Kto kisi kapuchę?

11. Data: 2012-11-13 23:27:36

Temat: Re: Kto kisi kapuchę?
Od: Jura <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-11-09 15:11, Ikselka pisze:

> O nie, mam już dość krojenia - kupiłam sobie małą zgrabną szatkownicę:
> http://sklep.wojdrew.pl/szatkownica-mala-3nozowa-szu
flada-p-16.html
> Czekam na dostawę i przystępuję do kiszenia - nowa kamionka też już czeka

Ciekawym ile wytrwa ta szatkownica.
Ja swą odziedziczyłem po dziadkach.

Kamień i klepki do beczki też.
Szkoda, że sama beczka, w której - jako bobas deptałem kapustę - nie
przetrwała :-(

--
Jura

12. Data: 2012-11-13 23:47:56

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 14 Nov 2012 00:27:36 +0100, Jura napisał(a):

flada-p-16.html

> Ciekawym ile wytrwa ta szatkownica.

Przyszła. Drewno takie sobie, topola - tylko prowadnica oraz boki skrzynki
bukowe, więc opis na stronie jest nierzetelny. Noże wyglądają na solidną
stal, są bardzo ostre też.
Teraz musze jej użyć, ale potem dam ją świetnemu stolarzowi u nas, zrobi mi
dębową replikę. Noże można przełożyć :-)

> Ja swą odziedziczyłem po dziadkach.

Moi też mieli, ale wielką. A ja wolę sobie na blacie spokojnie wszystko
robić, kapustkę najpierw do miski, a z miski do kamionki.

> Kamień i klepki do beczki też.
> Szkoda, że sama beczka, w której - jako bobas deptałem kapustę - nie
> przetrwała :-(

Drewnianą beczkę trudno utrzymać "w kupie" między użyciami i trudno
odkażać.
Taką kamionkę (razem z kamieniami dociskowymi) kupiłam:
http://allegro.pl/30l-garnek-hermetyk-kamionka-ceram
ika-boleslawiec-i2762861555.html#tabsAnchor
Ważne - nie wolno wlewać wrzątku do kamionki, bo pęknie. Mam zamiar umytą
kamionkę odkażać pirosiarczynem potasu, tak jak narzędzia i naczynia
winiarskie :-)

(by XL)

Zaklęte rewiry.
owoce w puszce