Gdzie się wykastrować?

181. Data: 2006-01-20 11:45:06

Temat: Re: Gdzie się wykastrować?
Od: Kira <c...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

Re to: Marek Celiński [Fri, 20 Jan 2006 12:24:22 +0100]:

> ale wszystko wskazuje na to, że podświadomość freudowska
> nie istnieje - to mit.

Dobrze że moja podświadomość nie przyjmuje tego do wiadomości
bo kiepsko by ze mną było :))

Kira

--
http://Cyber-Girl.NET
*Bo SIEĆ jest rodzaju żeńskiego :)*

182. Data: 2006-01-20 11:48:20

Od: Kira <c...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

Re to: Marek Celiński [Fri, 20 Jan 2006 12:36:09 +0100]:

> -Struktura ścieżek w procesorze nie zmienia się pod wpływem
> przetwarzanych informacji - a struktura aksonów i dendrytów jak
> najbardziej.

Nie zapisujesz informacji w procesorze, tylko w RAMie. Struktura
procesora zmienia się o tyle, o ile zmieniają się stany.

> -Przy resecie komórki RAM-u są zerowane, a "engramy" w mózgu
> pozostają

A jak ty chcesz zresetować mózg? :)) Bo moim zdaniem to się
wykonuje dokładnie raz, po śmierci... :> Ewentualnie po jakimś
większym urazie, ale wtedy struktura mózgu jak najbardziej się
zmienia - dlatego pewnych danych nie idzie czasami odtworzyć.

Kira

183. Data: 2006-01-20 12:08:26

Od: ideogram <ideogram_maupa_gazeta@hetera..pl> szukaj wiadomości tego autora

Kira napisał(a):

> To jest raczej kwestia tego _czemu_ ma się na cośtam ochotę,
> a nie samego faktu ochoty. A że problem jest w "czemu", no to
> właśnie nad "czemu" należy pracować.
> Leczy się przyczyny, nie objawy.

No dokładnie. Tai-chi zakłada, że kiedy coś się dzieje z ciałem, to są
ku temu przyczyny wewnętrzne. Podobnie mówi joga. A staroposkie
przysłowie mówi: w zdrowym ciele zdrowy duch, czyli- już wtedy wiedziano
o zależnościach pomiędzy stanem ducha a samopoczuciem fizycznym.

> No to ja mam dokładnie odwrotnie - im dłużej nie mam tego,
> co chcę mieć, tym bardziej chcę to mieć.

Nawet jeśli świadomie wyrzekasz się danej potrzeby,to ona i tak znajdzie
sobie gniazdko w Twoim "ego" i dopadnie Cię prędzej czy później.

--
Co to jest zła kobieta? Jest to taki rodzaj kobiety, która nigdy się nie
sprzykrzy...

Oscar Wilde

184. Data: 2006-01-20 12:11:52

Temat: Sensy i nonsensy
Od: "Marek Celiński" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "patix" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> widzisz - sensu w wypowiedziach nie ma - on jest w głowie
> tego co pisze i potem może ale nie musi pojawić się
> w głowie tego co czyta
> sensu - żywej myśli - nie da się przekopiować z głowy
> do głowy

