Jak sie zabrac za obliczanie pradu?

1. Data: 2001-07-20 08:08:05

Temat: Re: Jak sie zabrac za obliczanie pradu?
Od: "Meehoo" <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

{Wilma} napisała:
> Jak mialam "stary" licznik to wyliczyli mi, ze 1000 kWh w ciagu miesiaca
> zuzylam.

:-O

A nie masz w sąsiedztwie jakiejś większej dyskoteki?? Może to oni się wpięli? ;-)

Pozdroofka,

Meehoo

1. Data: 2001-07-20 17:45:01

Od: Grzegorz Szyszlo <z...@a...wbc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Jankisz wrote:

> 1. Sprawdź, czy aby licznik en.el. znosi takie duże obciążenie ( pomoże
> elektryk ); być może starszy licznik jest już przeciążony i przy dużych
> poborach mocy sporo kantuje.

chcialbym miec taki liczkik :) dlaczego? bo jak kantuje, to na korzysc
odbiorcy (pokazuje mniej).

--
/===================================\ oOOo (C) Publikacja tego

1. Data: 2001-07-20 17:49:01

Od: Grzegorz Szyszlo <z...@a...wbc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

{Wilma} wrote:

> : kup sobie latarke. od czasu do czasu powylaczaj doslownie wszystko
> : w domu (lodowke tez), i patrz czy sie licznik kreci.
> : byc moze uda ci sie namierzyc pasozyta jesli faktycznie taki jest.
> - oj, chyba za glupia jestem aby namierzyc pasozyta, no ale chociaz sprawdze,
> czy rzeczywiscie licznik nie kreci sie.

bez przesady :) btw. przygladaj sie uwaznie, na tarczy jest taka
krotka czerwona kreska, najpierw popatrz na licznik jak cos w domu
pracuje (np. piekarnik). a jak powylaczasz, to niestety musisz patrzec
na zarysowania tarczy by stwierdzic czy sie obraca czy nie.

> a tak BTW to moze orientujesz sie ile kosztuje kWh?

nie. ale cena powinna byc na wyliczeniu, czyli rachunku.
zreszta zawsze do ZE mozna zadzwonic i spytac.

1. Data: 2001-07-21 09:50:34

Od: Maja Krężel <o...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Szyszlo napisał

: chcialbym miec taki liczkik :) dlaczego? bo jak kantuje, to na korzysc
: odbiorcy (pokazuje mniej).

Nasz licznik na samym początku swojej "działalności" obracał się do ... tyłu,
gdy nic w mieszkaniu nie było włączone. Niestety, przy zatwierdzaniu licznika
przez Zakład Energetyczny, mój genialny mąż napomknął niechcący o tej
przypadłości i facio z ZE go wyregulował

Znajomy z kolei miał jakiś patent, że wkładał do licznika jakieś druciki, czy
"cóś" i ten w ogóle się nie obracał.
Maja

1. Data: 2001-07-22 22:42:31

Od: Grzegorz Redlarski <g...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Thu, 19 Jul 2001 14:05:35 +0200 "{Wilma}" <w...@o...pl>
napisala:

>Wydaje mi sie, ze dosc sporo place za prad. Ostatnio zakupilam zmywarke i
>kuchenke gazowo-elektryczna i boje sie, ze "zezra" mnie ze skarpetkami? Jak
>obliczyc czy wlasciwie naliczaja mi oplaty?

Oczywiście z rachunku. Tylko trzeba go dobrze rozszyfrowac. Nieraz
jest tam niezle nakrecone. Pamietac trzeba, ze na cene energii
skladaja sie 2 skladniki i trzeba je obydwa dodac. Oczywiscie dochodzi
abonament.

