Jak wygląda zabezpieczone przed mrozem drzewo?

21. Data: 2007-10-12 20:06:25

Temat: Re: Jak wygląda zabezpieczone przed mrozem drzewo?
Od: Marta Góra <m...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 12 Oct 2007 09:19:07 +0200, Darek Pakosz napisał(a):

> On Thu, 11 Oct 2007, medea wrote:

> standardowo okrece sie drzewko słomą, albo matą słomianą, albo papierem,
> albo tektura.

Papier i tektura naciągną wody, potem zimą zamarzną tworząc szczelną
skorupę - to chyba nie jest najlepszy pomysł na zabezpieczanie roślin?

Pozdrawiam,
Marta

22. Data: 2007-10-12 20:12:51

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Marta Góra pisze:

> Hortensja póki mała - zrób taki wigwam ze stroiszu, lub opatul agrowłókniną
> zimową (białą). Moja mam uszyła z tej agrowólkniny takie kapturki, fajnie
> się sprawdzają na mniejszych krzewach i bylinach.

Czy ten stroisz albo agrowłókninę kupię w castoramie? Bo mnie mój sklep
ogrodniczy z torbami puści ;-). Kiedy się zabrać za opatulanie? Poczekać
do przymrozków - to wiem, ale do ilu stopni?

> Pomyśl o innych hortensjach, które nie ymagają takie zachodu i zawsze
> niezawodnie kwitną.

Takie hortensje, jak moja, widziałam wokół budynków uczelnianych
niedaleko mnie, miały się dobrze, kwitły, a nie sądzę, żeby ktoś je
okrywał na zimę albo jakoś bardzo się nimi przejmował, dlatego taką kupiłam.

> często z powodu braku doświdczenia i z powodu marzeń by uprawiac wszystko
> co serwują nam gazety ogrodnicze:)

Ja i tak się bardzo powstrzymuję ;-). Głównie ze względu na małą
powierzchnię ogródka. Ale bardzo chciałabym mieć kwitnący kawałek ziemi
i przede wszystkim w kwitnące krzewy i kwiaty inwestuję :-).

> Nic, conajwyżej wyściółkować. BTW - piękna odmiana:)

Bardzo się cieszę - wybierałam po liściach, mam nosa ;-).

Dziękuję!

Aha, gdzieś czytałam (chyba w tym linku Ikselki) o zabezpieczaniu
krzewów i drzew obornikiem - sprawdza się to?

Pozdrawiam
Ewa

23. Data: 2007-10-12 20:30:02

Od: Marta Góra <m...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 12 Oct 2007 22:12:51 +0200, medea napisał(a):

> Czy ten stroisz albo agrowłókninę kupię w castoramie? Bo mnie mój sklep
> ogrodniczy z torbami puści ;-). Kiedy się zabrać za opatulanie? Poczekać
> do przymrozków - to wiem, ale do ilu stopni?

Stoisz to po prostu gałązki drzew iglastych, świerka, jodły...
Agrowółkninę kupisz bez problemu na metry prawie w każdym sklepie, czy w
castoramie pewnie też chociaż nigdy nie zwracałam na to uwagi.

> Ja i tak się bardzo powstrzymuję ;-). Głównie ze względu na małą
> powierzchnię ogródka. Ale bardzo chciałabym mieć kwitnący kawałek ziemi
> i przede wszystkim w kwitnące krzewy i kwiaty inwestuję :-).

Ja mniemam róże już jakieś masz;)

> Aha, gdzieś czytałam (chyba w tym linku Ikselki) o zabezpieczaniu
> krzewów i drzew obornikiem - sprawdza się to?

Chyba chodziło raczej o ściółkowanie. Jednak moim zdaniem bezpieczniej to
robić wiosną, obornik bydlęcy pomieszany ze słomą jest wartościowym i
bogatym w azot nawozem. Musi pochodzić od trawożerców:) Trzeba jednak
uważać by nie przenawozić roślin (najlepiej by był przekompostowany), nie
wszystkie też dobrze taką ilośc azotu tolerują. swietnie też sprawdza się
jako dodatek do kompostu.
Osobiście nie mam z nim zbyt dużego doświadczenia, to co udało mi się
zdobyć używałam głównie pod róże.

