Garnki żeliwne czy rzeczywiscie są takie rewelacyjne ?

1. Data: 2004-12-20 19:58:35

Temat: Garnki żeliwne czy rzeczywiscie są takie rewelacyjne ?
Od: "Agnes" <agnes1992wytni to@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam od dawna czytam grupę lecz mój post to dopiero debiut i mam pytanie
jakiś czas temu czytałam ogłoszenie pewnego pana na grupie o patelnia
żeliwnych , udało mi się kupić taką za gruba kasę i jestem zadowolona , ale
znajoma zakupiła garnek z żeliwa i twierdzi ze gulasz z takie garnka jest
rewelacyjny (odrazu w nim obsmaża mieso ) , niektórzy twierdza że zwykłe
ziemniaczki ugotowane w tym naczyniu smakują o wiele lepiej , co o tym
sadzicie ?.Szukajac oszczedności , znalazłam na najwiekszym internetowym
bazarze (allegro ) kilka żeliwnych garnków i mam pytnie do was czy
rzeczywiscie są one prawie wieczne i czy są tak bardzo dobre , fakt że w
sklepie kosztują po 300 zł ale i tak szkoda 50 zł jesli ma to być zbedny
wydatek (wsumie to wygladają rewelacyjnie , a zreszta sami zobaczcie
Pozdrawiam Agnieszka amatorska kucharka raczej z musu niż z wyboru :) .
Ps życzę wam wesołych świąt i smacznych przedewszystkim .

1. Data: 2004-12-21 02:59:45

Od: "AW" <p...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Agnes wrote:

> [...]
> Agnieszka amatorska kucharka raczej z musu niż z wyboru :) . Ps
> życzę wam wesołych świąt i smacznych przedewszystkim .

Taaa, takie gary doskonale sprawdzają sie też jako odpromienniki.
Mając takie naczynia niestraszna ci żadna żyła wodna, nie mówiąc już o
promieniowaniu od komórek.
Boże, czytając takie banialuki mam ochotę strzelic sobie w piętę (bez
urazy, komentuję zacytowane przez ciebie opinie).
AW

1. Data: 2004-12-21 10:47:32

Od: "DuzyMis" <D...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Boże, czytając takie banialuki mam ochotę strzelic sobie w piętę (bez
> urazy, komentuję zacytowane przez ciebie opinie).

Przepraszam, a gdzie jest napisane o tych odpromiennikach i co możesz na
prawdę zarzucić
naczyniom żeliwnym ? Jakich używasz ?
Ja mam patelnie, rondel, wok i stwierdzam, że większość w tej opinii to
prawda.
Nie znam się na odprominnikach to się nie wypowiadam.]
I żeby nie było to nie ja sprzedaje na allegro.

Duży Miś

1. Data: 2004-12-21 13:31:11

Od: Vefour <v...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Pozdrawiam Agnieszka amatorska kucharka raczej z musu niż z wyboru :) .
> Ps życzę wam wesołych świąt i smacznych przedewszystkim .

Witaj,

Z tymi ziemniakami to pewnie przesada :) Żeliwo ma pewne unikalne cechy -
przede wszytskim potrafi rozgrzać sie do bardzo wysokich temperatur i to
rownomiernie (a takie tanie stalówki no way). Jest to genialne np do
szybkieog obsmażenia miesa, chociazby na steki lb we wspomnianym przypakdu
na gulasz. Garnek żeliwny nagrzany bedzie dobrze oddawał ciepło także z
boków, co tez ma znaczenie - ale do powlonego gotowania np. sosów czy
anwet gulaszu i tak lepsza jest ceramika, mniej przewodzi ciepło, łatwiej
kontrolowalna.

Czy jest to warte pieniędzy? Moim zdaniem uniwersalniejsza (i łatwiejsza do
czyszczenia) jest stal, oczywiście w miarę klasowa, z wkładka aluminiową.
Żeliwo stosuję głownie do steków i tutaj faktycznie trudno je czymś
zastapić. No i wok jest niezły z tych samych względów. garnek żeliwny ma
wg. mnie najmniej uzasadnienia.

Ale jak naprawde chcesz kupić garnek czy patelnię która jest bliska ideału,
poszukaj dobrze wykonanej miedzi.