Nie wiem czy Twoj tryb zycia na to pozwala, ale moze warto rozwazyc
zainstalowanie licznika 2-taryfowego i pranie oraz zmywanie (a moze
tez pieczenie?) robic w czasie NT (u nas po 22 i 2 h w dzien ale nie
wiem czy tak jest wszedzie).
No i nie wiem, czy mozna dostac 2. taryfy w bloku (ale niby czemu
nie?).

gr

1. Data: 2001-07-23 05:31:00

Od: "{Wilma}" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Redlarski" <g...@k...net.pl> napisał w wiadomości
..
[...]
- Tak sie o wszystko rozpytuje, bo faktury z ZE ida do banku. Ja dostaje tylko
wydruk ile mi potracili na energie. Moze jeszcze przysla szczegolowe rozliczenie
to wtedy postaram sie to rozszyfrowac. Narazie spisalam stan licznika i wylacze
korki.

: No i nie wiem, czy mozna dostac 2. taryfy w bloku (ale niby czemu
: nie?).
- a czy jeszcze w ogole mozna montowac takie liczniki?
pozdr. Wilma

1. Data: 2001-07-23 07:40:28

Od: "Karol" <a...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik {Wilma} <w...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9jgcrf$hh1$...@g...uci.agh.edu.pl...

> : No i nie wiem, czy mozna dostac 2. taryfy w bloku (ale niby czemu
> : nie?).
> - a czy jeszcze w ogole mozna montowac takie liczniki?
> pozdr. Wilma

Sprawdz tylko jakie sa stawki za energie przy dwoch taryfach. Poniewaz w
pewnych godzinach jest taniej (przewaznie nic i ze 2 h w ciagu dnia), ale
potem jest drozej niz przy jednej taryfie.
Zeby byl to interese dla Ciebie musisz duze zuzycie przerzucic na godziny
nocne.

Karol

1. Data: 2001-07-23 22:27:08

Od: "Ireneusz Kordal" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "{Wilma}" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Karol" <a...@b...com> napisał w wiadomości
> : ATSD to ile zuzywasz energii?
> :
> : Karol
> :
> Ostatnio nie kontrolowalam licznika tylko porownywalam oplaty sasiadki ze
> swoimi. U niej jest wiecej ludzi a mimo to moje oplaty sa tylko o 1/3
mniejsze
> od jej oplat.

Ocena "na oko" albo na ilosc ludzi w domu moze byc bardzo mylaca. Trzeba
porownac licznik.
Np. u mnie w bloku (liczniki "liczyly" od zera) po kilku latach u jednych
sasiadow
zuzycie bylo 2 razy wieksze niz u nas, u innych natomiast 2 razy mniejsze
od nas (4 razy mniejsze niz u tych pierwszych sasiadow :-).
Wszyscy mieszkamy na podobnym metrazu, rodziny 2+1.

IK

1. Data: 2001-07-24 06:23:49

Od: "{Wilma}" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ireneusz Kordal" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
[...]
Porownywalam sprzet i oswietlenie. Ja mam prawie wszedzie zarowki
energooszczedne, a Ona nie. U niej (z racji ilosci mieszkancow) pralka chodzi
czesciej. Jak porownalam liczniki to wyszlo 2:1.

pozdr. Wilma

1. Data: 2001-07-24 06:42:23

Od: "Adam 'Rolek' Rolbiecki" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "{Wilma}" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
[...]
> [...]
chodzi
> czesciej. Jak porownalam liczniki to wyszlo 2:1.

Witam.
Tak na marginesie żarówek energooszczędnych: pamiętaj, że żarówka taka
"zaczyna" być energooszczędna dopiero po kilku minutach od chwili
włączenia. Zazwyczaj jest to 2-4 minuty. Do chwili "nagrzania" się co
prawda nie pobiera tyle prądu co zwykła żarówka, ale też go nie
oszczędza. Z tego powodu nie opłaca się stosować takich źródeł swiatła w
miejscach, w których światło zapala się na bardzo krótko, tj. na krócej
niż czas odpowiedni do "wygrzania" się. Zresztą, jeśli dobrze pamiętam,
producenci chyba podają na opakaowaniach ten czas. Ja stosuję żarówkę
taką w kuchni i pali się prawie cały czas od zmierzchu, bo inaczej
wydatek mija się z celem.
W innych miejscach domu po prostu jest to nieuzasadnione ekonomicznie.

Adam 'Rolek' Rolbiecki
- Kto ty jesteś? Polak mały!
- Jaki znak Twój? Koziorożec!

Podgrzewacze na 220V