Kominek vs. TV, jakie schody i gdzie wcisnąć prysznic...

następny post »
From: Czarek <...@...pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Kominek vs. TV, jakie schody i gdzie wcisnąć prysznic...
Date: Tue, 17 Feb 2009 22:16:30 +0100

Cześć,

Jestem na etapie wyboru projektu (od kilku lat, ale dążę do perfekcji ;)
) i na ten moment faworytem jest Staś z pracowni Archeton.
http://www.archeton.pl/projekt/stas-656-637-rzuty-bf
4292005bdafe54059ca3db549574a7

Projekt jest dla mnie prawie idealny, ale mam do niego cztery "ale", z
których największym jest dla mnie problem kominek vs. TV.

1. Jak pogodzić TV z kominkiem? Wersja zaproponowana na stronie
kompletnie mi nie pasuje. Jedyny pomysł jaki mi przychodzi, to
przesunięcie kominka albo do rogu ściany albo na brzeg ściany bliżej
środka domu, a na wygospodarowanej części ściany miejsce na telewizor.
Będzie tego 1,70 m długości, więc niezbyt dużo, ale chyba lepsze to, niż
wieszanie telewizora nad kominkiem...
Jak oceniacie, czy przesunięcie kominka o około metr w jedną czy drugą
stronę będzie wymagało również przesunięcia komina? Jeśli tak, to
przesuwając kominek bliżej środka, będę musiał przeprojektować też drzwi
najmiejszej sypialni na piętrze, ale chyba jest to do zrobienia. Przy
okazji zyskam miejsce na większą szafę wnękową pomiędzy pionem kominowym
a ścianą zewnętrzną...
Macie jakieś inne pomysły?

2. Schody zabiegowe. Wolałbym ze spocznikiem, ale o ile dobrze liczę,
wymagałoby to 6 stopni z holu przed spocznikiem, co mocno ograniczyłoby
przestrzeń holu i wizualnie nie byłoby chyba najszczęśliwsze. Za to może
warto byłoby wtedy przenieść WC pod schody, powiększając pom. techniczne
/ gabinet? (Tylko jak wtedy zrobić na dole prysznic?)

3. Chciałbym aby na dole poza wc i umywalką był prysznic, choćby
najmniejszy. Nie chciałbym też zanadto pomniejszać pom. gosp., które
chciałbym przeznaczyć na mini-gabinet (na działce będzie komórka albo
garaż, więc będzie gdzie trzymać graty). Myślałem o przedłużeniu ściany
(na której w projekcie jest zamontowany sedes) do ściany zewnętrznej. Do
ogrzewania planuję kocioł gazowy na gaz ziemny, dwufunkcyjny, wiszący, z
zasobnikiem c.w.u. około 80l. Piec zamontowałbym tak jak w projekcie
(tyle że po zmianach wypadałby w łazience), a na dodatkowo
wygospodarowanym w łazience miejscu zamontowałbym prysznic. Czy to ma
szansę mi się zmieścić, szczególnie że chciałbym zrobić ogrzewanie
podłogowe, a z tego co czytałem wymaga ono jakichś dodatkowych
konstrukcji typu zbiorniki wyrównawcze?
Aha, wiem że gabinet będzie klitką 2,3 x 2,5 m, ale ma w nim być jedynie
biurko, mały regał, fotel komputerowy i komputer - więc wystarczy. W
bloku mam 2,1 x 2,3 m i jest OK.

Jeśli ktoś miał siłę dobrnąć do tego miejsca - już mu dziękuję, a jak
jeszcze będzie miał ochotę coś mi podpowiedzieć - dziękuję podwójnie. :)

Pozdrawiam

Czarek