Krzysztof Szymanek - filozof, logik i matematyk:
---------
Zwracamy uwagę, że nonsens w omawianym znaczeniu to nie zdanie
fałszywe, lecz sformułowanie, które nie wyraża żadnej myśli. Zdanie
"Kopernik napisał Marsyliankę" jest fałszywe, i to jaskarawie - ale
nie jest nonsensowne.
Nie zawsze nonsensowność jest widoczna na pierwszy rzut oka.
Mechanizmy komunikacji językowej powodują, że użytkownicy
spontanicznie dopatrują się sensu we wszystkich przedkładanych im
wypowiedziach (J. Riviere: "Jest niemożliwością, żeby człowiek
powiedział coś, co byłoby całkowicie pozbawione sensu"). Nonsens jest
więc mylnie brany za metaforę, abstrakcyjny skrót myślowy, przypisuje
mu się w sposób dowolny znaczenie, nierzadko wreszcie odbiorca nie
pojmujący sensu tłumaczy to własną niedomyślnością, brakami
wykształcenia itp.
Odnotujmy, iż wiele twierdzeń filozoficznych podejrzewanych jest o
nonsensowność. Do takich zalicza się np. "Nicość nicuje" [Heidegger],
"Ogólne jest duszą konkretnego" [Hegel], Byt jest (nie jest)
doskonały, Świat jest (nie jest) logiczny, Istnieje (nie istnieje)
wolna wola, Natura (nie) zachowuje się celowo. Przeczenia w nawiasach
dodano dla podkreślenia, że negacja nonsensu sama jest nonsensem.
Nonsens semantyczny może powstać na skutek użycia słów w sposób
niezwykły, bardzo odmienny od ich zwykłego językowego zastosowania.
Słowa wyrwane ze zwykłych związków frazeologicznych i semantycznych,
użyte w nowym, niezwykłym kontekście, tworzą zdania o nieuchwytnym
sensie. Poprawność rozumowania staje się wtedy trudna bądź niemożliwa
do skontrolowania. W następującym rozumowaniu zabiegowi takiemu
poddane jest słowo "zewnetrzny":
"Przyczyna jest zawsze zewnętrzna względem skutku. Poza bytem nie ma
nic. Gdyby byt podlegał zmianom, to byłby skutkiem jakiejś przyczyny,
która musiałaby - jako zewnętrzna względem skutku - znajdować się poza
bytem. Tymczasem poza bytem nie ma nic, czyli nie może tam być
również żadnej przyczyny."
Wiadomo, co znaczy, że "antena znajduje się na zewnątrz budynku", nie
wiadomo jednak, co znaczy to, że "przyczyna jest zewnętrzna względem
skutku".
--------------

> Ale to jest jednocześnie test sprawdzający -
> jeśli jesteś "zwolennikiem" "jak ?"

JAK - to podejście synchroniczne (historyczne)
DLACZEGO - to podejście diachroniczne (ahistoryczne)

Te dwa podejścia są komplementarne, a nie sprzeczne. Podejście
diachroniczne jest niemożliwe w fizyce teoretycznej, ponieważ prawa
fizyczne są uniwersalne. Dlatego fizycy nie pytają "dlaczego", tylko
"jak" - to nie mój wymysł, tak twierdził choćby Feynmann, na którego
Turyński również się powoływał. Oczywiście prywatnie mogą pytać
"dlaczego", ale to już filozofia, metafizyka (gr. 'to, co następuje po
fizyce' - nazwa wzięła się z porządku ksiąg u arystotelesa, ale, jak
widać, ma drugie dno), a nie fizyka.

#############

Przy wysyłaniu tego posta zrobiłem coś "nonsensownego" -
skrospostowałem na "wirtualną" (istniejącą jedynie mentalnie) grupę
news:pl.sci.neuronauki . DLACZEGO to zrobiłem?
Jest to test na doszukiwanie się sensu we wszystkim, co robią ludzie.

185. Data: 2006-01-20 12:15:56

Od: ideogram <ideogram_maupa_gazeta@hetera..pl> szukaj wiadomości tego autora

Kira napisał(a):

> Que? Od kiedy nie?

Naszykować kubeczek? ;p

> Powiedziałabym, że _zwłaszcza_ jeśli się nie jest kobietą.
> Z większością bab nigdy się dogadać nie potrafiłam.

Czyli, zero wyrozumiałości dla mua? ;(

> Zatkaj się, psujesz mój image :P

Eeee tam, bredzisz, dobra (czy może raczej nie_dobra ;P ) kobieto

186. Data: 2006-01-20 12:56:20

Od: "Marek Celiński" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kira" <c...@-...pl> napisał w wiadomości

> Nie zapisujesz informacji w procesorze, tylko w RAMie.

