Farfalle cukinowo- pomidorowe

1. Data: 2005-07-18 07:41:17

Temat: Farfalle cukinowo- pomidorowe
Od: "marcysia" <b...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Zrobilam wczoraj to danie jako wlasna impresja na temat dania z pewnej
wloskiej knajpki- kilka osob moja paste zjadlo i bylo wniebowzietych. Tak
wiec pomyslalam, ze puszcze recepture w swiat:)

Farfalle cukinowo- pomidorowe
Opakowanie Farfalle
pol litra slodkiej smietanki
srednia cukinia
4- 5 pomidorow
kilka zabkow czosnku
spora garsc swierzej bazylii
oliwa
odrobina starkowanego sera do posypania (ja uzylam rolady ustrzyckiej, ktora
czesto posypuje gorace dania)
sol

makaron wrzucam do gotujacej sie wody z dodatkiem soli i oliwy. Polmiekki
makaron odcedzam

Rozgrzewam oliwe na patelni i wrzucam czosnek pokrojony w talarki, a po
chwili pokrojona w niewielkie kosteczki cukinie ( jesli mloda- z pasiasta
skoraka to nieobrana tylko umyta) dusze 3 minuty, dodaje obrane i pokrojone
w drobna kostke pomidory. Dusze kolejne 3 minuty Chodzi oo to zeby zarowno
cukinia jak i pomidory sie nie rozlalzly, powinny w miare zachowac swoja
konsystencje, a nie zamienic sie w papke. Dobrze wybrac do tego celu
twardsze pomidory.

Zawartosc patelni wrzucam do garka w ktorym gotowal sie makaron, mieszam z
makaronem, bazylia i smietanka i sola dodana do smaku. Zostawiam na malenkim
gazie na 5- 10 minut, tak aby makaron zmiekl i wypil czesc sosu. Sprytnie mi
sie ten czas wpasowal w konsumpcje zupy moich biesiadnikow.

Danie nie zlozone, sezonowe, smaczne, ekonomiczne i niestety kaloryczne- ach
ta smietanka......

pzdr
Marcysia