ten post się pojawił wcześniej na grupie, to przepraszam za
powtórkę, ale u mnie się nie wyświetla.

Pozdrawiam
ewulka

2. Data: 2006-04-16 19:56:04

Od: warp9 <w...@w...post.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dolegliwosci bolowe najczesciej spowodowane sa zaburzeniami
hormonalnymi, a nie obecnoscia zmiany ogniskowej(guza) w sutku. Nie
napisalas zreszta czy cos jest wyczuwalne.
Po pierwsze bez paniki - poczekaj, zrob usg i wtedy bedzie wiadomo co dalej.

3. Data: 2006-04-16 20:02:43

Od: e...@o...eu szukaj wiadomości tego autora

> Dolegliwosci bolowe najczesciej spowodowane sa zaburzeniami
> hormonalnymi, a nie obecnoscia zmiany ogniskowej(guza) w sutku. Nie
> napisalas zreszta czy cos jest wyczuwalne.

Jest wyczuwalne, a nawet widoczne podłużne zgrubienie jakby jakieś wystające
naczynie krwionośne albo kanalik laktacyjny. 5 miesięcy temu skończyłam karmić
dziecko, może to ma z tym jakiś związek? Chociaż nie miałam większych problemów
z nadmiarem laktacji po skończeniu karmienia.

> Po pierwsze bez paniki - poczekaj, zrob usg i wtedy bedzie wiadomo co dalej.

Czy USG zrobione w innym czasie, niż te przepisowe 4-10 dni cyklu, będzie
wiarygodne?

Dzięki za odzew.

ewulka

4. Data: 2006-04-18 12:23:38

Od: warp9 <w...@w...post.pl> szukaj wiadomości tego autora

e...@o...eu napisał(a):

> Jest wyczuwalne, a nawet widoczne podłużne zgrubienie jakby jakieś wystające
> naczynie krwionośne albo kanalik laktacyjny.

Kanalik? Pod skora ? Na pewno nie.

5 miesięcy temu skończyłam karmić
> dziecko, może to ma z tym jakiś związek? Chociaż nie miałam większych problemów
> z nadmiarem laktacji po skończeniu karmienia.

Moze miec - torbiel zastoinowa, poszerzenie przewodu mlekowego.

> Czy USG zrobione w innym czasie, niż te przepisowe 4-10 dni cyklu, będzie
> wiarygodne?

Oczywiscie, ze bedzie, moze tylko wykazac np. ze jest wiecej odcinkowo
poszerzonych przewodow mlekowych. Dlatego lepiej (ale nie KONIECZNIE)
jest robic w 1 polowie cyklu.

5. Data: 2006-04-18 12:30:10

Od: "Agnes" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zanim będziesz mogła zrobić USG nie noś stanika przez kilka dni

Ja miałam jakiś czas temu podobne objawy.
Ból był bardzo silny. Okazało się, ze dzień wcześniej
zacisnęłam bardzej stanik. Przestałam nosić przez
klika kolejnych dni i po paru dniach poprawiło się.

A wystraszyłam się nie na zarty :(

Agnes

6. Data: 2006-04-18 13:36:21

Od: "ewulka" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> Moze miec - torbiel zastoinowa, poszerzenie przewodu mlekowego.

Jak to się ewentualnie leczy?

ewulka

7. Data: 2006-04-20 12:36:49

Od: warp9 <w...@w...post.pl> szukaj wiadomości tego autora

ewulka napisał(a):

> Jak to się ewentualnie leczy?
>
> ewulka

Nie leczy sie, tylko obserwuje najwyzej. Mozna np. leczyc przyczyny
poszerzonych przewodow lub powstawania torbieli - zaburzenia hormonalne.
W rzadkich przypadkach robi sie biopsje odbarczajaca torbieli (jesli
jest duza i sa dolegliwosci)

Krzyż a higiena...?!
wzrok
Kolano po 2 rekonstrukcjach ACL