Halogeny - 12 czy 230v - oraz sprawa pewnej rury z gazem...

1. Data: 2007-01-26 20:53:21

Temat: Halogeny - 12 czy 230v - oraz sprawa pewnej rury z gazem...
Od: scooby <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czołem,
zrobili mi sufit podwieszany w przedpokoju i muszę tam coś nawtykać, bo
mi ciemno :)
Są halogeny na 12 jak i na 230v > czy są jakieś za i przeciw stosowania
jednych i drugich (bardziej się grzeją, więcej kosztują, szybciej się
zużywają etc) (nie wdając się w koszt samej instalacji & oprawek) ?

Ponadto, między sufitem właściwym a tym podwieszonym leci sobie rura z
gazem, niestety tak wychodzi, że te halogeny byłyby zamontowanie w
pobliżu tejże rury (ca 10cm); czy i jak bardzo jest prawdopodobne, że
przy dłuższym świeceniu (i nagrzaniu) wyrwie mi kawałek stropu :) ? Są
jakieś przepisy techniczne, które określają minimalne odległości /
temperatury ?

pzdr, scoo

2. Data: 2007-01-29 15:12:00

Od: "wojtek" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 26 Sty, 21:53, scooby <s...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
> jednych i drugich (bardziej się grzeją, więcej kosztują, szybciej się
> zużywają etc) (nie wdając się w koszt samej instalacji & oprawek) ?

Witam
mam na 12v i na 230v , i polecam na 12v, jest to swiatlo
przypominajace bardziej światlo dzienne , te na 230v jest ,,żółte'',
oczywiscie przy 12v dochodzi koszt transformatora.
pzdr. wojtek

3. Data: 2007-01-29 17:10:47

Od: "J_K_K" <j...@i...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wojtek" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
ps.com...

mam na 12v i na 230v , i polecam na 12v, jest to swiatlo
przypominajace bardziej światlo dzienne , te na 230v jest ,,żółte'',

Przy 230V dużo zależy od "firmy"
(nawet z tych najtańszych).
Są nawet pomiędzy nimi takie,
że 35W jednej marki świeci jaśniej od 50W innej :-)
(i nie mam tu na myśli Philips, Osram, itp.)

Pzdr

JKK

4. Data: 2007-01-29 19:56:36

Od: "witek" <w...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "J_K_K" <j...@i...fm> napisał w wiadomości
> [...]
> Są nawet pomiędzy nimi takie,
> że 35W jednej marki świeci jaśniej od 50W innej :-)
> (i nie mam tu na myśli Philips, Osram, itp.)

Mam halogenki 40W/230V "firmy" Nice Price, na których deklarowana
jasność jest 480lm i takie same firmy Osram, z deklarowaną
jasnością 370lm.
Ale jak dla mnie największym problemem halogenów 230V jest
ich skłonność do wybuchania. Miałem już dwa takie przypadki.
W obu skończyło się zniszczeniem kloszy. Zresztą pisałem
już o tym na grupie.

Witek

5. Data: 2007-01-29 20:37:46

Od: "J_K_K" <j...@i...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "witek" <w...@e...com.pl> napisał w wiadomości

> Mam halogenki 40W/230V "firmy" Nice Price, na których deklarowana
> jasność jest 480lm i takie same firmy Osram, z deklarowaną
> jasnością 370lm.

Dziwna jakaś ta moc. O ile widziałem chyba
coś takiego w wykonaniu Osram'a,
to typoszeregi tych tańszych, to z reguły 20W (rzadko),
35W i 50W (na ogół standard razem z oprawami).

> Ale jak dla mnie największym problemem halogenów 230V jest
> ich skłonność do wybuchania. Miałem już dwa takie przypadki.
> W obu skończyło się zniszczeniem kloszy. Zresztą pisałem
> już o tym na grupie.

Pierwsze słyszę.
Mam ok. 15 takich opraw domu i nic podobnego
się nie zdarzyło. "Marki" przeróżne - i ww. Nice Price,
i Neolux, i Pila (ale made in China) i Nomi
i to co było w zestawie (chyba Kanlux).

Widzę 2 możliwości:

1) Łazienka / kuchnia i zachlapanie
(ale to nawet zwykła żarówka strzeli);

2) Jakies przepięcia w sieci ?
Masz bezpieczniki nowego typu ?