Pozdrawiam,
Marta

24. Data: 2007-10-12 21:56:26

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:18eg9q6u6yy9b$.15bledi9gzubz.dlg@40tude.net Marta Góra
<m...@h...pl> napisał(a):

> ... obornik bydlęcy pomieszany ze słomą

Hejka. Taki rolnik to się okrutnie napracuje zanim pomiesza. :-)

> jest wartościowym i bogatym w azot nawozem.

Obornik zawiera około 0,5% azotu

> Musi pochodzić od trawożerców:)

Antylop, koni, owiec, królików czyli wszelkiego rodzaju bydląt żrących
trawę.

> Osobiście nie mam z nim zbyt dużego doświadczenia, to co
> udało mi się zdobyć używałam głównie pod róże.

Czyli obornik można zastąpić doświadczeniem? :-D
Pozdrawiam filipińsko Ja...cki

25. Data: 2007-10-13 17:19:36

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko pisze:
> [...]
> trawę.
>>
> Czyli obornik można zastąpić doświadczeniem? :-D

Końskim gównem.
:-P
pozdr. filipicko
tradycyjny Jerzy

26. Data: 2007-10-13 17:40:52

Od: Marta Góra <m...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 12 Oct 2007 23:56:26 +0200, Dirko napisał(a):

> W wiadomości news:18eg9q6u6yy9b$.15bledi9gzubz.dlg@40tude.net Marta Góra

> Obornik zawiera około 0,5% azotu

A ile przeciętnie azotu zawiera kompost?

Pozdrawiam,
Marta

27. Data: 2007-10-13 18:47:44

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:15hdptp42a5nl.1uz7glzh8l2bu.dlg@40tude.net Marta
Góra <m...@h...pl> napisał(a):

> A ile przeciętnie azotu zawiera kompost?

Hejka. Bo co? :-)
Pozdrawiam lakonicznie Ja...cki

28. Data: 2007-10-23 20:42:30

Od: "Krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

(...)
> Tylko się nie śmiejcie. Ja naprawdę nie wiem, jak powinno wyglądać dobrze
> zabezpieczone przed mrozem młode drzewo. Może jakieś zdjęcie ktoś ma? Nie
> wiem, jak się do tego zabrać.
>
> Pozdrawiam
> Ewa

Z własnego doświadczenia odradzam opatulania drzew na zimę tekturą czy
papierem.
Uważam ,że choroby kory, które były przyczyną uschnięcia (renklody uleny,
gruszy komisówki) i zmianami kory na jabłonkach wskazujących na chorobę
drewna,
były skutkiem opatulania pni tekturą, która mokła i była dobrym siedliskiem
grzybów i innego badziewia.
Minionej zimy nie opatuliłam żadnego drzewka i wreszcie grusza chińska nie
musiała być przycinana ze względu na chorobowe zmiany kory i morela odbiła
po wcześniejszych przycięciach po zimie.
Powie ktoś, że ostatnia zima była łagodna i dzięki temu nie pomarzły drzewa.
Wolę, aby te mało odporne pomarzły (wsadzę inne odmiany) niż co jakiś czas
mam wycinać
kilkuletnie drzewa z powodu choroby drewna.
Sadźmy te odmiany, które wytrzymują nasze zimy.

Ciekawe czy tę zimę przeżyje Kalina Szorstkolistna (roślina zimozielona)?

Pozdrawiam Krycha.

29. Data: 2007-10-24 21:57:37

Od: Marta Góra <m...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 23 Oct 2007 22:42:30 +0200, Krycha napisał(a):

> Ciekawe czy tę zimę przeżyje Kalina Szorstkolistna (roślina zimozielona)?

A znasz łacińską nazwę?

I na marginesie, przepraszam za przedziwną korespondencję, ale ciągle mi
odbijała poczta od Ciebie:(
Dam znać jak paczkonosz dotrze:)

Pozdrawiam,
Marta

30. Data: 2007-10-25 06:14:26

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marta Góra" <m...@h...pl> napisał w wiadomości

zimozielona)?

> A znasz łacińską nazwę?

Prawdopodobnie chodzi o sztywnolistną? (Viburnum rhytidophyllum )

Pozdrawiam, Basia.

Skad wziac gliniasta ziemie do uprawy róż
Sternbergia lutea i Crocus speciosus ?
Lavandula Stoechas "Alexandra"
Muszki...
Reanimacja