Jak walczyć ze strachem?

181. Data: 2016-06-20 10:23:12

Temat: Re: Jak walczyć ze strachem?
Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-06-19 o 22:59, Animka pisze:

> Nie robią. Reportaży sporo w telewizji było. Jest strona internetowa.
> http://www.jednorozec.eu/wp/historia/
> http://ratujkonie.pl/

A skutek z tego taki, że nie mogę nigdzie dostać ładnej młodej koniny, o
końskiej polędwicy na tatara nie ma co marzyć, trzeba płacić za zamorską
koninę...
pozdr
Stefan

182. Data: 2016-06-20 10:51:58

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan stefan napisał:

> Słowo kodowe - Charsznica

Od dzieciństwa mam zakodowane skojarzenie z drzwiczkani do piecyka.
Na każdych, czy to od kuchni, czy od kaflowego w pokuju, napisane
było "Charsznica". Odlewnię tam jakąś mieli, czy cóś. Z kapustą
mię się nie kojarzy -- może to dlatego, że na kapuście trudno coś
napisać.

Jarek

--
Nasz piecyk cudem zreparowany,
lecz Osiołek Porfirion, to gość podejrzany.

183. Data: 2016-06-20 10:53:27

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan stefan napisał:

> Jak przywrócili pociągi do Balic, to kury przestały jajka nosić a w
> Aleksandrowicach i Morawicy krowy mleka nie dają. Poszło do sądu!!!

Może dlatego tak było, że nie miał kto tych kur szczać prowadzać.
Teraz widzę, że wysoko kwalifikowanego personelu mamy pod dostatkiem.

--
Jarek

184. Data: 2016-06-20 10:54:34

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan stefan napisał:

> A skutek z tego taki, że nie mogę nigdzie dostać ładnej młodej koniny, o
> końskiej polędwicy na tatara nie ma co marzyć, trzeba płacić za zamorską
> koninę...

Zupełnie się na tym nie znam, ale z tego co do mnie dociera, chodzi głównie
o to, by żywych koni nie transportować za morze -- po to tylko, by je tam
utrupić. Więc logicznie rzecz biorąc, skutek powinien być przeciwny. Zresztą
krajowe utrupianie idzie nam ostatnio coraz lepiej.

--
Jarek

185. Data: 2016-06-20 11:16:10

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .06.2016 o 10:14 stefan <s...@w...pl> pisze:

> Słowo kodowe - Charsznica
> a gdy mam zbyt dużo czasu, jadę na drugi koniec Krakowa ( z Piasków na
> Piasek) tam na ul Rajskiej jest sklepik prowadzony przez jednych z
> ostatnich Mohikanów prawdziwego, rodzinnego handlu państwa Biernatów.
> Skąd oni biora ogóreczki kwaszone, kiszoną kapustę dwojga a zazwyczaj
> trojga rodzajów - nie wiem, chocieżem klientem od dobrych 50 lat...

Charsznicka kapusta kiszona, na liście Produktów Tradycyjnych Ministerstwa
Rolnictwa i Rozwoju Wsi:

http://www.kapustakiszona.pl/

W odpowiedniej zakładce jest lista dystrybutorów, można próbować szukać
jej lokalnie.

--
Trefniś

186. Data: 2016-06-20 12:38:15

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> było "Charsznica". Odlewnię tam jakąś mieli, czy cóś. Z kapustą
> mię się nie kojarzy -- może to dlatego, że na kapuście trudno coś

Masz rację, jedna z najsłynniejszych Odlewni Żeliwa, tam przed
Powstaniem Styczniowym produkowano broń dla powstańców, z Charsznickiej
Odlewni Zeliwa pochodziła cała "armatura" do pieców w Belwederze w
latach przed i powojennych. Została tradycja i nowi właściciele...
pozdr
Stefan

187. Data: 2016-06-20 12:43:19

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Może dlatego tak było, że nie miał kto tych kur szczać prowadzać.
> Teraz widzę, że wysoko kwalifikowanego personelu mamy pod dostatkiem.

Uhm, w sejmie i sądach... Nawet ich więcej niż kur(w)...
pozdr
Stefan
PS. pamiętacie stare historyczno-socjologiczne powiedzenie (albo
stwierdzenie faktu) - prostytutka to zawód, kurwa to charakter... :(

188. Data: 2016-06-20 12:47:32

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> utrupić. Więc logicznie rzecz biorąc, skutek powinien być przeciwny. Zresztą
> krajowe utrupianie idzie nam ostatnio coraz lepiej.

Od dawna w Polsce nie ma stada hodowlanego młodych koni rzeźnych, to co
się trafia do ubojni to stare, spracowane kilkunasto bądź nawet
dwudziestoparoletnie chabety, nawet na psie konserwy nie nadają się...
pozdr
Stefan

189. Data: 2016-06-20 13:00:41

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 20.06.2016 o 11:16, Trefniś pisze:

> [...]
> Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi:
>
> http://www.kapustakiszona.pl/
>
> W odpowiedniej zakładce jest lista dystrybutorów, można próbować

Okazjonalnie do nabycia w znienawidzonej Biedronce.

Ewa

190. Data: 2016-06-20 13:01:44

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> było "Charsznica". Odlewnię tam jakąś mieli, czy cóś. Z kapustą
> mię się nie kojarzy -- może to dlatego, że na kapuście trudno coś

a to o Dniach Kapusty i wyborach Ich Głębowatości Kapuścianej Pary
Królewskiej :)
http://www.charsznica.pl/art,207,dni-kapusty-2016.ht
ml
no to idę po boczuś z madziarskiej mangalicy... Smaku mi narobiliście na
kapustę a kapusta bez skwarek to jak biskup bez pastorału, niby jest a
nieważny...
pozdr
Stefan

Naleśniki na świeżym powietrzu