Pzdr

JKK

6. Data: 2007-01-29 21:03:22

Od: "witek" <w...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> coś takiego w wykonaniu Osram'a,
> to typoszeregi tych tańszych, to z reguły 20W (rzadko),
> 35W i 50W (na ogół standard razem z oprawami).

Są może trochę rzadziej spotykane, ale ostatnio jest ich
coraz więcej. I tylko na napięcie 230V.

> Pierwsze słyszę.

Możesz tutaj obejrzeć:
http://users.telenet.be/jameshooker/Movies/G9%20Fail
ure%20-%20Chinese.WMV

> Mam ok. 15 takich opraw domu i nic podobnego
> się nie zdarzyło. "Marki" przeróżne - i ww. Nice Price,
> i Neolux, i Pila (ale made in China) i Nomi
> i to co było w zestawie (chyba Kanlux).

Ja mam 8. Miałem 10, ale kinkiety koło łóżka przerobiłem
na 50W/12V. Za pierwszym razem uznałem, że to pewnie przypadek.
Ale drugi raz, to już było za dużo.

> Widzę 2 możliwości:
>
> 1) Łazienka / kuchnia i zachlapanie
> (ale to nawet zwykła żarówka strzeli);
> 2) Jakies przepięcia w sieci ?
> Masz bezpieczniki nowego typu ?

Oba wybuchy miały miejsce w kinkiecie w sypialni,
więc żarówki raczej czyste były.
Zresztą żarówki były zimne, bo wybuchły w momencie zapalania.
Tak więc przepięcie też nie wchodzi w grę.

Witek

7. Data: 2007-01-29 21:25:19

Od: "J_K_K" <j...@i...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

Jak w tym samym, to może tam leżała przyczyna ?

> więc żarówki raczej czyste były.
> Zresztą żarówki były zimne, bo wybuchły w momencie zapalania.

No to OK, bo już miałem się pytać coście w tej sypialni robili ;-)

> Tak więc przepięcie też nie wchodzi w grę.

Pamiętasz może kto sygnował te żarówki ?
I czy były takie jak na wideo - sama bańka,
czy z odbłyśnikiem i szkłem ochronnym ?
(GU 10)

Pzdr

JKK

8. Data: 2007-01-29 21:42:09

Od: "witek" <w...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "witek" <w...@e...com.pl> napisał w wiadomości

> Jak w tym samym, to może tam leżała przyczyna ?

Po prostu jeden jest używany znacznie częściej, niż drugi.
Zresztą jak świadczy filmik, jest to znana przypadłość
chińskich halogenków 230V. Poza tym, nie bardzo sobie jestem w stanie
wyobrazić, co w konstrukcji kinkietu mogłoby powodować
wybuch żarówki.

> Pamiętasz może kto sygnował te żarówki ?
> I czy były takie jak na wideo - sama bańka,
> czy z odbłyśnikiem i szkłem ochronnym ?
> (GU 10)

Żaróweczki takie, jak na filmie.
Pierwsza, to była jakiś total "no name", dostałem ją razem z kinkietem,
a druga, to chyba Ansmann, ale głowy nie dam.

Witek

9. Data: 2007-01-29 22:30:48

Od: "J_K_K" <j...@i...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Żaróweczki takie, jak na filmie.

A, to w takim razie moje doświadczenia
są tylko i wyłacznie z ww. 230 V GU 10
(bagnet) i analogicznymi 12V (wtykane),
w obu przypadkach dodatkowo zabezpieczonymi
dodatkowo szkłem (?) ochronnym.
Niewykluczone, że bańka w środku
jest takiej samej konstrukcji,
aczkolwiek j. w. - nic mi nie wybuchało.

Pzdr

JKK

10. Data: 2007-01-29 22:34:50

Od: "J_K_K" <j...@i...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

Niewykluczone, że bańka w środku
jest takiej samej konstrukcji,
aczkolwiek j. w. - nic mi nie wybuchało.

Jaka wiertarka lub wkrętarka akumulatorowa
Palenie w piecu CO - pomocy
Malowanie mebli sosnowych?
Czyszczenie starych ram okiennych, aluminiowych.
Żarówki energooszczedne w tradycyjnym kształcie