--
Vefour.pl

1. Data: 2004-12-21 13:34:48

Od: Vefour <v...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Pozdrawiam Agnieszka amatorska kucharka raczej z musu niż z wyboru :) .
> Ps życzę wam wesołych świąt i smacznych przedewszystkim .

I jeszcz ejedno - przejrzałem te ofertę :)) Żeliwo - samo zdrowie :))))
jasne, tak z pól kiograma na sniadanie :))) I szefowie wilekich restauracji
raczej zeliwa nie używają, ja się z tym stykam sporadycznie.

Zwróc uwagę, że to co sprzedają to maleństwo .....
--
Vefour.pl

1. Data: 2004-12-21 13:39:21

Od: emati <e...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Vefour napisał(a):

> Ale jak naprawde chcesz kupić garnek czy patelnię która jest bliska ideału,
> poszukaj dobrze wykonanej miedzi.

Wiele dobrego słyszałem o miedzianych garczkach, patelniach, ale nasuwa
mi sie pytanko czy potrawy takie sa zdrowe? czy związki miedzi
przechodza do potraw? i czy ma to ewentualnie jakies znaczenie dla zdrowia?

1. Data: 2004-12-21 13:53:46

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "emati" <e...@n...wp.pl>
> [...]
> mi sie pytanko czy potrawy takie sa zdrowe? czy związki miedzi
> przechodza do potraw? i czy ma to ewentualnie jakies znaczenie dla

Wszystkie miedziane naczynia używane do przyrządzania potraw muszą być
pokryte od środka warstwą cynku, dobrze położony cynk szczelnie pokrywa
wnętrze i błyszczy [łuskowato] podobnie jak masa perłowa.
--
Pozdrawiam, Jerzy

---

1. Data: 2004-12-21 14:38:17

Od: Vefour <v...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pokryte od środka warstwą cynku, dobrze położony cynk szczelnie pokrywa
> wnętrze i błyszczy [łuskowato] podobnie jak masa perłowa.

cynk, jak cynk, teraz stosuje się albo cienką warstwę stali albo niklu.
Anyway nie ma kontaktu żywności z miedzią - wyjątkiem sa specjlane
urządzenie do cukiernictwa, gdize nawet taki dodatek stali czy niklu nie
ejst dopuszczalny. Ale nawet uznając genialnośc tych garnków pamnitaj, że
rózne rodzaje towrzyw są do roznych rzeczy - miedz idealnie przewodzi
ciepło, ale jak chcesz robić soso boloński będize cię intersowac
długotrawłe i neimzienne utrzymanie temperatury z kazej strony, wiec lepiej
wziac do tego ceramikę czy nawet owo żeliwo, ryzkując przypaleniem. Nie ma
"uniwersalnej" patelni, najbliżej do tego stali.

--
Vefour.pl

1. Data: 2004-12-21 22:35:55

Od: "AW" <p...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

DuzyMis wrote:

> [...]
> to prawda.
> Nie znam się na odprominnikach to się nie wypowiadam.]
> I żeby nie było to nie ja sprzedaje na allegro.

Wybacz, że wyraźnie tego nie zaznaczyłem. Moje słowa to czyste
szyderstwo i liczyłem na to, że łatwo to odczytać.
Poprostu irytują mnie tego rodzaju oferty, przypisujące magiczne moce
żeliwu.
Nie dość, że oferta owa napisana jest kaleka polszczyzną to zawiera
bzdury, służące jedynie "opchnięciu" towaru.
Cytat " - Nie MA CHEMI ŻADNYCH TEFLONÓW I INNYCH ŚWIŃST (zdrowie ma się
jedno)" - pisownia oryginalna. Na odpromiennikach sie co prawda nie
znam ale na teflonie i owszem.
Cytat " -Garnek nie jest pokryty żadnymi stopami żelaza , samo czyste
żeliwo czyli samo zdrowie i wieczne używanie ." - informuję, że żeliwo
to właśnie żelazo o dużej zawartości węgla.
Cytat " - Smażenie w naczyniach z żeliwa wymaga trochę wprawy ale im
wiecej przypalisz tym naczynie lepsze warstwa węgla tworząca się na
dnie naczynia jest lepsza niż najdroższy teflon i tytan .Szefowie
wielkich restauracji wiedza o czym mówię ." - bez komentarza.

AW

kurczak w zupie cebulowej
pierniczki
Chleb kukurydziany