Fajne kotlety wymyśliłem. Paluszki lizać.

1. Data: 2006-07-25 14:41:46

Temat: Fajne kotlety wymyśliłem. Paluszki lizać.
Od: "Jackare" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

A było to tak:
Kupiłem pieczarki, posiekałem je w malakserze, posiekałem cebulę,
podsmażyłem to wszystko, poddusiłem z wegetą.
Zalałem wrzątkiem cieniutki makaron ryżowy, odsączyłem gdy zmiękł.
Pieczarki wystygły.
Zmieszałem to wszystko do kupy zusamen hej siup everybody.
Dodałem jajko, bułkę tartą do związania masy.
Ulepiłem z tego kotlety "mielone"
Opanierowałem w bułce tartej i dawaj smażyć na patelni.
Wyszło boskie - palce lizać....
Potem sobie pomyślałem że można zamiast siekania w malakserze, pokroić,
podsmażyć i potem zmielić pieczarki na masę, ale jednak co siekane to
siekane.......
--
Jackare
Bytom/Kraków

2. Data: 2006-07-25 21:51:55

Temat: Re: Fajne kotlety wymyśliłem. Paluszki lizać.
Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Jackare wrote:

> [...]
> Potem sobie pomyślałem że można zamiast siekania w malakserze, pokroić,
> podsmażyć i potem zmielić pieczarki na masę, ale jednak co siekane to

Podobnie robie kotlety z grzybow, zamiast makaronu dodajac ryz. Nie daje
bulki, ale dwa jajka, przez co kotlety sie troche napuszaja. Podaje je z
sosem grzybowym na domowym rosole.
A propos wegety: jest to bardzo szybka i latwa przyprawa. Zawiera w
sobie mnostwo niezdrowych skladnikow, ktorych unikam. Moim rozwiazaniem
jest robienie raz na jakis czas (co 3 miesiace) bardzo dlugo gotowanego
mocnego rosolu z pozamrazanych resztek miesa, ktore zostaja z
przycinania, lub z korpusow kurzych, z dodatkiem warzyw, ziol i
koniecznie lubczyku. Taki rosol, na poczatku okolo 4-6 litrow wody,
gotuje w wielkim garze przez kilka godzin, a wlasciwie to on sie sam
gotuje. Po kilku godzinach przelewam rosol przez sito, i po odrzuceniu
warzyw, miesa, kosci itd. przelewam przez kubek odtluszczajacy.
Nastepnie z powrotem do gara i na malym-srednim ogniu odparowuje ten
rosol, az zmniejszy swoja objetosc do pol litra lub mniej. Nie zalezy mi
na klarownosci tego rosolu, wiec go odparowuje dosc szybko.

Przelewam ten odparowany roosl do plaskich plastikowych pojemnikow i
zamrazam. Gdy potrzebna mi kostka rosolowa czy wegeta, wybieram ciepla
lyzeczka troche zamrozonego rosolu i dodaje do sosow, zup, czy jak
wyzej, kotletow. Zrob to 3-4 razy w roku i bedziesz duzo zdrowiej sie
odzywial.
Polecam
Magdalena Bassett

3. Data: 2006-07-25 22:10:55

Temat: Re: Fajne kotlety wymy?li?em. Paluszki lizaae.
Od: KSZYCHOOO <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Magdalena Bassett napisał:
> Podobnie robie kotlety z grzybow, zamiast makaronu dodajac ryz. Nie daje
> bulki, ale dwa jajka, przez co kotlety sie troche napuszaja. Podaje je z
> sosem grzybowym na domowym rosole.

witam

moglbym prosic konkretny przepis ? :)

pozdrawiam
K.

4. Data: 2006-07-26 01:53:00

Od: l...@w...pdi.net (Dariusz K. Ladziak) szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 25 Jul 2006 16:41:46 +0200, "Jackare"
<j...@i...pl> wrote:

>Potem sobie pomyślałem że można zamiast siekania w malakserze, pokroić,
>podsmażyć i potem zmielić pieczarki na masę, ale jednak co siekane to
>siekane.......

Co siekane to siekane - ani w melekserze ani mielic, to z pieczarek
robi papke, posiekac i niech naturalna konsystencje trzymaja, lepsze
bedzie.

A jakby tao chociaz czesc pieczarek zasapic bardziej wyrazistymi
grzybami...

--
Darek

5. Data: 2006-07-26 13:00:57

Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dariusz K. Ladziak" <l...@w...pdi.net> napisał w wiadomości
> A jakby tao chociaz czesc pieczarek zasapic bardziej wyrazistymi
> grzybami...

szkoda wyrazistych grzybów na kotlety ;)
wyraziste tylko saute albo z kaszą gryczaną, mmmm...
Pozdrawiam, Agata

6. Data: 2006-07-26 13:01:30

Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
> A było to tak:
> Wyszło boskie - palce lizać....

fajny przepis, wypróbuję :)
Pozdrawiam, Agata

7. Data: 2006-07-26 13:04:10

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Gusiek" <a...@W...onet.pl> wrote in message

> Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
>
> fajny przepis, wypróbuję :)
> Pozdrawiam, Agata

Dla mnie to marnowanie dobrego surowca. Pierogi z świeżych grzybów, uszka do
rosołu lub barszczyku czystego na rosole...

8. Data: 2006-07-26 15:56:15

Temat: Kotlety grzybowe
Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

KSZYCHOOO wrote:

> witam
>
> moglbym prosic konkretny przepis ? :)
>
> pozdrawiam
> K.

Kotlety grzybowe
1 duzy kapelusz boczniaka
tyle samo objetosciowo pieczarek
powinno byc okolo 2 szklanek posiekanych na drobno grzybow
2/3 szklanki ryzu
1 mala cebula
1-2 lyzki posiekanej pietruszki
2 lyzki smalcu
2 jajka
sol, pieprz do smaku
tarta bulka

Cebule podsmazyc na smalcu, az zlota. Grzyby posiekac, polaczyc z
cebula, ryzem, jajkami i przyprawami. Formowac kulki mokrymi dlonmi,
splaszczyc na grubosc 2 cm na talerzu z tarta bulka, obtoczyc z obu
stron. Smazyc na malym ogniu, po przewroceniu przykryc pokrywka.
Podac z sosem grzybowym i mizeria lub salata.

Sos grzybowy
8 pieczarek
4 suszone grzyby
2 lyzki masla
1 szklanka rosolu
2 lyzki maki + 2 lyzki masla na zasmazke
sol, pieprz
1 lyzka smietany

Garsc pieczarek pokroic w plasterki i podsmazyc na masle. Dodac kilka
namoczonych, posiekanych suszonych grzybow. Podsmazyc. Dodac szklanke
rosolu, dusic 20 minut. Zrobic zasmazke i zagescic sos. Dodac sol,
pieprz wedle smaku. Mozna zaciagnac smietana.

Magdalena Bassett

PRZETWORY NA ZIME? JUZ !!!
PIERWSZE ULENY
mleczko do kawy