Jaką patelnię lupić?

31. Data: 2015-02-14 18:54:59

Temat: Re: Jaką patelnię lupić?
Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .02.2015 o 18:46 Adam <A...@a...pl> pisze:

> Użytkownik "Trefniś" napisał

> To są ważne argumenty, nawet dla takiego laika w sprawach
> kuchni jak ja.
> Czy zatem byłby sens kupienia przeze mnie patelni nierdzewnej
> o średnicy max. 20 cm? Jakie jeszcze cechy powinna mieć?

Do pewnego stopnia krys ma rację :)

Taki kotlet (zaznaczam, bez panierki) bez tłuszczu i przypraw to jakaś tam
ciekawostka.
Jest naprawdę bardzo smaczny, ale to nie jest jedyna zaleta takiej patelni.

Poza tym kierunek wskazany przez Jarosława jest dobry.
Garnek ze stali nierdzewnej i dopiero smażenie w nim za moimi życzliwymi
poradami.

A może nawet pożyczyć od kogoś taki gar/patelnię?
Rodzina, dziewczyna, sąsiadka...
Powtarzam - teraz prawie wszyscy mają.

Albo popróbować smażenia u rodziny?

--
Trefniś

32. Data: 2015-02-14 18:56:41

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 14 Feb 2015 18:48:30 +0100, krys napisał(a):

> A patelnię dostałam bez instrukcji obsługi, więc nawet nie wiem, czy nadaje
> się do mycia w zmywarce

A nie ma na spodzie wytłoczone?

33. Data: 2015-02-14 19:06:28

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .02.2015 o 18:44 krys <k...@p...onet.pl> pisze:

> A wypchaj się.;-) Może i może, tylko po co? co jest warty kotlet bez
> tłuszczu?

Jest przepyszny - ale nie zamieniłbym go z kotletami w panierce :)
To jeednak dwie różne potrawy i wzajemnie się nie zastępują :)

> Darowanemu koniowi nie zagląda się w zęby.
> Mam nierdzewną, mam aluminiową, to i tefala przygarnęłam;-).
> A skoro mnie zaskoczył na plus, to czemu mam się zarzekać?

Ależ nikt nikomu nie każe wyrzucać :)
Doczytałem, że to nie teflon - to chyba wystarczy.

Zastanawiam się krytycznie (ale i platonicznie) nad patelniami
ceramicznymi.
Co użytkownik, to inne opinie.
Ale chyba jakość warstwy ceramicznej zależy mocno od producenta,
więc pewnie trudno o jednoznaczną ocenę.

--
Trefniś

34. Data: 2015-02-14 19:06:56

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Pszemol napisał:

> Potwierdzam. Zwłaszcza jak ktoś ma tendencję do przypalania, bo
> taką patelnię można śmiało potem czyścić i nie bać się drapania!

No ale pod ty względem, to poza wszelką konkurencją zą patelnie
ceramiczne. Szczególnie te z białą gładką powłoką. Absolutnie z
niczym nie reagującą, dyament taki. Nic nie przywiera, z tłuszczem
czy bez, a po użyciu można ją wprost pod wodę, zimną czy gorącą,
a tam przetrzeć szmatką, szczotką czy ostrym drucianym zmywakiem
-- wszystko jedno, bo od razu jest czysta, a nic jej nie porysuje.
Nic też nie wygnie i nie zsoczewkuje, bo w dnie jest tęgi kawał
stali. Ta technologia wybuchła jakoś niedawno, kiedyś takie rzeczy
były bardzo drogie, teraz niemożebnie staniały -- da się takiego
sprzęta kupić już za dwie, trzy dychy.

