Duuuuża ilość jabłek do od(soko)wirowania :-)

21. Data: 2016-02-29 20:39:56

Temat: Re: Duuuuża ilość jabłek do od(soko)wirowania :-)
Od: XL <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 29 lutego 2016 18:35:58 UTC+1 użytkownik Stokrotka napisał:
> To nie takie proste robić wino jabłkowe.

Nie ucz ojca dzieci robić 3-)

> Wino z wiśni, pożeczek jest ok, ale z jabłek jest tudne,
> bo jabłka mają tendencję do fermentowania w złym kierunku
> czyli dość często nabierają "mysiego" zapaszku.
> Tszeba bardzo wcześnie zlewać,
> lepiej dla jabłek dużo za wcześnie, niż odrobinę za puźno,
> dofermentuje w butelce, ale tam może się zrobić to samo,
> więc w praktyce należy je wypić od razu (jest wtedy pyszne),
> czego nie polecam, pszy tej ilości jabłek, a więc i wina.
> Więc wymyśl coś innego.

Jak wyżej. Kiedyś piliśmy 6-letnie wino jabłkowe własnego wyrobu, które troszkę w
butelkach podgazowało; smakowało i pachniało niczym najlepszy francuski szampan. Chcę
to powtórzyć, choć nie wiem, czy się uda, bo wazny jest surowiec - wtedy był dobry
rok, mieliśmy własne jabłka na pewno lepsze niż te, bo bardziej esencjonalne co do
zawartości ekstraktu, choć pewnie mniej dorodne...
No i trochę cydru zrobię 3-)

> Może wyciśnij sok i jakoś zakonserwuj, zapasteryzuj, ale boję się , że to
> też się szybko zepsuje.
> Najlepiej znaleść miejsce z odowiednią temperaturą i pszetszymać do zużycia.

Te jabłka są w odpowiedniej temperaturze, ale są w stanie "na już" - dojrzałe i
soczyste, ale za chwilę zużyją własny cukier i zrobi się bezsmakowa gąbka. Muszę
zdążyć.

22. Data: 2016-02-29 20:42:49

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

samya pisze:

> Jest taki fajny przyrzad, kosztuje grosze, a znacznie przyspiesza prace,
> zwlaszcza przy takiej masie jablek:
> http://www.garneczki.pl/produkt/krajalnica-do-jablek
-jabluszko,39003?gclid=CjwKEAiA9c-2BRC_vaaJ0Ybps30SJ
ABlqxDe2Md6dLHqWevk9nj6DlXm5CLjr2ND0wV3GvAy9FQ1qRoCF
krw_wcB

> sorry, nie umiem skracac linkow..

Ten można było skrócić intuicyjnie do:

http://www.garneczki.pl/produkt/krajalnica-do-jablek
-jabluszko,39003

Reszta służy wyłącznie śledzeniu tego, kto uważa przyrząd za fajny,
a kto za niefajny (wtedy to by i rabat mogli cofnąć).

Jarek

--
I za każdym pociągnięciem: pięć dwadzieścia, pięć dwadzieścia...

23. Data: 2016-02-29 20:55:13

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

samya pisze:

> Jest taki fajny przyrzad, kosztuje grosze, a znacznie przyspiesza prace

Tutaj też piszą, że "od teraz obieranie jabłek może stać się łatwe
i bardzo szybkie":

http://www.garneczki.pl/produkt/obieraczka-obierak-d
o-jablek-apple-3-w-1,3055

Ubawiła mnie ta tokarka! A każdy ślusarz wie, że praca przy tokarce
wciąga, więc ani się człek obejrzy, a tu obranych sześć skrzynek.

--
Jarek

24. Data: 2016-02-29 20:56:17

Od: "samya" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Reszta służy wyłącznie śledzeniu tego, kto uważa przyrząd za fajny,
> a kto za niefajny (wtedy to by i rabat mogli cofnąć).

