Jaki powinien być oscypek?

1. Data: 2007-09-08 20:11:02

Temat: Jaki powinien być oscypek?
Od: JanuszWo <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Zacząłem doceniać smak oscypka. Mieszkam w Lublinie, więc skazany
jestem na stoiska z oscypkami w marketach. Panie tam pracujące są
średnio zorientowane... Jak słony powinien być oscypek? Czy sól
powinna być mocno wyczuwalna, czy pozostawać w tle? Jak miękki
powinien być oscypek? Jak mocno się uginać? Jak każdy ser żółty? Czy
oscypek robiony z mleka krowiego powinien być bardziej słony?
Twardszy? Czy w oscypku powinna być jakaś ilość kwaśnego? Czy nic? A
jakiś inny poza dymem posmak powinien być?
Pozdrawiam - JanuszWo
--
odpowiadając - popraw adres

2. Data: 2007-09-08 21:11:12

Temat: Re: Jaki powinien być oscypek?
Od: Fishman <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

JanuszWo pisze:
> [...]
> Twardszy? Czy w oscypku powinna być jakaś ilość kwaśnego? Czy nic? A
> jakiś inny poza dymem posmak powinien być?

Jeżeli oscypek był wyciskany przodem koszuli nocnej, powinien być żółty,
jeżeli tyłem - brązowy ;)

PB, NMSP ;)
Fishman

3. Data: 2007-09-08 21:20:50

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

JanuszWo pisze:
> [...]
> Twardszy? Czy w oscypku powinna być jakaś ilość kwaśnego? Czy nic? A
> jakiś inny poza dymem posmak powinien być?

Dziś prawdziwych oscypków już nie ma...
Czyli - "nie ma problema", a to, co sprzedają w sklepach może smakować
różnie, zależy od firmy. Generalnie - sama sól, nie do zjedzenia. A ja
pamiętam z dzieciństwa, jak przez mgłę, smak prawdziwych oscypków, które
przywoził mi ojciec z pobytu w górskim sanatorium - nie odnalazłam tego
smaku w żadnej z dzisiejszych "mistyfikacji", nawet w tych sprzedawanych
dziś na Krupówkach :-(
Mówiąc krótko: soli w sam raz, ledwo wyczuwalny kwaskowy smak, delikatny
aromat wędzenia, podczas gryzienia - ser ten przyjemnie skrzypiał w
zębach... Ach.

--
XL wiosenna
Chwilami jestem tu:

4. Data: 2007-09-08 22:49:14

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Fishman" <a...@m...pl> wrote in message news:fbv35k$qm9$3@news.onet.pl...
JanuszWo pisze:

Jeżeli oscypek był wyciskany przodem koszuli nocnej, powinien być żółty,
jeżeli tyłem - brązowy ;)

PB, NMSP ;)
Fishman

Jeżeli u dołu - śmierdzi rybami.

5. Data: 2007-09-09 07:58:33

Od: "yur@s" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Mówiąc krótko: soli w sam raz, ledwo wyczuwalny kwaskowy smak, delikatny
> aromat wędzenia, podczas gryzienia - ser ten przyjemnie skrzypiał w
> zębach... Ach.
To jest chyba wszystko co najprawdziwsze mozna napisac o oscypkach, hey.

6. Data: 2007-09-09 08:27:29

Od: "Psychotrop vel Grzesiek \"Laska\" Lasocki" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:
> Dziś prawdziwych oscypków już nie ma...

trafiają się jeszcze gdzie niegdzie - często "szlajam" się na rowerku po
górach i w kilku miejscach zjeżdżając ze szlaku jeszcze można trafić na
bacówki gdzie takowe można kupić (najwięcej napotykam w pieninach,
małych pieninach, beskidzkie sądecki).

> Mówiąc krótko: soli w sam raz, ledwo wyczuwalny kwaskowy smak, delikatny
> aromat wędzenia, podczas gryzienia - ser ten przyjemnie skrzypiał w
> zębach... Ach.

jasne że ach, a jeszcze opieczone na grillu np z żurawiną :)

--
Psychotrop vel Grzesiek "Laska" Lasocki
(wytnij _sp) p...@o...pl

7. Data: 2007-09-09 08:28:26

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Psychotrop vel Grzesiek "Laska" Lasocki" <p...@o...pl> wrote in
message news:fc0ama$pnu$1@srv.cyf-kr.edu.pl...

8. Data: 2007-09-09 08:29:53

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> górach i w kilku miejscach zjeżdżając ze szlaku jeszcze można trafić na
> bacówki gdzie takowe można kupić (najwięcej napotykam w pieninach,

Sery klagane czyli podpuszczkowe zaraz po zrobieniu (gdy są białe jak
twaróg) skrzypią.

9. Data: 2007-09-09 09:34:17

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Psychotrop vel Grzesiek "Laska" Lasocki pisze:

> [...]
> górach i w kilku miejscach zjeżdżając ze szlaku jeszcze można trafić na
> bacówki gdzie takowe można kupić (najwięcej napotykam w pieninach,

Ale to chyba tylko w sezonie wypasowym...

> jasne że ach, a jeszcze opieczone na grillu np z żurawiną :)

Mniam, albo z borówkami :-)
A robiłeś oscypek z boczkiem? - smaży się wędzony boczek na rumiano, na
to plastry oscypka, czosnek, pieprz i co tam lubisz - dosmażać już na
maleńkim ogieńku (np. na tlących sie węglach ogniska) pod przykryciem,
aby ser się stopił. Poezja, ale i bomba kaloryczna. Jeśli jednak
przyrządzamy to na rowerowym biwaku, to jak najbardziej posłuży, bo jest
bardzo sycące, a patelnię warto wziąć ze sobą lub pożyczyć :-)

10. Data: 2007-09-09 11:44:46

Od: "skarb" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dziś prawdziwych oscypków już nie ma...

Najlepsze, najprawdziwsze na Hali Rusinowej. I jakie widoki ;-)

2 puszki tunczyka w sosie wlasnym - co z tym robic?
Nowe Forum zapraszamy.
Jak obsypać boki tortu?
Zelmer Fenomen - akcesoria
Kiszone pomidory