Jabłka i inne owoce a kalorie

11. Data: 2006-05-05 12:21:53

Temat: Re: Jabłka i inne owoce a kalorie
Od: Filip KK <k...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marcin 'Cooler' Kuliński napisał:

> Masz jakis ukryty cel w tym, by wprowadzac ludzi w blad opowiadajac
> niesprawdzone teoryjki?

Hmm.. Agnieszka Ryk (mistrzyni swiata w kulturystyce) powiedziala mi, ze
ilosc kalorii sie tak naprawde nie liczy. Jeszcze masz jakies argumenty
przeciw?

--
/Pozdrawiam, Filip/ - gg: 11062
Silver MKIV: 1.9 TDI-PD, GTI - Elf evolution sxr

12. Data: 2006-05-05 14:42:30

Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

Filip KK pisze:

> Hmm.. Agnieszka Ryk (mistrzyni swiata w kulturystyce) powiedziala mi, ze
> ilosc kalorii sie tak naprawde nie liczy. Jeszcze masz jakies argumenty
> przeciw?

Absolutnie nie. Uginam sie pod naporem autorytetu mistrzyni swiata
Agnieszki Ryk.

Ubawiles mnie setnie, naprawde.

13. Data: 2006-05-05 15:10:33

Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

murek pisze:

> niestety, mimo, że w wielu przypadkach się z Tobą zgadzam, to teraz nie
> mogę...

Skoro wyrwales cos z kontekstu i probujesz z tym dyskutowac... Nizej
pisalem o czynnikach, ktore maja wplyw na to, w jaki sposob przebiegaja
procesy katabolizmu i anabolizmu. Jest jednak takie bardzo brzydkie,
aczkolwiek niezwykle prawdziwe powiedzenie, mowiace o skakaniu powyzej
pewnej czesci meskiego ciala, a raczej o braku mozliwosci przeskoczenia
tegoz. Praw fizyki nie da sie przeskoczyc ani nagiac, energie
wprowadzana do organizmu daje sie zmierzyc (cieplo, praca), a procesy
jej konwersji w komorkach naszego ciala sa znane, wiec tak naprawde
proporcje BTW, indeks glikemiczny czy inne tego typu sprawy maja jedynie
znaczenie drugorzedne. Poniewaz nie ma takiej fizycznej mozliwosci, by
utyc zywiac sie produktami o niezwykle wysokim IG, jesli tylko bilans
kaloryczny bedzie ujemny; nie ma takiej mozliwosci, by schudnac przy
stosowaniu jakiegos cudownego stosunku bialka do tluszczow i
weglowodanow, jesli rownoczesnie bilans kaloryczny bedzie dodatni; mozna
natomiast wplywac tymi drugorzednymi czynnikami np. na tempo procesu
chudniecia, pod warunkiem jednak, ze bilans bedzie przynajmniej zerowy,
a najlepiej ujemny.

> stwierdzenie "Energia to energia" może i jest prawdziwe, ale podczas
> doświadczeń z bombą kalorymetryczną... a nie w organizmie człowieka...
>
> ważniejsze od ilości "energii" w posiłku jest ilość białek, tłuszczów i
> węglowodanów - i te składniki powinno się bilansować, a nie ilość
> energii wyzwalanej przez te składniki podczas spalania ich w warunkach
> laboratoryjnych...

Dawno, dawno temu udowodniono, ze jesli tylko przemiany danego zwiazku
chemicznego prowadza do powstania odpowiedniej jego formy koncowej, to
niezaleznie od ilosci faz posrednich i specyfiki tych przemian suma
energii wlozonej i oddanej bedzie zawsze taka sama. Skoro spalanie
weglowodanow czy tluszczow w ludzkim organizmie daje dokladnie te same
produkty, co spalanie ich w bombie kalorymetrycznej (a wiec dwutlenek
wegla i wode), to nie ma zadnych podstaw do tego, by watpic w ilosc
wyzwalanej przy tym energii. Jest ona dokladnie rowna temu, co mozna
uzyskac w warunkach laboratoryjnego spalania. Chyba ze chodzi Ci o te
substancje, ktore nie sa spalane na potrzeby energetyczne, a pelnia w
danej chwili funkcje budulcowe (dotyczy to zarowno bialek, jak i
tluszczow i weglowodanow). Jesli o tym pisales, to nie sposob sie z tym
nie zgodzic, z tym ze te ilosci sa pomijalnie male w stosunku do tego,
co zuzywamy wlasnie na biezace potrzeby energetyczne (wylaczajac
oczywiscie okres rozwoju i dorastania, kiedy to tempo wzrostu jest
ogromne i znajduje ono dokladne odbicie w zawartosci i wielkosci talerza).

> takie jest moje skromne zdanie :)

Tutaj kazdy prezentuje jedynie swoje skromne zdanie, mnie nie
wylaczajac. Wolalbym jednak, by wymiana zdan odbywala sie na jednej,
wspolnej plaszczyznie, a taka dla mnie jest mocne oparcie sie na
weryfikowalnych prawach natury.

