Dzieci jedzą śmieci.

91. Data: 2011-01-05 14:00:37

Temat: Re: Dzieci jedzą śmieci.
Od: Maciek <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-01-05 11:50, Szpilka pisze:
> Książką ;-)
Kucharską? Gruba jest. Mogłoby im na zdrowie nie wyjść ;-)

Maciek

92. Data: 2011-01-05 14:05:35

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mięso i warzywa.

Węglowodany też potrzebne, a w wymienionych także mięso i warzywa...

93. Data: 2011-01-05 14:08:00

Od: "Szpilka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maciek" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
> Kucharską? Gruba jest. Mogłoby im na zdrowie nie wyjść ;-)

Jakąkolwiek książką. Dla młodszych wybierz lżejsze pozycje.
Za jakiś czas na widok owej będą uciekać, i wtedy im przejdzie :-)

Sylwia

94. Data: 2011-01-05 14:19:45

Od: "E." <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka pisze:

> Ja to chyba wprowadzę w domu zakaz podawania sałatek do obiadu. Bo
> zawsze najpierw znikają sałatki, a dopiero potem ewentualnie reszta.
> Nieważne czy to jest kotlet, pizza czy pierogi ;-)

Bo sałatki do obiadu to polski zwyczaj.
Niemcy, Grecy tudzież inni podają najpierw sałatę na pobudzenie apetytu
a dopiero jak ją zjesz dostaniesz drugie danie.
Też mnie to dziwiło :)

E.

95. Data: 2011-01-05 14:21:41

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> I brzuszysko.

Po ziemiorach...

96. Data: 2011-01-05 14:26:08

Od: "E." <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> Otóż i przyczyna, że bratanica nie lubi - bo rodzice nie lubią, więc nie
> było przykładu.

Żaden argument. U nas wszyscy lubia pomidory a młoda nie lubi i koniec.
Śmierdzą jej (mojej ex teściowej również, więc z genami walczyć nie
zamierzam). Za to nielubie kożuchow z mleka a moje dzieci uwielbiały.
Przykladu nie dawałam.

Wymysl inną teorię.

E.

97. Data: 2011-01-05 14:31:15

Od: "E." <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No to macie szczęście. Jestem ciekawa, jak to faktycznie wygląda - ile
> szkół w dużych miastach ma prawdziwą kuchnię.
> Nieraz słyszałam opinię - właśnie w tych przedszkolach, którymi byłam
> zainteresowana - że utrzymywanie kuchni się po prostu nie opłaca. Trzeba
> zatrudniać personel, mieć dodatkowe pomieszczenie, dbać o sprzęt i
> czasem go wymieniać itd.

W zwykłej podstawówce jest kuchnia, ale kucharka jedna i jak sie
pochoruje, to gotowanie spada na "pomoc kuchenną", która niestety co
najwyżej wodę umie zagotować. Zwykle wtedy dzieciaki jadły jakieś nędzne
zupy.

W obecnej szkole córki jest coś ala mini restauracja. Są kucharze, i
jedzenie jest podobno b. smaczne. Są zupy i drugie dania, zwykle do
wyboru 2-3 potrawy, bar sałatkowy, raz w tygodniu kurczak pieczony z
frytkami sie trafia (choć na frytki trzeba zdążyć, bo zwykle nie dla
wszystkich wystarcza). Są ziemniaki i kasza lub ryż - jak kto woli.
Płacimy ok. 6 zł/dzień. Jest mozliwośc tzw. pełneg wyżywienia - 12
zł/dzień - w tym śniadanie, deser, obiad, podwieczorek i kolacja ale z
tego pakietu zwykle korzystają tylko dzieciaki z internatu.

E.

98. Data: 2011-01-05 14:34:02

Od: "E." <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

medea pisze:
drości i zaciekawienia

> I sądzisz, że nie próbuję takiej metody? To jesteś w błędzie.

Odpuść. Nie lubi i tyle. Moja ciotka do dziś (50 lat za chwilkę jej
stuknie) wybiera cebulę nawet z kotleta mielonego.

Ostatecznie nie wszystko trzeba lubić.
Znam takich co soli i pieprzu nie lubią i innych przypraw też.
Moja młoda nie jada pomidorów, a ja nie tknę kaszanki.

Spokojnie da się z tym żyć.

E.

99. Data: 2011-01-05 14:40:15

Od: "Szpilka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Otóż i przyczyna, że bratanica nie lubi - bo rodzice nie lubią, więc nie
> było przykładu.

Bzdurne założenie.
Mój starszy syn nie lubi jeść prawie nic (na palcach jednej ręki policzę co
lubi), a młodszy uwielbia _wszystko_.

Sylwia

100. Data: 2011-01-05 14:43:29

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-01-05 15:34, E. pisze:

> Znam takich co soli i pieprzu nie lubią i innych przypraw też.
> Moja młoda nie jada pomidorów, a ja nie tknę kaszanki.

Ja nie lubię korzeniowych oraz porów. Cała koncepcja wykorzystywania
miejscowych płodów dostępnych w zimie upada. No, oprócz chrzanu i buraka :)

--
Pozdrawiam - Aicha

Masła i smalcu daj nam dzisiaj...
Odgrzewanie kotletów