Jak i czym zrobić otwór pod włącznik w kafelku ?

1. Data: 2010-01-03 17:36:46

Temat: Jak i czym zrobić otwór pod włącznik w kafelku ?
Od: "user" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Chcę zrobić otwór na włącznik (taki ścienny) do wentylatora w łazience.
Kafelki są duże i przyklejone do chyba grubej dykty pod którą jest pusto
(rury).
Jak mam się do tego zabrać ? wystarczy wiertarka i wiertło ? nie chcę aby
kafelek popękał od wibracji.

2. Data: 2010-01-03 17:57:29

Temat: Re: Jak i czym zrobić otwór pod włącznik w kafelku ?
Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

user napisał(a):
> [...]
> Chcę zrobić otwór na włącznik (taki ścienny) do wentylatora w łazience.
> Kafelki są duże i przyklejone do chyba grubej dykty pod którą jest pusto
Najtaniej to wiertłem ostrym widiowym bez udaru ponawiercać,
i uważać na rury jak są plastikowe.
--
Krzysiek

3. Data: 2010-01-03 18:22:33

Od: "wolim" <n...@t...pisz> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "user" <a...@g...pl> napisał

> [...]
> (rury).
> Jak mam się do tego zabrać ? wystarczy wiertarka i wiertło ? nie chcę aby

Gumówką, panie, gumówką.

Bierzesz tarczę do cięcia płytek, nacinasz "słoneczko", potem delikatnie
odcinasz każdy powstały trójkącik. Na koniec tarcza do szlifowania i
wyszlifowujesz idealne kółko.

Jak to ma być pod włącznik, to od biedy wystarczy naciąć zwykły kwadrat - to
jeszcze prostsza sprawa :)

15 minut roboty. Nie słuchaj tych, co Ci będą kazali nawiercać otwory, bo
się zajedziesz.

Pzdry,
/\/\\/\/

4. Data: 2010-01-03 18:51:29

Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

wolim napisał(a):
> 15 minut roboty.
A pył po cieciu bedzie trzy dni sprzatał w całej chacie LOL
> Nie słuchaj tych, co Ci będą kazali nawiercać otwory, bo
> się zajedziesz.
Jasne LOL Świetna rada
Pieć max dziesiec min roboty nowym wiertłem 8mm i zero bajzlu.
--
Krzysiek

5. Data: 2010-01-03 18:54:16

Od: "user" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wolim" <n...@t...pisz> napisał w wiadomości

> [...]
> to jeszcze prostsza sprawa :)
>
> 15 minut roboty. Nie słuchaj tych, co Ci będą kazali nawiercać otwory, bo

Taką na wiertarkę ? w zasadzie mam tylko wiertarke i wiertła, chcę to zrobić
najprościej.

6. Data: 2010-01-03 20:37:27

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

user <a...@g...pl> wrote:

> Taką na wiertarkę ? w zasadzie mam tylko wiertarke i wiertła, chcę
> zrobić najprościej.

Samym wiertłem (widiowym!) spokojnie to zrobisz wiercąc miejsce przy
miejscu, koniecznie z wyłączonym udarem, a jak chcesz mieć kółko
wycięte równiej i szybciej, to poszukaj wycinaka do otworów w
glazurze, taki najprostszy kosztuje kilka PLN i do takiej roboty
starczy aż nadto. Posługiwać się nim trzeba ostrożnie, równo i
prosto trzymając wiertarke, nie dociskając za mocno.

http://www.allegro.pl/item869955065_wycinak_do_glazu
ry_najtaniej_tania_wysylka.html

J.

7. Data: 2010-01-03 22:16:52

Od: "user" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> najprostszy kosztuje kilka PLN i do takiej roboty starczy aż nadto.
> Posługiwać się nim trzeba ostrożnie, równo i prosto trzymając wiertarke,

to się zakłąda na wiertarkę ????
Wielkie dzięki dla wszystkich , pomyślę nad wiertłem i tym, lewe rece nie
mam ale przyznam że jestem amatorem ale się staram :)
Na razie wentylator przykołkowany tylko muszę go podłączyć do elektryki więc
zostaję mi włącznik.
Ps. Czy w wentylatorach które mają czujnik wilgoci i timer wystarczy
podłlaczyć z kostki silnika N do N gniazdka elektrycznego (od spodu), L do
jego fazy a LN podłączyć przez włącznik do L ?
Niby ze schematu TAK ale zastanawiam się czy włącznik ma być 2 pozycyjny czy
1 pozycyjny czyli taki jak w klatkach schodowych czyli raz się naciśnie i
włłącznik przechodzi do pozycji pierwszej a wentylator przy np. robieniu
kupki jeszcze z parę minut będzie wydmuchiwać smródy zanim sam się nie
wyłlaczy ? :))

8. Data: 2010-01-04 07:12:07

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

user <a...@g...pl> wrote:

> to się zakłąda na wiertarkę ????

Tak, taką najzywklejszą w świecie.

> [...]
> spodu),
> L do jego fazy a LN podłączyć przez włącznik do L ?

Tak. Włącznik ma być dwupozycyjny, choć osobiście nie dawałbym
osobnego wyłącznika wentylatora, tylko podpiął go pod wyłącznik
oświetlenia łazienki.

J.

9. Data: 2010-01-04 07:22:35

Od: wolim <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 3 Sty, 19:51, Krzysztof 45 <m...@v...pl> wrote:
> [...]
Ci będą kazali nawiercać otwory, bo

> Jasne LOL Świetna rada
> Pieć max dziesiec min roboty nowym wiertłem 8mm i zero bajzlu.

Widzę, że nigdy nie wierciłeś w twardym gresie. Twoja metoda jest
dobra na zwykłe miękkie płytki, ale w gresie się zajedziesz.

10. Data: 2010-01-04 16:46:14

Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

wolim napisał(a):
> Widzę, że nigdy nie wierciłeś w twardym gresie.
Ja nie widzę tu twardego gresu.
--
Krzysiek

budowa domu - kosztorys
Domy z bali
Do użytkowników podłogówki
Montaż kuchenki gazowo - elektrycznej w ciągu mebli - 3cm...
Tarcza do betonu wieksza od fi 230