Duma narodowa

1. Data: 2018-09-16 14:53:55

Temat: Duma narodowa
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

...czyli duma z przynależności do jakiegoś narodu.

Czy jesteś dumny/dumna z bycia Polakiem?
Tak? Nie? Dlaczego?

Czy jesteś dumny/dumna gdy Polak lub Polka zdobędzie medal na Olimpiadzie?
Tak? Nie? Dlaczego?

Czy jesteś dumny/dumna gdy Polak lub Polka zdobędzie patent na wynalazek lub
wygra Nagrodę Nobla?
Tak? Nie? Dlaczego?

Czy wstydzisz się gdy sławny Polak lub Polka zrobią coś hańbiącego,
karygodnego?
Tak? Nie? Dlaczego?

Ja, szczerze mówiąc, nie czuję się dumny gdy Polak wygra złoty medal na
Olimpiadzie bo uważam to raczej za indywidualny wyczyn sportowca. To ten
sportowiec ćwiczył do bólu miesiącami przed imprezą, to on stosował dietę,
odpowiedni trening, nie ja... To on i jego determinacja doprowadziła go do
sukcesu, ja nie mam powodu czuć dumy z jego sukcesu. To samo gdy Polski
naukowiec zdobędzie patent lub wygra Nagrodę Nobla. To jego/jej
inteligencja, jego siedzenie po nocach w książkach, labie, jego praca nie
moja zaowocowała nagrodą.

Ja jestem (mogę być, powinienem być) dumny ze swoich wysiłków, ze swoich
sukcesów. Jako rodzic mogę być dumny z sukcesu swoich dzieci bo miałem
udział w ich wychowaniu. Jako właściciel firmy mogę być dumny z sukcesu
mojej firmy czy jako rzemieślnik mogę być dumny z wytworów swojej pracy gdy
robię ją dobrze, lepiej niż inni. Itp, itd...

Gdzie tkwi źródło dumy narodowej? Czy to jest napewno zdrowe uczucie?
Przecież Ty nie kiwnęłaś palcem aby przybliżyć sukces Małyszowi, skąd duma?

"Szósty dzień mistrzostw od początku układał się po myśli naszych
lekkoatletów. Medalowe szaleństwo rozpoczęła chwilę po godz. 20 Justyna
Święty-Ersetić, która wygrała finałowy bieg na dystansie 400 metrów. -
Jestem cały czas w szoku, jeszcze to do mnie nie dociera. Chciałam pobiec
poniżej 51 sekund, ale nie spodziewałam się aż takiego progresu -
powiedziała w rozmowie z TVP nowa mistrzyni Europy.
Więcej:
http://www.sport.pl/lekkoatletyka/7,64989,23777677,m
e-lekkoatletyka-2018-wielki-dzien-reprezentacji-pols
ki-trzy.html"

Czy w *jakikolwiek* sposób przyczyniłeś się do sukcesu Justyny??
Czy czujesz się dumny z jej sukcesu? :-)

2. Data: 2018-09-16 16:24:24

Temat: Re: Duma narodowa
Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-09-16 o 14:53, Pszemol pisze:
> [...]
ki-trzy.html"

> Czy w *jakikolwiek* sposób przyczyniłeś się do sukcesu Justyny??
> Czy czujesz się dumny z jej sukcesu? :-)

Biedni prymitywni ludzie, próbują znaleźć sens istnienia w jakichś
rywalizacjach miedzy sobą. Jak w otoczeniu takiego prymitywizmu ktoś
może czuć się dumnym z bycia w ogóle człowiekiem..

3. Data: 2018-09-16 16:29:32

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2018-09-16 14:53, Pszemol wrote:
> [...]
ki-trzy.html"

> Czy w *jakikolwiek* sposób przyczyniłeś się do sukcesu Justyny??
> Czy czujesz się dumny z jej sukcesu? :-)

Poza tym, że Nagród Nobla sie nie 'wygrywa', to całkiem zgrabnie po
polsku napisane.

4. Data: 2018-09-16 19:25:40

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 16 września 2018 14:53:58 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
> ...czyli duma z przynależności do jakiegoś narodu.

Dupa! Dupa! Narodowa Dupa!

https://demotywatory.pl/4709155/Falanga

5. Data: 2018-09-16 21:11:58

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-09-16 o 14:53, Pszemol pisze:
> ...czyli duma z przynależności do jakiegoś narodu.
>
> Czy jesteś dumny/dumna z bycia Polakiem?

