Jabłka i inne owoce a kalorie

1. Data: 2006-05-04 13:59:50

Temat: Jabłka i inne owoce a kalorie
Od: "Marcin" <b...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Mam pytanie. Czy kalorie z jabłek, pomarańczy, marchwii, winogron liczą się
tak samo jak te inne, np. z mięsa?
Czy tak samo można przytyć przy nadmiarze kalorii z jabłek jak kalorii z np.
czekolady?

Marcin

2. Data: 2006-05-04 14:25:39

Temat: Re: Jabłka i inne owoce a kalorie
Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

Marcin pisze:

> [...]
> tak samo jak te inne, np. z mięsa?
> Czy tak samo można przytyć przy nadmiarze kalorii z jabłek jak kalorii z np.

Energia to energia, wiec odpowiedz na oba pytania brzmi "tak",
aczkolwiek istnieje tutaj cala masa "modulujacych" niuansow typu indeks
glikemiczny, ilosc posilkow w ciagu dnia czy proporcje poszczegolnych
skladnikow odzywczych, co ma swoje odbicie w dyskusjach tutaj
prowadzonych :)

3. Data: 2006-05-04 15:26:43

Od: <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin" <b...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> się tak samo jak te inne, np. z mięsa?
> Czy tak samo można przytyć przy nadmiarze kalorii z jabłek jak kalorii z

Zadałeś dość złożone pytanie. Przede wszystkim zależy od przemiany materii,
tzn. czy ma się tendencje do tycia. Bo jest wiele takich osób, które nigdy
od niczego nie przytyją. Od mięsa trudno przytyć, ale jest to możliwe.
Jeżeli jesz dużo białka zwierzęcego, to organizm nadmiar białka może
zamienić na cukier, potem na tłuszcz i odłożyć do tkanki zapasowej. Ale
nigdy nie przytyje się wiele od jedzenia mięsa. A jak ma się tendencje do
tycia, to musi się utyć od węglowodanów, i im większy indeks glikemiczny
(jak już napisał Cooler) tym gorzej dla jedzącego...:))) Od zjedzonych
tłuszczów też utyć nie można.
I nie myl pojęć Marcinie. Tyje się od nadmiaru węglowodanów, a nie od
kalorii. Znam osoby, które mają duże tendencje do tycia, jedzą dużo kalorii,
ale nie tyją...
Pozdrawiam Jurek M.

4. Data: 2006-05-04 16:16:41

Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

j...@n...pl pisze:

> I nie myl pojęć Marcinie. Tyje się od nadmiaru węglowodanów, a nie od
> kalorii.

Masz jakis ukryty cel w tym, by wprowadzac ludzi w blad opowiadajac
niesprawdzone teoryjki? Tycie to odkladanie energii na zapas; byloby
katastrofalnym w skutkach bledem ewolucji, gdyby organizmy nie byly w
stanie tworzyc zapasow energetycznych ze wszelkich dostepnych zasobow
pokarmowych, a wiec i tluszczow, i bialek i weglowodanow.

> Znam osoby, które mają duże tendencje do tycia, jedzą dużo kalorii,
> ale nie tyją...

A jakie znaczenie maja twoje osobiste (mniej lub bardziej)
doswiadczenia? Moje sa np. takie, ze nijak nie moge utyc od jedzenia
weglowodanow, a znane mi sa rownoczesnie przypadki ludzi na dietach
niskoweglowodanowych-wysokotluszczowych (dokladnie chodzi o diete na
"o"), ktorzy musza sie... odchudzac. Czyje doswiadczenia sa lepsze,
czyje sa ostatecznym dowodem?

5. Data: 2006-05-04 17:10:55

Od: <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> napisał
w wiadomości news:e3d9b1$9ik$1@inews.gazeta.pl...

> Masz jakis ukryty cel w tym, by wprowadzac ludzi w blad opowiadajac
> niesprawdzone teoryjki? Teoriami, poglądami i brakiem podstawowej wiedzy
> żyje wiele osó na tym padole, a przodującymi w tej niewiedzy są ludzie na
> diecie wegetriańskiej (nie będę pisał że są na diecie zaczynającej się na
> literę "w")
I to by było na tyle...
Pozdrawiam Jurek M.