14. Data: 2006-05-05 15:41:09

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "slawek" <slawekopty(usuń)@gazeta.pl> napisał w wiadomości

> Dziwnym trafem, drapieżniki żyjące w naturze i jedzące wyłacznie mięso i
> tłuszcz upolowanych ofiar, są chude ;)

Uff! Dobrze ze mrugnąłeś, bo jeszcze bym pomyślała że faktycznie tak
myślisz.

a taki Niedźwiedź np. musi się na
> zime utuczyc i co robi ?? zagryza wszystko jagodami ;) ( wiem wiem owoce
> są
> pyszne i zdrowe

No właśnie, wystarczy spojrzeć na misia polarnego, który jak wiadomo na
srogą arktyczną zimę upasa się kapuścianymi łbami Eskimosów tracąc swą
smukłą kibić.
A taka niemięsożerna gazela to wiadomo - powszechny symbol nadmiaru
kochanego ciała. :P

--
Edyta Czyż
// varium et mutabile semper femina // Wergiliusz

15. Data: 2006-05-05 15:51:59

Od: "Marcin" <b...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hehe... i tak chcialem skromnie zapytac o jablko ... a tu sie zaczelo :P a
wlasnie sie napchalem jakimis ciastkami .. ehh... pozdro

--
Marcin M. Kucera
b...@p...pl

16. Data: 2006-05-05 16:09:07

Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

Sowa pisze:

> a taki Niedźwiedź np. musi się na

> No właśnie, wystarczy spojrzeć na misia polarnego, który jak wiadomo na
> srogą arktyczną zimę upasa się kapuścianymi łbami Eskimosów tracąc swą
> smukłą kibić.

Brunatny natomiast wyposazony jest w - szeroko rozreklamowane przez
grono wielbicieli pewnego mieszkanca pewnego uzdrowiska - krasnoludki
jelitowe, ktore pilnuja, coby mis tyl wylacznie od jagodek, a bron Boze
od innych rzeczy, ktore procz nich zjada.

> A taka niemięsożerna gazela to wiadomo - powszechny symbol nadmiaru
> kochanego ciała. :P

A miesozerne morsy - wzorem smuklosci.

17. Data: 2006-05-05 18:01:54

Od: " Jeff" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin <b...@p...pl> napisał(a):

> Hehe... i tak chcialem skromnie zapytac o jablko ... a tu sie zaczelo :P a
> wlasnie sie napchalem jakimis ciastkami .. ehh... pozdro

O ciastka pan nie pytal, wiec nie rozumiem rozczarowania...:P
Gdyby zadal sobie pan troszke trudu i probowal zrozumiec co napisal w tym
watku pan Marcin Kulinski, to wiedzialby pan co nalezy zjesc..
Hmm....tego typu merytorycznych informacji na pewno nie da panu nawet kazdy
profesjonalny dietetyk, a pan tutaj wybrzydza mimo, ze infrmacje dostal pan
gratis...

Gratis brednie daja tutaj tylko optymalni..he, he, he..

Ale to tak juz jest, ze co darmo, to sie niczego nie ceni i jeszcze narzeka...
Sam sie czesto dziwie, ze panu Marcinowi Kulinskiemu chce sie tutaj na tej
grupie jeszcze tyrac...

Jeff

18. Data: 2006-05-05 18:34:13

Od: Filip KK <k...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Absolutnie nie. Uginam sie pod naporem autorytetu mistrzyni swiata
> Agnieszki Ryk.
>
> Ubawiles mnie setnie, naprawde.

Zdecyduj sie.

19. Data: 2006-05-05 18:53:49

Od: " Jeff" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Filip KK <k...@x...pl> napisał(a):

> Hmm.. Agnieszka Ryk (mistrzyni swiata w kulturystyce) powiedziala mi, ze
> ilosc kalorii sie tak naprawde nie liczy. Jeszcze masz jakies argumenty
> przeciw?

Panie Filipie, czy pan dokladnie wie co ta pani ze sobia wyrabia????

http://www.sfd.pl/temat85079/

Prosze pana, nawet na dietach ketogenicznyck ilosc kalorii sie jednak liczy
i nie ma co sie tu sprzeczac, bo to sa fakty doswiadczalnie potwierdzone.

CUDOW niestety nie ma ...:)

Jeff

20. Data: 2006-05-05 19:13:23

Od: Filip KK <k...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jeff napisał:

> Panie Filipie, czy pan dokladnie wie co ta pani ze sobia wyrabia????

Lepiej niz Pan mysli.

> [...]
> i nie ma co sie tu sprzeczac, bo to sa fakty doswiadczalnie potwierdzone.

To co jest napisane na tej stronce, to sa bzdury. Udowadniac nie bede.
Mialem akurat do czynienia z takimi artykulami w pewnej gazecie i wiem
na jakiej zasadzie to wszystko jest pisane (czyt. wymyslane)

--
/Pozdrawiam, Filip/ - gg: 11062
Silver MKIV: 1.9 TDI-PD, GTI - Elf evolution sxr
President Herbert + Lemm At-71

jak ograniczyc laknienie? czym?
GUARANA - ŚWIETNA NA ODCHUDZANIE
chcialbym zrzucic 8 kg. Prosze o informacje jaka diete zastosowac? Jak sie przygotowac?
Dieta MM
wlasciwie czemu niegazowana?