Zdefiniuj najpierw kto jest Polakiem ;)
Czy dziecko Nigeryjczyka z Polką (albo Nigeryjki z Polakiem),
ciemnoskóre, mające obywatelstwo polskie jest Polakiem?
Albo imigranci, w ogóle nie będące wcześniej obywatelami Polski, ale np.
dostali polskie paszporty (obywatelstwo) z przyczyn politycznych, bo we
własnym kraju byli prześladowani? A ich dziecko, które urodziło się w
Polsce i od razu miało obywatelstwo polskie? Czy to są Polacy?

> Gdzie tkwi źródło dumy narodowej?

W osobistych kompleksach.
W ten sposób jest rekompensowany brak własnych sukcesów w dowolnej
dziedzinie życia. Nie tylko sportowej czy naukowej, ale również osobistej.

Pozdrawiam
Piotr

6. Data: 2018-09-17 04:09:49

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 16 września 2018 21:12:00 UTC+2 użytkownik Kviat napisał:

> [...]
> W ten sposób jest rekompensowany brak własnych sukcesów w dowolnej
> dziedzinie życia. Nie tylko sportowej czy naukowej, ale również osobistej.

Ja bym raczej definiował dumę z przynależności narodowej w kategoriach
negatywnych, tzn. dumę, że pewni reprezentanci narodu czegoś nie spierdolili
wskutek czegoś mogę się bronić przed zbiorową agresją psychologiczną szowinistów
innych narodów, dodajmy teoretycznie. ponieważ praktyka jest taka, że nie ma
narodu, którego liczący się reprezentant gdzieś nie dał ciała. I wtedy za
zamieszkanie w takim kraju wstydzić się muszę i świecić oczami przed innymi
narodami. Czyli duma narodowa należy do kategorii zaprzeczeń i "białych kłamstw"
w każdym narodzie, ponieważ nie chcemy narodowej hańby należąc do takowego.
Nie chcemy wyglądać jak "dupa zza krzaka" stąd chciejstwo takiej narodowej
dum / p / y (niepotrzebne skreślić) jako solidarnościowy, grupowy mechanizm
obronny.

7. Data: 2018-09-17 16:36:30

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2018-09-16 19:25, Jakub A. Krzewicki wrote:

> Dupa! Dupa! Narodowa Dupa!
>
> https://demotywatory.pl/4709155/Falanga

Tu masz oryginał:
https://theincredibletide.wordpress.com/2013/04/11/h
omophobia/gay-pride-2011-paris/

Narazie, jeszcze, pompują ten 'laser', ale jak się zacznie, to trzeba
bedzie wybudować drugi Paryż, być może, w Astanie?
https://www.euronews.com/2018/06/30/paris-pride-marc
hes-on-despite-homophobic-attacks

8. Data: 2018-09-17 16:45:59

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2018-09-17 04:09, Jakub A. Krzewicki wrote:

> [...]
> dum / p / y (niepotrzebne skreślić) jako solidarnościowy, grupowy mechanizm

a nie pomyslałeś nigdy, że duma to także element kultury i nie powstaje
to to, z piątku na sobote, ale, jest efektem pracy wielu pokoleń?

"Kultura jest dobrem zbiorowym i zbiorowym dorobkiem, owocem twórczego i
przetwórczego wysiłku niezliczonych pokoleń."

https://pl.wikipedia.org/wiki/Kultura

9. Data: 2018-09-17 18:12:18

Od: b...@g...com szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> naukowiec zdobędzie patent lub wygra Nagrodę Nobla. To jego/jej
> inteligencja, jego siedzenie po nocach w książkach, labie, jego praca nie

Sport to również sprawność państwa, tak się jakoś dziwnie składa
że państwa wysoko rozwinięte mają najwięcej medalistów.

> to on stosował dietę,
> odpowiedni trening, nie ja...

50/50% farmaceutyki, przygotowanie, zaplecze, technika.
Bez tego sportowiec może se dzyndzlem pomachać, przynajmniej statystycznie.
Kto tego sportowca ma utrzymywać jak trenuje?

10. Data: 2018-09-17 18:14:15

Od: b...@g...com szukaj wiadomości tego autora

użytkownik Trybun napisał:

> Biedni prymitywni ludzie, próbują znaleźć sens istnienia w jakichś
> rywalizacjach miedzy sobą. Jak w otoczeniu takiego prymitywizmu ktoś
> może czuć się dumnym z bycia w ogóle człowiekiem..

Lud poświęca ileś tam % swojego czasu na rozrywkę i są tacy którzy
dają tą rozrywkę.

Okazywanie niezadowolenia
rzecz o ...
Przemoc adminów Sieci.
Wyszły france na spacerek
Matriarchat, niewolnictwo, wojna płci i Zagłada gatunku.