Jaki powinien być oscypek?

11. Data: 2007-09-09 12:40:59

Temat: Re: Jaki powinien być oscypek?
Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

skarb pisze:

> Najlepsze, najprawdziwsze na Hali Rusinowej. I jakie widoki ;-)

Hm, to może jednak się przekonam do górskich wędrówek - z taką
perspektywą (prawdziwy oscypek) polezę wszędzie ;-)

--
XL wiosenna
Chwilami jestem tu:

12. Data: 2007-09-10 07:49:21

Od: "Psychotrop vel Grzesiek \"Laska\" Lasocki" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:
> Ale to chyba tylko w sezonie wypasowym...

generalnie na rowerku w górach to w sezonie szaleje :)

> A robiłeś oscypek z boczkiem? - smaży się wędzony boczek na rumiano, na
> to plastry oscypka, czosnek, pieprz i co tam lubisz - dosmażać już na
> maleńkim ogieńku (np. na tlących sie węglach ogniska) pod przykryciem,
> aby ser się stopił. Poezja, ale i bomba kaloryczna. Jeśli jednak
> przyrządzamy to na rowerowym biwaku, to jak najbardziej posłuży, bo jest
> bardzo sycące, a patelnię warto wziąć ze sobą lub pożyczyć :-)

a nie robiłem :)
ale zrobię - dzięki za podpowiedź, a o kalorie się nie martwię ;)

--
Psychotrop vel Grzesiek "Laska" Lasocki
(wytnij _sp) p...@o...pl

13. Data: 2007-09-10 09:39:15

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Psychotrop vel Grzesiek "Laska" Lasocki pisze:

> a nie robiłem :)
> ale zrobię - dzięki za podpowiedź, a o kalorie się nie martwię ;)

No, myślę, skoro jeździsz rowerem po górach, to Ci tych kalorii jeszcze
zabraknie w boczku. Tylko do smażenia trzeba dodatkowo go "podtłuszczyć"
czymś, bo ten dzisiejszy boczek to też już nie boczek. I najlepiej
smażyć w cienkich plastrach, na to potem ser, a jak znajdziesz po drodze
borówki lub żurawinę, to też wrzuć na wierzch - dobre :-)

14. Data: 2007-09-10 09:48:24

Od: "flower" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> No, myślę, skoro jeździsz rowerem po górach, to Ci tych kalorii jeszcze
> zabraknie w boczku. Tylko do smażenia trzeba dodatkowo go "podtłuszczyć"
> czymś, bo ten dzisiejszy boczek to też już nie boczek.

Tak, jasne, bo dzisiejsze świnie to na PiS głosują. I tak dobrze że się w
ogóle jeszcze daje usmażyć, bo niedługo przeczytam że dzisiejszy ogień to
nie ogień.

--
"Żałuj za dowcipy, synu!"
Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

15. Data: 2007-09-10 10:06:50

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

flower pisze:
> [...]
> ogóle jeszcze daje usmażyć, bo niedługo przeczytam że dzisiejszy ogień to

:-)
To chyba nie pamiętasz tego prawdziwego boczusia, który nie wymagał
podkładu do smażenia i nie leciała z niego woda zamiast tłuszczyku po
rozgrzaniu...
Dziś świnie się karmi kukurydzą, a nie ziemniaczkami, jak kiedyś. Tu
tkwi przyczyna.
A co ma PiS do jakości boczku, to się nawet nie zastanawiam, bo tu nie
polityka. Ogień na szczęście zawsze ogniem pozostanie, o ile nie
gotujesz na gazie lub elektryczności. Ja gotuję na prawdziwym ogniu - na
palżcym się drewnie lub podczas mrozów - węglu, i chwalę sobie :-)
Głosowałam na PiS (mam zamiar powtórnie), a jakoś nie wyglądam jak
świnka. Wydaje mi się, że podkreślanie różnic przekonań politycznych nie
wpływa dobrze na trawienie i zestaw gości przy stole, zatem lepiej ich
nie poruszać, o ile nie chcemy siedzieć przy stole sami lub w
zestresowanym, monotematycznym, towarzystwie :-)

16. Data: 2007-09-10 10:14:48

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> [...]
> nie poruszać, o ile nie chcemy siedzieć przy stole sami lub w
> zestresowanym, monotematycznym, towarzystwie :-)

Dodam, że zawsze mnie zastanawia ogólne narzekanie na tych, co wygrali
wybory. Skąd się to bierze? Przecież skoro XYZ wygrali, to znaczy, że
większość na nich głosowała. Kim są zatem ci, co narzekają, i czemu nie
poszli liczniej głosować na swoich ABC?

