Kefir dobry na wszystko!

51. Data: 2018-05-16 23:54:41

Temat: Re: Kefir dobry na wszystko!
Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wlać mleko do słoika. Przykryć niezbyt szczelnie. Czekać.
> Gdy kefir będzie już gotowy, kac minie.

Bardzo lubie kefir, ale tylko do frytek :-) Frytki mogę jeść codziennie
zamiast tracycyjnie gotowanych ziemniaków.

--
animka

52. Data: 2018-05-17 00:38:23

Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

On 2018-05-16, Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> wrote:
> Może nie tylko temperatury -- środowisko domowych mikroorganizmów może
> mieć jeszcze większy wpływ na to, co się z mleka ukisi. O ile wywoływanie

To są procesy konkurencyjne, a żyjątka które sa odpowiedzialne za kefir
są w nadmiarze. Przy czym i zanieczyszczenie i pożądany produkt nalezy
do podobnej kategorii (smakowej). Generalnie, o ile się nie macza w tym
na poczatku brudnych rąk, to nie ma problemu.

> filmów zawsze wychodziło mi lepiej niż w powołanych do tego zakładach,
> to z jadalnymi rzeczami jest już inaczej. Była moda na domowy wyrób piwa.
> Nigdy ono dobre nie wychodzi, choć częstowano mnie wielokrotnie. Z winem

Rozumiem, że zabrakło słowka "mi", ewentualnie "moim znajomym". Akurat
przy piwie higiena jest krytyczna. Tam dezynfekowane musi być wszystko.
Coś nie zostało i idzie fermentacja kwasowa, która psuje wszystko.
Warzenie piwa tym się różni od robienia kefiru, że jest procesem
długotrwałym, więc jesli są inne bakterie to mają czas aby się istotnie
namnozyć.

W każdym razie MI wychodziło dobre. Niestety nie mam czasu się tym
zajmowac bo tu akurat jest sporo babrania.

Najbardziej w tej całej dyskusji charakterystyczne jest to szukanie
dziury w całym. Jedna osoba spróbowała - i chwała jej za to.
N-osób, które nawet nie spróbowały, mimo wielokrotnych stwierdzeń, że
proces jest łatwy i odporny, stara się do czegoś przyczepić :)

Nikt nikogo przeciez nie namawia aby robic to regularnie czy nawet
spróbowac. Mowa jedynie o powodach, dla których mniej lub bardziej
potencjalnie warto.

--
Marcin

53. Data: 2018-05-17 08:25:41

Od: d...@g...com szukaj wiadomości tego autora

> Nikt nikogo przeciez nie namawia aby robic to regularnie czy nawet
> spróbowac. Mowa jedynie o powodach, dla których mniej lub bardziej
> potencjalnie warto.

To już inna jakość. To tolerancja i poszanowanie drugiego człowieka wraz z całą jego
odmiennością.

54. Data: 2018-05-17 08:33:54

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin Debowski

> [...]
> N-osób, które nawet nie spróbowały, mimo wielokrotnych stwierdzeń, że
> proces jest łatwy i odporny, stara się do czegoś przyczepić :)

Jak zwykle są to te same osoby.

> Nikt nikogo przeciez nie namawia aby robic to regularnie czy nawet
> spróbowac. Mowa jedynie o powodach, dla których mniej lub bardziej
> potencjalnie warto.

Nic dodać, nic ująć.

--
XL

55. Data: 2018-05-17 09:28:54

Od: d...@g...com szukaj wiadomości tego autora

> Jak zwykle są to te same osoby.

Czyli kto ?
Wskaż werbalnie z nicka.
Wszyscy pewnie chcą poznać tych mącicieli.

56. Data: 2018-05-17 09:44:42

Od: Roman Tyczka <n...@b...no> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 11 May 2018 05:08:07 -0700 (PDT), i...@g...pl wrote:

> Warto pić go codziennie i robić go samemu

A przy okazji... ktoś coś napisze o tzw. grzybkach kefirowych zwanych także
tybetańskimi?

Roman Tyczka

57. Data: 2018-05-17 10:58:04

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Marcin Debowski napisał:

> [...]
> do podobnej kategorii (smakowej). Generalnie, o ile się nie macza w tym
> na poczatku brudnych rąk, to nie ma problemu.

Kefir to stary kaukaski wynalazek. Nie dokonał się on w sterylnym
laboratorium. Na pewno nie jest tak, że brudne ręce są osią problemu.