Pewnie, ale podałem ten przykład tylko po to, żeby pokazać, że w
przypadku mózgu przetwarzanie informacji (a nie tylko pamiętanie)
_trwale_ zmienia samą strukturę połączeń urządzenia przetwarzającego
(bo nie chodziło mi o samo przechowywanie) informacje.
Oprócz tego mózg różni się od komputera także tym, że miejsce
przechowywania informacji nie jest oddzielone od miejsca ich
przetwarzania - te same sieci jednocześnie przechowują wzorce i je
przetwarzają, modyfikując przy tym swoją strukturę. To trochę tak,
jakby przetwarzanie informacje przez procesor zmieniały ad hoc sieć
połączeń bramek logicznych (nie chodzi o zmiany przepływu elektronów,
ale o same połączenia, po których te elektrony mogą przepływać), co
się oczywiście nie dzieje.
Procesor jest strukturą statyczną, a układ nerwowy - dynamiczną.
Dlatego tak trudno mu wrócić do jakiegoś stanu wcześniejszego, a nawet
jest to niemożliwe.

>Struktura
> procesora zmienia się o tyle, o ile zmieniają się stany.

Jak wyżej, nie są to zmiany trwałe, chyba że pojawią się jakieś
mikrouszkodzenia.

187. Data: 2006-01-20 16:44:39

Temat: Re: Sensy i nonsensy
Od: "patix" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Celiński" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "patix" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
..

> Te dwa podejścia są komplementarne, a nie sprzeczne. Podejście

owszem

proces "wybierania wzoru" - ( dlaczego ?)
jest komplemantarny do pózniejszego
procesu obliczeń przy pomocy tego wzoru (jak ?)

Jednak negacja tego pierwszego etapu i wręcz
pomijanie jego istnienia i znaczenia ,jako podstawowego
budulca/składnika rzeczywistości , prowadzi na
manowce.

Jeśli sam tego nie widzisz ( a wszystko -tzn. inne
posty - na to wskazuje) to ja nic na to nie poradze.

pozdrawiam
patix

188. Data: 2006-01-20 17:50:12

Od: Kira <c...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

Re to: ideogram [Fri, 20 Jan 2006 13:15:56 +0100]:

> Naszykować kubeczek? ;p

I wacik :>>

> ^^^^^^^^^^^
> Czyli, zero wyrozumiałości dla mua? ;(

Aż Ci podkreśliłam, zouzo Ty... ;))

> Eeee tam, bredzisz, dobra (czy może raczej nie_dobra ;P )
> kobieto

No bredzę. Ostatnio coraz częściej. I dziwne odpały mam;
dzisiaj próbowałam za wszelką cenę wsadzić sobie papiery
do torby od laptopa - niby nic dziwnego, ale wsadzałam je
w przednią kieszeń i się dziwiłam że nie wchodza...

Stanowczo mi się pogarsza.

Kira

189. Data: 2006-01-20 18:00:13

Od: ideogram <ideogram_maupa_gazeta@hetera..pl> szukaj wiadomości tego autora

Kira napisał(a):

> I wacik :>>

Dla Ciebie, czy siebie? Bo nie wiem, w czym odkazić ;)))p

> Aż Ci podkreśliłam, zouzo Ty... ;))

Ty, no weź, bo sie podniecem i po co mi to? ;p

> [...]
> do torby od laptopa - niby nic dziwnego, ale wsadzałam je
> w przednią kieszeń i się dziwiłam że nie wchodza...

Diagnoza brzmi następująco: Herbatka u Anetki... ;)))

190. Data: 2006-01-20 18:15:19

Od: Kira <c...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

Re to: ideogram [Fri, 20 Jan 2006 19:00:13 +0100]:

> Dla Ciebie, czy siebie? Bo nie wiem, w czym odkazić ;)))p

Złośliwiec :)))

> Ty, no weź, bo sie podniecem i po co mi to? ;p

Chłopa spytaj, on będzie rozładowywał ;))

> Diagnoza brzmi następująco: Herbatka u Anetki... ;)))

Tylko bez wkładek... ;)

Kira

--
http://Cyber-Girl.NET
*Bo SIEĆ jest rodzaju żeńskiego :)*

PROSZĘ O OPINIĘ - SOCJOTERAPIA-GWSH GDAŃSK
Problem życiowy - krótkie
Nieumyslny blad, w sztuce ;o
[OT] pilotaż do pracy mgr
Psychologia kliniczna