Mozna bylo.
Wiem, ze jest jakas stronka, ktora skraca linki - naucze sie :)
Przyrzad za to z pewnoscia skraca. Czas babrania sie z jablkami.
Sledzeniu ? A kto by tam sledzil co ktos uwaza :)

Pozdrawiam
@

---
Avast.

25. Data: 2016-02-29 20:58:21

Od: "samya" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Ubawiła mnie ta tokarka! A każdy ślusarz wie, że praca przy tokarce
> wciąga, więc ani się człek obejrzy, a tu obranych sześć skrzynek.

A pozostale 2 juz dla relaksu "jabluszkiem" :)

@

---
Avast.

26. Data: 2016-02-29 21:03:28

Od: XL <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 29 lutego 2016 20:28:30 UTC+1 użytkownik samya napisał:
> Użytkownik "XL" <n...@g...com> napisał w wiadomości
ps.com...

> Co Ty - nie obieram, tylko kroję jabłka na ćwiartki i wykrawam z każdej
> jednym ruchem gniazdo nasienne, zresztą w tej odmianie bardzo malutkie.
> Idzie bardzo szybko.
>
> ---------------------------
>
> Jest taki fajny przyrzad, kosztuje grosze, a znacznie przyspiesza prace,

Bardzo dziękuję za link - znam ten przyrządzik, jednak wydaje mi się, że jest on
dosyć watłej konstrukcji, aby wytrzymał taką ilość jabłek i tempo. Więcej ruchów
trzeba wykonać - bo to trzeba byłoby położyć każde jabłuszko na deseczkę itd... :-)
No i niepotrzebne mi są "ósemki", ćwiartki wchodzą dosyć dobrze do otworu mojej
sokowirówki, więc ich wkładanie idzie szybciej, niżbym "łapała" w garść te ósemeczki
:-)

27. Data: 2016-02-29 21:04:20

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 29.02.2016 o 20:28, samya pisze:

> [...]
-jabluszko,39003?gclid=CjwKEAiA9c-2BRC_vaaJ0Ybps30SJ
ABlqxDe2Md6dLHqWevk9nj6DlXm5CLjr2ND0wV3GvAy9FQ1qRoCF

Fajny, ale tylko do wymiarowych jabłek. Jeśli są za duże/za małe, to już
przestaje się sprawdzać.

> sorry, nie umiem skracac linkow..

Zawsze możesz skorzystać z tej strony:
http://www.tinylink.pl/

Ewa

28. Data: 2016-02-29 21:07:05

Od: XL <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 29 lutego 2016 20:56:16 UTC+1 użytkownik samya napisał:

> Wiem, ze jest jakas stronka, ktora skraca linki - naucze sie :)

www.tiny.pl

Kopiujesz długi link skąd on tam sobie jest, wklejasz go w białe okienko, klikasz
obok "tnij" - i voila, pokazuje się skrócony. Kopiujesz go i wstawiasz gdzie chcesz
:-)

29. Data: 2016-02-29 21:13:28

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> Fajny, ale tylko do wymiarowych jabłek. Jeśli są za duże/za małe,
> to już przestaje się sprawdzać.

Są takie w większym wydaniu. Do krojenia arbuzów. Może się który nadada.

Taki na przykład (pierwszy znaleziony):

http://allegro.pl/krajacz-slicer-noz-do-arbuzow-melo
now-fackelmann-i5374086726.html

> Zawsze możesz skorzystać z tej strony:
> http://www.tinylink.pl/

Próbowalem, ale kazał mi jakieś konto sobie zrobić.

--
Jarek

30. Data: 2016-02-29 21:21:20

Od: XL <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 29 lutego 2016 21:14:14 UTC+1 użytkownik Jarosław Sokołowski
napisał:

> [...]
>
> http://allegro.pl/krajacz-slicer-noz-do-arbuzow-melo
now-fackelmann-i5374086726.html

> Próbowalem, ale kazał mi jakieś konto sobie zrobić.

tiny.pl - powtarzam. Bez "kontowania" i cudowania: wklejasz, skracasz, masz.

Re: Normy ważenia/pakowania w handlu detalicznym