6. Data: 2006-05-04 17:55:02

Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

j...@n...pl pisze:

> I to by było na tyle...

Znow - zamiast rzeczowych argumentow - garsc wyssanych z palca teoryjek.
Wciaz i wciaz udowadniasz, ze nie warto z Toba rozmawiac, bo nie
sluchasz, tylko prawisz kazania, a kazda polemika powoduje, ze atakujesz
jej autora, a nie meritum sprawy. Ok, niech bedzie: twoja babka z piasku
jest najfajniejsza i juz.

7. Data: 2006-05-04 18:02:34

Od: Are <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin 'Cooler' Kuliński napisał(a):

> [...]
> sluchasz, tylko prawisz kazania, a kazda polemika powoduje, ze atakujesz
> jej autora, a nie meritum sprawy. Ok, niech bedzie: twoja babka z piasku

Tak napisal Doktor Wybraniec Bogow, tak mowia osoby ktore sa na
Diecie Rabinow Izraela, wiec tak musi byc...

PS Ci Adepci Wybranca ewidentnie sie marnuja na forach
zwyklych smiertelnikow.

8. Data: 2006-05-05 06:57:57

Od: "slawek" <slawekopty(usuń)@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> stanie tworzyc zapasow energetycznych ze wszelkich dostepnych zasobow
> pokarmowych, a wiec i tluszczow, i bialek i weglowodanow.

Dziwnym trafem, drapieżniki żyjące w naturze i jedzące wyłacznie mięso i
tłuszcz upolowanych ofiar, są chude ;) a taki Niedźwiedź np. musi się na
zime utuczyc i co robi ?? zagryza wszystko jagodami ;) ( wiem wiem owoce są
pyszne i zdrowe )

> A jakie znaczenie maja twoje osobiste (mniej lub bardziej)
> doswiadczenia? Moje sa np. takie, ze nijak nie moge utyc od jedzenia
> weglowodanow,

Spokojnie ;) jeszcze wszystko przed tobą ;)

> [...]
> niskoweglowodanowych-wysokotluszczowych (dokladnie chodzi o diete na
> "o"), ktorzy musza sie... odchudzac. Czyje doswiadczenia sa lepsze,

Musisz troche rozwinąć temat ;) powiedzieć np. jak długo taka osoba żyła
wcześniej i jakiej nadwagi się dorobiła zanim zaczęła stosować dietę "o"

--
oczywiscie przy opisie wynikow nalezy uwzgledniac metodologie. metodologii
innej nie moglo byc inaczej nalezaloby zalozyc okreslony poziom opadow

9. Data: 2006-05-05 11:14:44

Od: murek <p...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin 'Cooler' Kuliński wrote:

> Energia to energia,

niestety, mimo, że w wielu przypadkach się z Tobą zgadzam, to teraz nie
mogę...

stwierdzenie "Energia to energia" może i jest prawdziwe, ale podczas
doświadczeń z bombą kalorymetryczną... a nie w organizmie człowieka...

ważniejsze od ilości "energii" w posiłku jest ilość białek, tłuszczów i
węglowodanów - i te składniki powinno się bilansować, a nie ilość
energii wyzwalanej przez te składniki podczas spalania ich w warunkach
laboratoryjnych...

nie jest prawdziwe stwierdzenie, że człowiek potrzebuje 1700 kcal
namtomiast prawdziwe jest takie, że człowiek potrzebuje np. 100g białek,
100g węglowodanów i 100g tłuszczów (oczywiście wartości są czysto
przypadkowe)

takie jest moje skromne zdanie :)

pzdr
murek

10. Data: 2006-05-05 12:17:00

Od: Filip KK <k...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marcin 'Cooler' Kuliński napisał:

> Energia to energia, wiec odpowiedz na oba pytania brzmi "tak",

Bzdura do potegi ósmej.

--
/Pozdrawiam, Filip/ - gg: 11062
Silver MKIV: 1.9 TDI-PD, GTI - Elf evolution sxr

jak ograniczyc laknienie? czym?
GUARANA - ŚWIETNA NA ODCHUDZANIE
chcialbym zrzucic 8 kg. Prosze o informacje jaka diete zastosowac? Jak sie przygotowac?
Dieta MM
wlasciwie czemu niegazowana?