> [...]
> Warzenie piwa tym się różni od robienia kefiru, że jest procesem
> długotrwałym, więc jesli są inne bakterie to mają czas aby się istotnie

Z nieznajomymi piwa nie pijam, więc taka deklaracja jest nepotrzbna.
A jak już chcę się napić, to browaru nie kupuję. Gdy piwo ma być
dobre, to browar jest niezbędny, nie wystarczy zestaw Mały Piwowar.
Poza czystościa jest wiele czynników, których w domu nie da się
spełnić. Teraz moda jest już inna: "browary rzemieślnicze". Takie
niewielkie. I choć wszyscy się starają, wszyscy mają czysto, to nie
każde piwo z takich zakładów wychodzi dobre.

> W każdym razie MI wychodziło dobre. Niestety nie mam czasu się tym
> zajmowac bo tu akurat jest sporo babrania.

Tutaj aż się prosi o sprecyzowanie, że "MI smakowało".

> [...]
> N-osób, które nawet nie spróbowały, mimo wielokrotnych stwierdzeń,
> że proces jest łatwy i odporny, stara się do czegoś przyczepić :)

Tak, skądeś raz dostałem kefirowego "kalafiorka", moczyłem go mleku
z nienajgorszym skutkiem. Ale żeby to był aż powód do chwały? Potem
mi się znudził, aż w końcu zdechł.

> Nikt nikogo przeciez nie namawia aby robic to regularnie czy nawet
> spróbowac. Mowa jedynie o powodach, dla których mniej lub bardziej
> potencjalnie warto.

Trzeba regularnie, inaczej się nie da. Tu jak raz pasuje powiedzenie,
że "coś najwyżej stało obok kefiru". Kwaśnie mleko na dziesiątych
popłuczynach z butelki po kefirze będzie tylko kwaśnym mlekiem.
Co wcale nie znaczy, że kwaśnie mleko musi być złe.

--
Jarek

58. Data: 2018-05-17 11:36:08

Od: krys <k...@p...priv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Akarm wrote:

> Czytaj: jeśli się nawypisywało bzdur, to trochę głupio się zrobiło, nie?
> I teraz nie bardzo wiadomo, jak z tego wybrnąć. ;)
>
> Cały wywód o nieopłacalności produkcji kefiru prześlij zakładom
> mlecznym.

Wątek nie jest o produkcji kefiru w zakładach mlecznych, tylko w domu.
Z kupnego mleka zaszczepionego kupnym kefirem.
Które to produkty są w jednakowej cenie, co powoduje,wsio ryba, czy kupisz
mleko, żeby zrobić z niego kefir, czy kupisz gotowy kefir.

>Szczególnie dobre jest wyjaśnienie, że sprzedają kefir w
> cenie zakupu mleka. :D

A kto tak napisał?

J.
PS. Kiedyś robiłam kefir. Z mleka od krowy. To nie jest to samo, co mleko z
butelki. Krowa jest reliktem, więc wystarcza mi "krasnystaw".

59. Data: 2018-05-17 12:14:33

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-05-16 o 19:33, XL pisze:

> A muszą? Wystarczy mi, że JA im nie zazdroszczę.
>
> Nb. - któreż to ,,ludy"?
> Nawet Eskimo już spożywają.

To nie jest odpowiedź. Piszesz o jakimś dobroczynnym oddziaływaniu,
jednak trudno zdefiniować tą dobroczynność.

Dość powiedzieć - każdy lud przed rozpoczęciem hodowli zwierząt
mlecznych. Jasne że ta hodowla pomaga wyeliminować zjawisko głodu, ale
czy naprawdę jest jakimś wysoko pożądanym rodzajem pożywienia ze względu
na walory odżywcze?

60. Data: 2018-05-17 12:14:57

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-05-16 o 19:37, XL pisze:

> Choćby.
> I stan dojrzałości skrzepu - czyli właśnie smak.

> Na pewno ani jedno-, ani dwu-, ani trzydniowego tam się nie uświadczy.
> Tylko przyduszone szczelnym zamknięciem przekwaszone grudkowate coś.

No właśnie, a wiec wbrew logice jednak warto. Ktoś by równie dobrze mógł
powiedzieć że skarpet ręcznie też się nie opłaca robić, a jednak komu
warto to warto.

Podróby arbuzów.
Niehandlowna niedziela ?
Taro.