--
Jarek

35. Data: 2015-02-14 19:07:53

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> monotonnych i długotrwałych. Ale u mnie w domu smażą. Kupiłem więc
> niedawno patelnę naleśnikową. Chwalą sobie, mówią, że poprawa się
> dokonała. Patelnia naleśnikowa, to antyteza garnka. Jej ideą są niskie
> brzegi. To musi mieć coś wspólnego z procesem odwracania naleśnika,
> co stwierdzam jako osoba niefachowa w tej dziedzinie. Ma też cienkie
> dno -- grube chyba niepotrzebne, a podrzucać taka lekką też lżej.
> Czyli znów inaczej niż w nierdzewnym garnku. Ta nasza ma powłokę
> teflonową, ale to chyba mniej istotne, bywają też ceramiczne.

I fajna przy zsuwaniu już upieczonego naleśnika na talerz z patelni...

36. Data: 2015-02-14 19:09:30

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

XL wrote:

> A nie ma na spodzie wytłoczone?

Jakby miała, to nie miałabym wątpliwości.
Ona w ogóle nie jest tłoczona na spodzie, raczej malowana.

J.

www.kontestacja.com

37. Data: 2015-02-14 19:15:22

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś wrote:

> Jest przepyszny - ale nie zamieniłbym go z kotletami w panierce :)

Skoro tak twierdzisz - dawaj przepis na swój specjał.
Patelnię nierdzewną mam;-)

> To jeednak dwie różne potrawy i wzajemnie się nie zastępują :)
Wierzę.

> [...]
> Co użytkownik, to inne opinie.
> Ale chyba jakość warstwy ceramicznej zależy mocno od producenta,
> więc pewnie trudno o jednoznaczną ocenę.

Też właśnie o tym myśle, bo zamierzam zanabyc jakiś fajny wok.
A moje doświadczenie całkiem świeże z tefalem skłoniło mnie do rozmyślań,
czy nie zagłosować na nich za pomocą portfela.

J.

www.kontestacja.com

38. Data: 2015-02-14 19:20:29

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś pisze:

> Zastanawiam się krytycznie (ale i platonicznie) nad patelniami
> ceramicznymi. Co użytkownik, to inne opinie.

Na ten temat dyskusja była tu już w zeszłym roku. Jeden z wniosków
był taki, że różnica w opiniach bierze się stąd, że użytkowników
da się podzielić na takich, co mają i używają, oraz na tych, co to
Teorię Wszystkiego mieli już w liceum ogólnokształcącym. Nie są to
grupy równoliczne, chyba nie muszę dodawać.

> Ale chyba jakość warstwy ceramicznej zależy mocno od producenta,
> więc pewnie trudno o jednoznaczną ocenę.

W zasadzie to jest chyba jeden czort. Ja zacząłem od takiej białej
gładkiej. I zaraz dokupiłem następne takie same, choc producent inny.
Ktoś inny twierdził, że ciemne i karbowane są w porządku -- i ja w to
wierzę. Jak gdzieś taką zobaczę, to zaraz kupię.

--
Jarek

39. Data: 2015-02-14 19:31:58

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 14 Feb 2015 18:54:59 +0100, Trefniś napisał(a):

> A może nawet pożyczyć od kogoś taki gar/patelnię?
> Rodzina, dziewczyna, sąsiadka...
> Powtarzam - teraz prawie wszyscy mają.

Ja bym nie pożyczyła - nie lubię przypalonych garnków, a i stracić można
taki akurat ulubiony ;-PPP

40. Data: 2015-02-14 19:32:39

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 14 Feb 2015 19:09:30 +0100, krys napisał(a):

> Jakby miała, to nie miałabym wątpliwości.
> Ona w ogóle nie jest tłoczona na spodzie, raczej malowana.

> [...]

Nawet tam, gdzie styka się z kuchenką??

Dieta przy stwardnieniu rozsianym
Próbował ktoś piec tradycyjne, włoskie, puszyste bagietki?
Gdyby ktoś chcial zmierzyć pH swojego chlebowego zakwasu lub pH swojego ciasta...
Błędy przy pieczeniu chleba pszennego
Jak się ma tycie i szczuplenie do E= mc kwadrat?