Jedna pani po wygranej PiS powiedziała: "Ach, ten PiS wygrał, a moi -
nie. Nie będę już głosować, bo to nic nie dało!"
Zdaje się, że przewaga wygrywających polega w polityce, jak zawsze, na
rosnącej głupocie przeciwnika :-))))))))))))

17. Data: 2007-09-10 15:00:23

Od: "Psychotrop vel Grzesiek \"Laska\" Lasocki" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

spokojnie
boczuś mam przywożony przez znajomego z "domowej" masarni, od niego ze
wsi :)
jeszcze nie trafiłem w nim na "wodę" :)

18. Data: 2007-09-10 17:50:55

Od: Maciej Bojko <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 10 Sep 2007 12:14:48 +0200, Ikselka <i...@p...onet.pl>
wrote:

>Dodam, że zawsze mnie zastanawia ogólne narzekanie na tych, co wygrali
>wybory. Skąd się to bierze? Przecież skoro XYZ wygrali, to znaczy, że
>większość na nich głosowała.

Niby dlaczego? W tym konkretnym wypadku: 27% spośród 40%, którzy w
ogóle raczyli ruszyć rzyć do urny, czyli ok. 11% wszystkich
uprawnionych. Narzekają pozostali.

>Kim są zatem ci, co narzekają, i czemu nie
>poszli liczniej głosować na swoich ABC?

Chciałem pójść liczniej, ale te buce na komisji dały mi tylko jedną
kartę do głosowania.

--
Maciej Bójko
m...@g...com

19. Data: 2007-09-11 07:05:01

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Maciej Bojko pisze:

> Niby dlaczego? W tym konkretnym wypadku: 27% spośród 40%, którzy w
> ogóle raczyli ruszyć rzyć do urny,

Czyli większość ludzi w Polsce mających JAKIEŚ poglądy polityczne i
gotowych je wyrażać.
Ci, co nie poszli do wyborów, nie liczą się po prostu, więc i narzekać
nie mają prawa (moralnego) :-)

> czyli ok. 11% wszystkich
> uprawnionych.

Nasza moc w tym, żeśmy poszli do wyborów. Liczą się czyny, nie czcze
gadanie, i efekt, jak widać, jest ;-P

> Narzekają pozostali.

Pozostaje mi życzyć sobie, aby nadal nie głosowali, co zresztą się
ziści, niezależnie od moich osobistych życzeń :-D

> Chciałem pójść liczniej, ale te buce na komisji dały mi tylko jedną
> kartę do głosowania.

Anienienie! Tak to nie! Zapakuj rodzinę i znajomych w samochód
(najlepiej tych, co narzekają) i hajda - wtedy będzie uczciwie :-)
Ale ale, wracając do oscypka: jeśli zmobilizujesz te wszystkie osoby do
głosowania, to i oscypkopodobne gniotki staną się prawdziwymi oscypkami ;-)

20. Data: 2007-09-11 07:07:45

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> spokojnie
> boczuś mam przywożony przez znajomego z "domowej" masarni, od niego ze

Bo znajomy karmi swoje świnki ziemniaczkami, jak robi to do dziś wielu
rolników na wsi, jak to się mówi: "bo to dla siebie" :-)

--
XL wiosenna
Chwilami jestem tu:
http://groups.google.pl/groups/profile?enc_user=eJTu
XQ0AAACUGFDz9PzxwnRUed8hFQkm

2 puszki tunczyka w sosie wlasnym - co z tym robic?
Nowe Forum zapraszamy.
Jak obsypać boki tortu?
Zelmer Fenomen - akcesoria
Kiszone pomidory